Tja, redelijk oud beestje dus...
Kan wel zeggen dat je had moeten backuppen natuurlijk, maar daar heb je weinig aan. Bovendien mag ik zelf mijn zelfgemaakt spul wat op mijn amigaatje staat ook wel eens backuppen
Ik weet niet wat je open wilt maken, de Amiga of de hdd? Hdd moet je in ieder geval nooit openen natuurlijk.
Als je eigenlijk zeker weet dat het de hdd zelf is, dan heeft het weinig zin om deze ter reparatie aan te bieden. Dan is het gewoon een kwestie van een andere aanschaffen die je ervoor in de plaats zet.
Wat ik zelf zou proberen:
* De computer even een paar keer (snel) aan en uit zetten. Misschien dat de harddisk dan een 'opdonder' krijgt en zodoende toch nog doorstart.
* Veelgebruikte truckjes om toch nog zoveel mogelijk van een harddisk proberen redden onder het motto 'hij is toch al kapot'. Bijvoorbeeld een klap geven met vlakke hand, daarna evt. een tik met de achterkant van een schroevendraaier. Afijn, gebruik even de search en je vindt ongetwijfeld nog meer van zulke ideetjes...
Uiteraard allemaal op eigen risico.
Wat ik me ook nog zou kunnen voorstellen:
Ik geloof dat het een 2.5" schijf is? Dus neem ik even aan dat ie in een A1200 (of A600) zit. Deze hebben losse voedingen, waarvan de connector redelijk wel eens geen goed contact zou kunnen maken als je deze vaak losgemaakt hebt. Is er misschien nog meer wat niet goed werkt? Doet de floppy drive het bijvoorbeeld wel goed?
Als het je echt veel waard mocht zijn dan zijn er ook nog hele dure bedrijven die data van hdd's kunnen redden, maar dat is meer weggelegd voor bedrijven die hele waardevolle informatie dreigen te verliezen. Maargoed, dan is dit verhaaltje compleet volgens mij.
Veel succes ermee.