Welke tv is het best voor consoles?

Pagina: 1
Acties:
  • 309 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Welke tv is het best om consoles op te spelen? Sony, Philips? Breedbeeld? of is breedbeeld overbodige luxe als het om consoles gaat?
Ik ga namelijk binnenkort een nieuwe tv kopen(vooral voor te gamen), en ik zit dus te twijfelen tussen een breedbeeld tv en een gewone 4:3 tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-07 17:40

Sick Nick

Drop the top!

voor zover ik weet zijn consoles allemaal een output signaal van 4:3 dus dan is een breedbeeld nogal zinloos. Dan moet je of een 4:3 emulatie gebruiken of een andere modus die het beeld een beetje verneukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 100 hertz scherm zou ik nemen, ookal wordt er maar 60 herz van benut, het is toch scherper vaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-07 11:12
spellen zijn meestal 4:3... Er zitten enkele tussen die ook een 16:9 instelling hebben, maar of dat dan echt 16:9 is betwijfel ik... Zelf heb ik wel een breedbeeld, maar dat komt omdat ik ook films kijk met mijn console... Als ik echt nooit films zou kijken, lijkt het mij beter om een gewone tv te kopen...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zal ik voor Philips of Sony gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Kan alleen zeggen dat ik ontzettend tevreden ben met mijn Sony 21FX30 (51cm trinitron WEGA, 100% vlak dus). En er word met van alles op gegamed, van NES t/m NGC en dat bevalt me uitstekend.
Breedbeeld vind ik toch wat minder lijken als 4:3, maar dat kan natuurlijk ook gewenning zijn. Voordeel van mijn TV vond ik ook dat ik voor 1100 gulden toendertijd 1 uit het topsegment van de betaalbare 4:3 TV's had en met breedbeeld begon het pas bij dat bedrag.

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 14:34
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:02:
Misschien is het ook goed om ook naar andere merken te kijken. Tuurlijk zijn dit 2 merken waar je niet snel een slecht toestel van koopt. Maar het lijkt mij ook zeker de moeite waard om te kijken naar TV's van merken als bv Thomson of Loewe. De kwaliteit van deze TV's is bij sommige modellen gewoon beter dan ieder andere in dezelfde prijs klasse.

Zo heb ik laatst een Thomson 28WT25ES gekocht, waar ik erg tevreden mee ben, ik vind em zeker niet onder doen voor veel duurdere Philips toestellen

Afbeeldingslocatie: http://www.thomson-europe.com/images/TNE/pdfcontent/images/l_459d.gif
Weliswaar een breedbeeld, maar als je ook films wilt kijken op je toekomstige TV is het toch wel erg handig om een breedbeeld te hebben. En je kan natuurlijk ook gewoon je breedbeeld op 4:3 instellen (ookal is dat natuurlijk niet optimaal).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breedbeeld's zijn goede game-tv's, maar dan is het wel handig om voor de Xbox bijv. een advanced scart cable te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Kheb een Philips 82 cm breedbeeld en met consoles is die best wel fijn, hoor :)
Je kan eventueel ook de 4:3 instelling gebruiken, zodat je het spel zo ziet, zoals het hoort te zijn, maar met veel spellen is uitrekken van het beeld niet echt een probleem, hoor :)

En 100 Hz vind ik zelf wel zo prettig, ook omdat de consoles dan gebruik kunnen maken van 60 Hz (bij de meeste 100 Hz tvs ook beschikbaar) en dat er vaak een stuk beter uitziet dan 50 Hz :) Niet alle spellen ondersteunen die 60 Hz, hoor, btw...
En 50 Hz tvs ondersteunen dus hoogstwaarschijnlijk geen 60 Hz :)

Maarja, in principe heb je als je enkel spellen wil spelen met de goede beeldverhouding ongeveer net zoveel aan een 4:3 100 Hz van 70 cm als een 90 cm breedbeeld bij wijze van spreken..

