Sweex 100K Webcam ervaring

Pagina: 1
Acties:

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik ben van plan een webcammetje te kopen nu kwam de dealer met een sweex 100k webcam. Heeft iemand ervaring met deze cam?

specs van de cam

Deze USB camera sluit u simpel aan op een USB poort van uw desktop of notebook. De CIF sensor ondersteunt 25 frames per seconde en de focus is instelbaar van 30 mm tot oneindig. Videochat met uw vrienden over de hele wereld.

Handmatige instelling van de verschillende opties als scherpte, contrast, gamma, wit balans, tegenlicht compensatie en auto-exposure
Support van CIF Sensor
Multi Video Output, RGB en I420
25 frames per seconde
Kleine formaat Lens 1,5 “
Focus instelbaar van 30mm tot oneindig

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb weleenswaar geen ervaring met de Sweex Webcam, maar dit merk staat er wel om bekend alles zo goedkoop mogelijk te leveren en dus laat de kwaliteit soms te wensen over. Ga er maar vanuit dat het weleens kan tegenvallen.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Volgens mij vallen webcams altijd tegen... :)

[edit]

Het beste kun je gewoon vragen er een paar in werking te zien...

[ Voor 47% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 18:10 . Reden: Iets zinnigs erin editen :P ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Pogostokje
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Hebben niet zo ongeveer alle webcams dezelfde camera en is het dus allemaal redelijk prut? ;) Je betaalt voor het merk en de kans dat je nog een keer een driverupdate krijgt ofzo.

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Logitech en Philips zijn dan nog het beste >> neem daar echter ook niet de goedkoopste modellen van!

Verwijderd

Ik heb hem gekocht, en hij doet wat hij beloofd :)

Hij was maar 15€... dus de moeite waard, want meer als dat wil ik er toch niet voor uitgeven. Zeg nou zelf.. voor die paar keer dat je hem gebruikt ;)

Ik vind het zelf wel een aanrader.

• kravitz
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-10-2024

kravitz

Are you gonna go my way?????

Zou je soms wat pics kunnen laten zien. Ik ben voor €15 wel over te halen om er ook eens 1 aan te schaffen. _/-\o_

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 14:21

Godjira

To infinity and beyond!

Graag wat pics posten idd om de kwaliteit te zien. Ik wil er zelf ook eentje aanschaffen, en of je nu €60 of €15 uit moet geven scheelt nogal ;)

Profile

• Diadem
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-05-2023

Diadem

fossiel

* Diadem seconds the previous two speakers

Ik zit zelf ook al tijdje te denken over een cammetje. En voor €15 is dat best te doen, zelfs als de kwaliteit niet supermooi is.

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life - Terry Pratchett

Verwijderd

Waar blijven de foto's??

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Ik heb ze zelf nooit in werking gezien, echter heb ik al vaker gehoord dat ze juist meevallen, ipv dat het troep is.
Wil je op zeker spelen dan ga je voor een wat duurdere Logitech of Philips, die zijn kwalitatief gewoon beter, en dus ook duurder...

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Inderdaad... wil weleens werkelijke foto's zien die gemaakt zijn met dat cammetje... misschien dat ik er dan ook eentje aanschaf een keer :)

Profile

• Movinghead
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-06-2025
Ik heb er nu zelf 1 en moet zeggen dat ze zeer goed werken. Ook heb ze geen moeite met donkere ruimtes.

Ik zou zeggen schaf er 1 aan want voor 15 euro kan je er geen bult aan vallen.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik heb zowel een sweex ding als een logitech 3000. Kwaliteit van die dingen zit echt geen duidelijk verschil in.

dus zeker een goede prijs/kwaliteitsverhouding (kan helaas geen pic maken, ding uitgeleend en nog niet terug gekregen).

