[MSI] Hoe krijg ik temp. en fanspeed nou uitgelezen?

Pagina: 1
Acties:

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
Er is een msi-proggie voor, 3d! turbo experience (want 'n naam :| ), maar die doet bij mij 't niet, althans niet voor wat betreft de temp. en fanspeed ( het enigste wat echt belangrijk is). Welke opties hebbik nou nog? Ik heb 'n msi ti-4200 td-64. Voor dit programma was er 3d! Turbo 2001, misschien doet die 't wel, maar is nergens meer te vinden op 't net. |:(

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:12
Je kan Motherboard Monitor (5) uitproberen, dat is een veel gebruikt programma die van alles laat zien over je systeem. Temperaturen en fanspeed endergelijke :)

Hier is ie te downloaden: http://mbm.livewiredev.com/

Ooh wacht, dit gaat natuurlijk over een videokaart. Ik weet niet of MBM daarmee werkt...

[ Voor 34% gewijzigd door Hahn op 07-03-2003 18:14 ]

The devil is in the details.

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

Temp. en fan speed van die kaarten is vrijwel nooit uit te lezen, kijk maar eerst eens of de fan van je kaart meer als 2 draadjes heeft (1 Xtra voo rpm meting dus), als ie d'r maar 2 heeft kun je dat dus niet uitlezen. Sensor komt ook bijna niet voor... Btje dom dat MSI 't erbij zet want 't zit maar bij enkele kaarten. Bij mijn 4200 kun je de beiden ook niet aflezen dus helaas...

Btw, met Motherboard Monitor ken 't idd niet, helaas

I see dead pixels...

• Sjah
  • Laatst online: 22:32
Oh dus mijn kaart heeft die sensors niet? Achterlijk van msi dat ze dan dat proggie erbij doen, dan hebje er toch niks aan? 8)7

Dus jij hebt ook n msi 4200 jotheman?

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 07-03-2003 18:22 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Lees ff de manual die bij je kaart zit door, als dingen als de temparatuursensor niet behandeld worden zal die er waarschijnlijk ook niet op zitten. En anders kan je voor de zekerheid even MSI mailen. Maar volgens mij zitten er op die kaart idd geen sensoren.

• Ramon
  • Laatst online: 23:53
dat programma is wellicht voor moederborden? :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Mjah.. lijkt me niet, als ze het bij een videokaart leveren en er '3D!' in de naam staat :)
Pagina: 1