Maarja, kneem aan dat je ook wel eens een film wilt zien enzo? :)
Dan is breedbeeld dus wel fijn :P

En er zijn wel 16:9 spellen maar erg weinig.. En veel films zijn btw niet eens 16:9 maar nog breedbeeldiger, dus dat is op een 4:3 tv imo ERG vervelend (en op een breedbeeld gewoon irritant :P)

En je moet idd bij zowel kubus als doos bij een goede tv een RGB Scart respectievelijk Advanced Scart kabel kopen wil je optimaal kunnen genieten van wat je console en tv je samen kunnen bieden wat beeldkwaliteit betreft :)

[ Voor 10% gewijzigd door Okyah op 07-03-2003 21:54 ]

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus je kan alleen 60 hertz spellen spelen op 100 hertz tv's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 22:47:
dus je kan alleen 60 hertz spellen spelen op 100 hertz tv's?
Of op NTSC tvs, of tvs die NTSC ondersteunen :)

Althans, dat is wat ik dacht en heb ondervonden, hoor :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 24-07 16:42
Wij hebben een Philips breedbeeld met Pixelplus...
en dat is niet echt aan te raden voor consoles...

Beeld is soms rond scherpe randen beetje fucked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor zover ik weet zijn consoles allemaal een output signaal van 4:3 dus dan is een breedbeeld nogal zinloos. Dan moet je of een 4:3 emulatie gebruiken of een andere modus die het beeld een beetje verneukt.
Noppes. Sommige PS2-games bieden de optie in het spel, en de Xbox biedt de optie in het dashboard, en games zien dat dan vanzelf en maken er gebruik van (helaas niet alle games).
een 100 hertz scherm zou ik nemen, ookal wordt er maar 60 herz van benut, het is toch scherper vaak
De grootste miskoop die ik ooit heb gedaan, is een 100Hz tv. Juist OMDAT ik veel met 60Hz doe (import Xbox en veel import dvd's). Een 50Hz tv heeft meestal weinig moeite met een 60Hz signaal (PAL-60 of NTSC), maar een 100Hz tv vaak wel, vooral de goedkopere modellen. Dit komt doordat er bij goedkope modellen is beknibbels op allerlei digitale circuits die het ingangssignaal 'verdubbelen' voor 100Hz. Mijn tv had dus problemen, die vooral bij dvd's zichtbaar waren, ook al was de tv zogenaamd compatible met 60Hz. Sommige normale tv-programma's zagen er ook niet goed uit, met name horizontaal scrollende dingen (zoals de aftiteling bij de meeste Vara-programma's), die waren ontzettend blurry.

Natuurlijk zie je het verschil in een tv-winkel waar 50 en 100Hz-modellen naast elkaar staan, maar als je een 50Hz tv thuis hebt, dan valt je dat echt niet zo op. Kortom, wil je perse 100Hz, ga dan voor de jackpot, en neem anders genoegen met 50Hz. Ik heb mijn tv omgeruild voor 50Hz, en dat bevalt stukken beter.
De een is niet beter dan de andere. Ikzelf zweer bij Panasonic, maar ga naar een winkel en kijk ZELF wat je wil. Als iedereen 1 merk tv kocht, dan hadden we niet zoveel keuze meer in de winkel, maar zoveel smaken, zoveel merken.
breedbeeld's zijn goede game-tv's, maar dan is het wel handig om voor de Xbox bijv. een advanced scart cable te kopen.
Het is ALTIJD handig om een 'advanced' scart-kabel te kopen, ongeacht de console. De standaard kabel die je bij elke console krijgt, is alleen composite (dat gele tulpstekkertje) voor het beeld, en dat suckt. Voor de PS2 en Xbox zijn er ook s-video en RGB-kabels, ze doen nauwelijks voor elkaar onder, al is de meerderheid voor RGB. De GC heeft dacht ik alleen maar S-Video en geen RGB, of misschien was het andersom, ik weet het niet meer.

Check ook even wat de mogelijkheden van de tv zijn, vooral als je nog meer apparatuur zoals dvd-spelers hebt. Mijn tv heeft bijvoorbeeld 2 scart-inputs, eentje geschikt voor RGB en de ander voor S-Video. Dat kwam mij goed uit, want met een import Xbox was ik aangewezen op S-Video, en mijn dvd-speler kan allebei. Je meldt niet welke console je hebt, en of je dvd hebt, maar check dus even goed wat de mogelijkheden zijn.

En zoek specs op het net. Verkopers hoef je niet te vragen welke signalen de scarts aankunnen van elk model, dat moet je zelf even opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

he vergeet de gamecube ook niet he! Die heeft ook een RGB kabel.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op 08 March 2003 @ 02:14:
he vergeet de gamecube ook niet he! Die heeft ook een RGB kabel.
Lezen! Ik zei toch:
De GC heeft dacht ik alleen maar S-Video en geen RGB, of misschien was het andersom, ik weet het niet meer.
Ik was de GC dus niet vergeten, maar ik heb het even nagezocht, het was idd andersom: GC heeft RGB, maar geen s-video. Dit is dus naadje als je een dvd hebt met alleen RGB, en een tv met maar 1 RGB-ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:53

Phydomir

Dennis

Ik heb zelf laatst een JVC 21BF11s gekocht.