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-02 11:27

JT

VETAK y0

Zowiezo, Sweex lijkt gewoon heel veel leuk spul voor een zeer lage prijs te verkopen. Echt goede prijs/kwaliteit verhouding.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op 06 June 2003 @ 23:21:
Zowiezo, Sweex lijkt gewoon heel veel leuk spul voor een zeer lage prijs te verkopen. Echt goede prijs/kwaliteit verhouding.
ben ik het mee eens. heb zelf zo`n sweex soundcard 4 kanaals. en dat ding werkt perfect ook al kost ie maar 12 euro. het is in ieder geval stukken beter als trust.

maar laat eens wat pic`s zien van die sweex cam.

• dreeke

dreeke

outdated icon

JT schreef op 06 juni 2003 @ 23:21:
Ligt er maar net aan wat je op dat moment beet hebt.
De muizen zijn bv. niet echt super, de toetsenborden zijn wel redelijk maar hebben weer brakke drivers.

Maar de routers daarentegen zijn wel weer goed(koop), en de behuizingen weer bagger ..... dus ik vind niet dat je in dit geval kan zeggen dat het altijd goed of altijd slecht is. :)

Sweex is ook maar een "fabrikant" die haar logo op andere spullen plaatst (net als Trust)
Verwijderd schreef op 06 juni 2003 @ 23:24:
[...]

ben ik het mee eens. heb zelf zo`n sweex soundcard 4 kanaals. en dat ding werkt perfect ook al kost ie maar 12 euro. het is in ieder geval stukken beter als trust.

maar laat eens wat pic`s zien van die sweex cam.
Die van Trust en Sweex zijn beide hetzelfde. namelijk een C-Media kaartje. Dus dat maakt niks uit...

[ Voor 25% gewijzigd door dreeke op 06-06-2003 23:25 ]

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Mentalist

[avdD]

Ik heb een (ondertussen al wel wat oudere) parallelle webcam van Philips. Gekregen, dus ik weet niet wat die precies gekost heeft, maar het was zeker niet de goedkoopste.

Kwaliteit is niet echt denderend, maar je zou er mee kunnen videochatten.

Pic :

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=142103

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• dreeke

dreeke

outdated icon

W3ird_N3rd schreef op 06 juni 2003 @ 23:32:
Ik heb een (ondertussen al wel wat oudere) parallelle webcam van Philips. Gekregen, dus ik weet niet wat die precies gekost heeft, maar het was zeker niet de goedkoopste.

Kwaliteit is niet echt denderend, maar je zou er mee kunnen videochatten.

Pic :

[afbeelding]
Voor een webcam is dat toch wel een 9 op schaal van 10 hoor. Heb ze niet veel beter gezien, hooguit dan in 640x480 (alleen groter dus)

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:54

Mentalist

[avdD]

dreeke schreef op 06 June 2003 @ 23:33:
[...]

Voor een webcam is dat toch wel een 9 op schaal van 10 hoor. Heb ze niet veel beter gezien, hooguit dan in 640x480 (alleen groter dus)
Ok, hij is op zich wel scherp en met goede kleuren enzo... Die resolutie is trouwens wel het hoogste wat ie aankan, en hij heeft veel licht nodig.

En oh ja, de performance is afschuwelijk, maar dat komt waarschijnlijk door de parallelle aansluiting (oh wee als je je printerpoort niet goed hebt ingesteld, dan kun je écht niks meer terwijl de webcam aanstaat en haal je geen 0,33FPS meer).

Maar als ik nog een plaatje wil schieten ergens van ben ik toch wel erg geneigt even de videocam te pakken en die op de tv-kaart aan te sluiten..

[ Voor 13% gewijzigd door Mentalist op 06-06-2003 23:40 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

• Godjira

Godjira

To infinity and beyond!

Werkt die webcam van Sweex eigenlijk wel goed in MSN Messenger? Bij Microsoft worden namelijk altijd Logitech webcams aanbevolen en er wordt gezegd dat die het beste ondersteund worden. Zijn de drivers van de Sweex wel goed genoeg om te werken in MSN Messenger?

