Toon posts:

Rare map vol komma's onverwijderbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een poos geleden een map aangemaakt op mijn externe harde schrijf. Een Maxtor 5000XT. Map stond vol met avi-files en was ongeveer 40gieg. Na verwijderen van enkel de files staan er opeens allemaal komma's in. Bestanden zijn 0 bytes, geen extensie en geen eigenschappen.

Heb al geprobeerd via dos-disk op te starten en files via dos handmatig te verwijderen--> geen toegang. In windows explorer gesloten, cmd gerund en proberen te verwijderen --> same problem. Bestanden verplaatsen/hernoemen/eigenschappen geven (ook door attrib) werkt allemaal niet.

Wie weet hoe ik dit weg krijg, bem radeloos. Heb alle mij bekende mogelijkheden geprobeerd. (en NEE ik wil hem niet formateren)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

booten met een linux cd/flop, en dan verwijderen met rm ;)
kan je die komma en andere tekens met \ escapen ;)

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
denk dat je ff moet scandisken op die drive ... Lijkt op een beetje oorlog in je fat systeem.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 25-03 18:28
mogelijkheid is volkov commander gebruiken/proberen
krijg je zowat alles mee verwijdert :)
(is freeware)

• ido_nl
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20-10-2025
denk dat scandisk inderdaad een goeie oplossing is, alvorens file copy tools te gaan
gebruiken, denk ook dat het aan je fat ligt, want files worden niet zomaar gecreeerd,
behalve dan als het fat ietswat corrupt is

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:39
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:13:
Wie weet hoe ik dit weg krijg, bem radeloos. Heb alle mij bekende mogelijkheden geprobeerd. (en NEE ik wil hem niet formateren)
Onderbouw even waarom je hem niet wil formatteren, voor dat we allemaal opties aan gaan dragen ...

-

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Juicy schreef op 08 March 2003 @ 10:26:
[...]

Onderbouw even waarom je hem niet wil formatteren, voor dat we allemaal opties aan gaan dragen ...
formatteren is geen oplossing opzich ;)
formatteren doe je enkel als je een nieuwe partitie hebt aangemaakt ;)
beter is het om het probleem te herstellen, en met formatteren doe je dat niet, want daarmee kan je jezelf onnodig extra werk bezorgen ;)

Verwijderd

lastig he vunzige filmpies verwijderen
haal de disk er anders uit hang um in een ander systeem

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:39
Erkens schreef op 08 March 2003 @ 10:35:
[...]

formatteren is geen oplossing opzich ;)
formatteren doe je enkel als je een nieuwe partitie hebt aangemaakt ;)
beter is het om het probleem te herstellen, en met formatteren doe je dat niet, want daarmee kan je jezelf onnodig extra werk bezorgen ;)
Beetje rare redenering, formatteren heb je in een paar minuten gedaan en dit gekloot kost je veel meer tijd.

-

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Juicy schreef op 08 March 2003 @ 10:39:
[...]

Beetje rare redenering, formatteren heb je in een paar minuten gedaan en dit gekloot kost je veel meer tijd.
eeuhm?

na een format moet je wel het een en ander weer herstellen enzo aan de hand van backup's enzo ;)

daarnaast is het fixen van die "probleem" veel minder moeite ;)

• ustinov
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23-03 21:42
Start een DOS-window/Command prompt.
Vraag met 'Dir /X' de 8.3 naam van de file(s) op.
Gebruik die naam om het bestand te wissen ('Del'). Ik weet niet of dit ook met een niet lege directory werkt.

Ik had zelf een soortgelijk probleem met directories die eindigden op meer dan 1 punt.

Succes

Peter

Verwijderd

Is het inmiddels opgelost ?

Verwijderd

Topicstarter
LOL :-) nee het waren geen ranzige filmpies, maar "gewone" filmpjes
Formateren wil ik niet, omdat het zoals ik al zei een relatief grote schrijf is en er nog veel gegevens op staan doe ik niet wil/kan transferren naar andere harde schrijven. De redenering dat formateren simpeler en sneller verloopt dan dit probleempje fixen, daar is niet erg over nagedacht. Probeer maar eens alles weer terug te zetten. Formateren geen oplossing op zich? als ik 't zou doen ben ik zeker die lastige files kwijt ;-)

Alle mogelijkheden in dos willen helaas niet, met betrekking tot het verwijderen. Volkov commander werkt ook niet en de Linux-diskette is een mogelijkheid die ik nog ga proberen.
Pagina: 1