55cm, 50Hz volledig vlakke beeldbuis.

Ik ben er zeer tevreden mee. ik had ook voor een breedbeeld kunnen gaan maar dan was ik waarschijnlijk 2x zo duur uit.

60Hz mode doet ie ook prima en hij kan ook NTSC signaal aan als het goed is.

Een RGB kabel is wel aan te raden. Ik heb uhm voor m'n cube en ik heb het idee alsof het lijkt dat ie nu 32bits kleur gebruikt ipv 16 en het ziet er gewoon scherper uit...

breedbeeld voor games is niet zo interessant zoals al gezegt. De enigste game die ik heb die Anamorphic 16:9 aan kan is SSX Tricky. En op de 82cm Philips die beneden staat ziet dat er wel erg mooi uit. Maar de meeste games maken toch gebruik van 4:3

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-07 11:28
samsung had laatst een tv waar je ook een vga stekker aan zat kan je lekker makkelijk je pc er aan hangen

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 26-07 11:13
Mijn ouders heb een grote (weet de diagonaal) 4:3 Sony 100 hz TV, en dat ding is werkelijk super met mijn PS2.

Zelf heb ik een gloednieuwe JVC 82cm BB, 75hz, en op dit ding verschuift het beeld naar links over de RGB ingang (een probleem op veel TVs). Niet alle spellen hebben de mogelijkheid om het beeld te verschuiven helaas. Sony TVs gaan hier beter mee om (hebben zelfs een optie om het beeld van de RGB ingang te verschuiven), dus ik zou zeggen, probeer het uit voor je koopt.

BTW: ik heb maar een paar spellen die een 16:9 optie hebben, o.a. GT3. FFX is van nature al in 'breedbeeld' (vanwege de stomme NTSC conversie), dus daarvoor is een BB erg handig :)

[ Voor 16% gewijzigd door Dr. Strangelove op 08-03-2003 11:37 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Oh, blijkbaar hebben 50 Hz tvs van vandaag de dag wel 60 Hz als optie :)
Nja, ik heb het zelf nog niet ervaren, maar ik heb ook geen nieuwe 50 Hz in huis..

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 games waarin je de optie breedbeeld kan aanzetten.. en dan is het echt breeder en die speelt echt fijner met 2 player of 4 playeres...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

s_roubos schreef op 08 March 2003 @ 11:36:
Mijn ouders heb een grote (weet de diagonaal) 4:3 Sony 100 hz TV, en dat ding is werkelijk super met mijn PS2.

Zelf heb ik een gloednieuwe JVC 82cm BB, 75hz, en op dit ding verschuift het beeld naar links over de RGB ingang (een probleem op veel TVs). Niet alle spellen hebben de mogelijkheid om het beeld te verschuiven helaas. Sony TVs gaan hier beter mee om (hebben zelfs een optie om het beeld van de RGB ingang te verschuiven), dus ik zou zeggen, probeer het uit voor je koopt.

BTW: ik heb maar een paar spellen die een 16:9 optie hebben, o.a. GT3. FFX is van nature al in 'breedbeeld' (vanwege de stomme NTSC conversie), dus daarvoor is een BB erg handig :)
Wij hebben idd ook een Sony 100Hz TV (ook 4:3 maar ook met 16:9 optie) 73 cm ofzo maar die geeft idd zeer goed beeld met mijn gamecube.

Ondersteund PAL, Secam, NTSC dus zeer goed voor consoles en er zitten 2 RGB scarts op + nog een S-video aansluiting aan de voorkant. :)

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
toch begrijp ik iets nog niet helemaal, hoe kan je optimaal gebruik maken van de 60 hertz optie op een tv van 50 hertz? je loopt dan toch 10 hertz mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:18:
toch begrijp ik iets nog niet helemaal, hoe kan je optimaal gebruik maken van de 60 hertz optie op een tv van 50 hertz? je loopt dan toch 10 hertz mis?
Blijkbaar ondersteunen huidige 50 Hz tvs ook ntsc en dus 60 Hz? :)
De 50 Hz tvs waar ik ervaring mee heb, konden ieg geen 60 Hz aan..
Maar dat waren oude tvs :)

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 14:14

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 17:18:
Blijft leuk dit... een normaal TV signaal (kabel, antenne, schotel e.d.) is en europa volgens de PAL standaard.. en dat is 50 Hz.
60 Hz is volgens de NTSC of PAL 60 standaard. Kijk gewoon naar de specs van je TV. Als er PAL en NTSC tussen staan dan ondersteunt je TV dus zowel 50 als 60 Hz.

edit: Als je TV geen NTSC ondersteunt dan merk je dat vanzelf, want het beeld gaat ontzettend snel rollen.

