Toon posts:

[SuSE] hoe pakketten installeren in SuSE 8.1¿

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hee hallo,

ik heb gisteren SuSE 8.1 via de ftp met een schone installatie geinstalleerd.
Nu merk ik dat ik verschillende onderdelen, zoals mc en locate mis, vrij standaard dingen..
Hoe kan ik die installeren? Ik heb hiervoor wel eens SuSE 6.3 gebruikt, en daar heb je in Yast een gigantische lijst met pakketten die je kan kiezen.

Maar als ik nu yast opstart, heb ik echt een lijstje van nix, en losse onderdelen als mc en locate kan ik nergens vinden..
Iemand enig idee hoe ik dat via yast kan installeren? Of moet ik ieder onderdeel handmatig downloaden en installeren¿ ik hoop 't niet..

Ik heb trouwens ook al flink gezocht in het forum en bij google, maar nog niets kunnen vinden..)

• M4rk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-04 17:15

M4rk

Doet dingen met spullen

Maakt suse niet gebruik van een package manager zoals apt-get of rpm, in dat geval zou je op die manier de packages kunnen pakken.

of je moet de tarballs downloaden en ze zelf compilen.

[ Voor 2% gewijzigd door M4rk op 07-03-2003 18:14 . Reden: typo ]

Plat dak opstelling met 9x 340W JA-Solar Panelen op een Goodwe GW3000-XS omvormer en schaduw op zuid-west

• Martin Sturm
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 30-04 16:11
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:11:
Hee hallo,

ik heb gisteren SuSE 8.1 via de ftp met een schone installatie geinstalleerd.
Nu merk ik dat ik verschillende onderdelen, zoals mc en locate mis, vrij standaard dingen..
Hoe kan ik die installeren? Ik heb hiervoor wel eens SuSE 6.3 gebruikt, en daar heb je in Yast een gigantische lijst met pakketten die je kan kiezen.

Maar als ik nu yast opstart, heb ik echt een lijstje van nix, en losse onderdelen als mc en locate kan ik nergens vinden..
Iemand enig idee hoe ik dat via yast kan installeren? Of moet ik ieder onderdeel handmatig downloaden en installeren¿ ik hoop 't niet..

Ik heb trouwens ook al flink gezocht in het forum en bij google, maar nog niets kunnen vinden..)

Gewoon met Yast2, niet erg ingewikkeld imho. Je kunt daar ook zoeken op pakket naam, en volgens mij is een en ander ook wel in de docs van SuSE te vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook in de docs (online) gezocht, maarja, misschien verkeerd gezocht..
AH, gevonden!

Ik merkte net dat ik alleen maar spellen zag staan..
Maar er staat nergens direct hoe je een categorie terug gaat. Blijkt dat je linksboven voor filter moet kiezen en dan kan je een andere categorie kiezen..)

Ok, bedankt!

Verwijderd

Welkom op GoT. Eerst maar even een paar linkjes met documentatie die zondermeer handig zijn om te lezen:
FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02
[rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml]

In deze topics kun je onder andere het volgende lezen:
- waaraan dient een topicstart in NOS te voldoen
- waar vind ik documentatie over allerlei zaken
- uitleg over veelgestelde vragen

Een packagemanager is een basic tool in een Linux distributie en daarvan vind je altijd documentatie bij je Linux distributie. Daar vind je ongetwijfeld hoe je een package installeert.
En anders is er google of de SuSE site en mailinglists.

Want deze vraag is veronderstelde basiskennis van je distributie.

Succes :)

Dit topic is gesloten.