Profile

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:25

LopeZ

Too much is never enough

Move OH - > GT

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Godjira schreef op 07 juni 2003 @ 08:03:
Werkt die webcam van Sweex eigenlijk wel goed in MSN Messenger? Bij Microsoft worden namelijk altijd Logitech webcams aanbevolen en er wordt gezegd dat die het beste ondersteund worden. Zijn de drivers van de Sweex wel goed genoeg om te werken in MSN Messenger?
Als het goed is kun je die Sweex zelfs met de logitech software gebruiken (kost wat geklooi, maar als je het doet via de TWAIN interface is het goed te doen).

En het zal vast wel werken in MSmessenger

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik heb vanmiddag deze webcam gekocht, maar thuis aangekomen blijkt dat de CDrom met drivers enz. corrupt is. Veel bestanden zijn onleesbaar. Het programmatje CDCheck kaan daar ook niet veel aan veranderen.
Nu heb ik al wel de drivers gedownload van de Sweex-site, maar op de CDrom zit andere software dan in de te downloaden driverpack. Ik heb ook al een mailtje naar Sweex gestuurd of ik de CDrom-software ergens kan downloaden, maar daar heb ik niet veel vertrouwen in.
Dus: kan iemand die deze webcam heeft contact met me opnemen? Ik heb hier een FTP-server draaien en ik zou erg blij worden als iemand de software voor me erop kan zetten... :)

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-02 22:16
Toch vreemd dat ze bij de specs niet eens de resolutie vermelden. Zal dan wel 320*240 zijn en mogelijk een stilstaand beeld 640*480 of niet :?

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• jfeelders

jfeelders

Ah joh, is er nou niemand met deze CD thuis, of is ie bij iedereen corrupt? ;)
TD-er schreef op 13 June 2003 @ 19:25:
Toch vreemd dat ze bij de specs niet eens de resolutie vermelden. Zal dan wel 320*240 zijn en mogelijk een stilstaand beeld 640*480 of niet :?
Max res. is 352x288...

[ Voor 63% gewijzigd door jfeelders op 14-06-2003 22:06 ]

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-02 12:39
€15 maar... Dan is het nog eens leuk om een webcametje te kopen gewoon voor de heb :P

• Exe-cuter
  • Laatst online: 11-09-2023
Ik heb me gisteren een irDa-adapter gekocht van Sweex en die bevalt me ook wel.
15Eur voor een webcam is toch leuk ? En als hij tegenvalt verkoop je hem aan een n00b voor 20Eur :p

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:30
-sorry voor de kick-

Ik ga er zelf waarschijnlijk ook eentje aanschaffen, alleen ik las hier en daar over problemen met de winXP compatibiliteit. Werkt de cam bij jullie wel onder XP?

En verder zou ik heel graag een fotootje gemaakt met de Sweex zien...

Alvast bedankt!

=typo=

[ Voor 3% gewijzigd door Pierz op 23-09-2003 16:09 ]

• jfeelders

jfeelders

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jfeelder/webcam/cam.jpg

Deze foto heb ik een tijdje geleden genomen. Ik heb m running in WinXP maar makkelijk was t niet. De CD met drivers is namelijk corrupt. Ik heb laatst een mede GoT-ter geholpen met het installeren van de software omdat zijn CD ook verrot was. Via de downloads van t internet is het bij hem uiteindelijk niet gelukt...
Maar goed, bij mij werkt het dus wel en ik heb i.c.m. BiromSoft Webcam alles goed draaien.

• Pierz
Die kwaliteit ziet er nog redelijk uit voor een cam van 15 euro. Hoeveel fps heeft hij in die resolutie? Op de site geven ze 25 op geloof ik...

Ik heb even gebeld naar een verkooppunt en daar verzekerden ze me dat hij werkte onder XP. Wellicht leveren ze inmiddels een nieuwe cd... Of moet ik daar niet op rekenen?

In ieder geval bedankt voor de foto! Ben je zelf trouwens tevreden met die cam, of ben je nu al op zoek naar een betere?

=edit=
Ze hebben 2 september nieuwe drivers op de site gezet...

[ Voor 8% gewijzigd door Pierz op 24-09-2003 11:48 ]

• Fire69
  • Laatst online: 11:45
Ik heb een 24-poorts switch en een IrDa-bakje van Sweex, werken allebei heel goed en voor de prijs moet je het ook niet laten.
Zal me waarschijnlijk ook wel zo'n webcam gaan halen denk ik. :)

Zit er een mic op eigenlijk? :?

[ Voor 13% gewijzigd door Fire69 op 24-09-2003 11:52 ]

• CubicQ
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ik heb dat ding ook twee weken geleden gekocht (voor maar 13 euro :)). Hoeveelheid FPS weet ik niet, maar is zeker minder dan 25, eerder iets van 15 ofzo. Onder XP was het gewoon een kwestie van drivers installeren en daarna dat ding inpluggen. Ja, hij werkt icm messenger. Nee, er zit geen mic op.

Fototje:
Afbeeldingslocatie: http://kristo.student.utwente.nl/~flat/images/david_webcam.jpg

• jfeelders

jfeelders

De drivers van begin september zijn niet nieuw. Waarschijnlijk is dit de datum dat de nieuwe site in werking is getreden, dus dat ze op de server zijn gezet.
De drivers zijn nog steeds SmartCamCIF 0.99.6 (oud) en de utils SmartCamCIF 2.1.1 (ook oud). Ik heb deze drivers sinds half juni ook erop hier. Je kan dus problemen krijgen bij het installeren. Bij mij werkt alles echter prima en ik ben er erg tevreden mee.

• Martkrui
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 21:12
Als de shop 'm weer heeft wil ik 'm ook halen.
Heeft iemand 'm trouwens al eens op een linux bak geprobeerd ? Zal vast wel een of ander std binnenwerkje in zitten.
--=edit=--
Ze komen pas na 15 okt weer in Enschede bij plentyparts :(

[ Voor 23% gewijzigd door Martkrui op 06-10-2003 17:29 ]

I haven't lost my mind! It's backed up on tape somewhere!

• Pierz
Die van mij is dan eindelijk binnen en ik moet zeggen dat hij prima werkt. Hij draait volgens mij ook werkelijk 25 fps op max resolutie (352x288). Je hebt wel flink licht nodig (want cmos sensor), anders wordt het beeld korrelig en verdwijnt de kleur. Hij heeft dezelfde beeldkwaliteit als de philips tuocam die een vriend van me heeft. Als je dus een goedkope cam gaat kopen kan je net zo goed deze kopen als een goedkope van de betere merken... Ik zal morgen misschien even een filmpje posten.

De CD met drivers werkte bij mij trouwens prima onder WinXP. Wellicht hebben ze een nieuwe gemaakt.

[ Voor 10% gewijzigd door Pierz op 16-10-2003 01:56 ]

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:20
Ik ga hem ook wel halen die foto geeft al aan dat het beter is dan een logitech quickcam express :+

alles beter dan een logitech quickcam express :+

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Verwijderd

heb vorige week een logitech 4000 pro gekocht, en deze geeft in verhouding tot mijn creative een erg scherp beeld, goede belichting, en autofocus en zoom werkt ook heel goed.

• tweak_dude
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Verwijderd schreef op 16 October 2003 @ 07:59:
heb vorige week een logitech 4000 pro gekocht, en deze geeft in verhouding tot mijn creative een erg scherp beeld, goede belichting, en autofocus en zoom werkt ook heel goed.
Maar hoe duur (als ie erg duur is past t niet echt in dit topic)?

• WieMie
  • Niet online

WieMie

WieMie Actief

Pierz schreef op 16 October 2003 @ 01:39:
[...]
De CD met drivers werkte bij mij trouwens prima onder WinXP. Wellicht hebben ze een nieuwe gemaakt.
De drivers van de cd werken prima onder XP, de drivers van internet NIET.

Inmiddels zijn mijn beide cds (thuis 2 cameras) ontploft. Sweex over gemaild, schijnt een productiefout van de cds te zijn, maar gebeurt alleen bij snelle cd-roms (ik heb een 24x en een 32x gebruikt :S). Vind ik beetje jammer. Verder leuke camera voor E15.

• Pierz
Hier dan het filmpje.

Best leuk voor 15 euri...
Pagina: 1