Overigens kan je beter praten in termen als PAL en NTSC i.p.c. 50 en 60Hz. Want een spel dat op 60Hz draait (dus 99 van de 100 keer op NTSC) heeft namelijk ook minder verticale beeldlijnen (dus een LAGERE verticale resolutie).

[ Voor 24% gewijzigd door Creepy op 08-03-2003 17:31 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tnx creepy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 26-07 11:13
Ook iets om op te letten: Veel TVs hebben weliswaar meerdere SCARTs, maar slechts een daar van is RGB capable. Belangrijk als je meerdere apparaten hebt die gebruik maken van RGB (heel wat beter dan S-video en composiet).

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 11:44
Ik heb zelf een Philips 100Hz TV, maar ik zou toch (als je geld genoeg hebt) een HDTV overwegen, misschien niet zo veel gebruikt in nederland, maar als je een xbox neemt, dan kan je wel in HEEL lekkere resoluties gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
s_roubos schreef op 08 maart 2003 @ 21:24:
Ook iets om op te letten: Veel TVs hebben weliswaar meerdere SCARTs, maar slechts een daar van is RGB capable. Belangrijk als je meerdere apparaten hebt die gebruik maken van RGB (heel wat beter dan S-video en composiet).
Daar kwam ik inderdaad achter laatst, zat de RGB van m'n PS2 3 maand gewoon op een normale scart aansluiting (Cube had wel de RGB aansluiting) |:( Maar goed, omgewisselt en zie nog niet echt grote verschillen (Cube gelukkig wel :)).

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik heb hier een xbox met 10 games en meer als de helft gebruikt echt het breedbeeld signaal ( dus zonder vervorming )
breedbeeld dus... simpel

edit: ( als je tenminste een xbox hebt )

[ Voor 14% gewijzigd door AP3X op 09-03-2003 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eindbaas|IA
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-03-2003
In ieder geval GEEN projectie tv kopen, aangezien je daar geen video games op mag spelen. Zelf denk ik dat in het midden segment Sony hele leuke modellen heeft, met name de 81 CM modellen zijn zeer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 01:44:
... maar een 100Hz tv vaak wel, vooral de goedkopere modellen. Dit komt doordat er bij goedkope modellen is beknibbels op allerlei digitale circuits die het ingangssignaal 'verdubbelen' voor 100Hz. Mijn tv had dus problemen, die vooral bij dvd's zichtbaar waren, ook al was de tv zogenaamd compatible met 60Hz. Sommige normale tv-programma's zagen er ook niet goed uit, met name horizontaal scrollende dingen (zoals de aftiteling bij de meeste Vara-programma's), die waren ontzettend blurry.
Dit zijn echt problemen waar ik nog nooit van gehoord heb. Maar wie koopt er dan ook een goedkope 100Hz TV? Dan bevalt een 50Hz idd beter. Dat is hetzelfde als met een dure 15" en een goedkope 17". Ik raad je aan een 100Hz te kopen (als je het kunt betalen) en breedbeeld wordt ook ondersteund door de meeste spellen. 100Hz is veel rustiger voor je ogen. Ik heb op m'n kamer 50Hz, maar dat merk je dus echt wel hoor.

En nee, koop geen wrak, logisch dat je dan problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Banzi
  • Laatst online: 16-07 11:12
Verwijderd schreef op 09 March 2003 @ 22:28:
Ik raad je aan een 100Hz te kopen (als je het kunt betalen) en breedbeeld wordt ook ondersteund door de meeste spellen. 100Hz is veel rustiger voor je ogen. Ik heb op m'n kamer 50Hz, maar dat merk je dus echt wel hoor.

En nee, koop geen wrak, logisch dat je dan problemen krijgt.
De reden dat het rustiger lijkt, is omdat er tussen de beeldjes nog extra beeldjes gegenereerd worden. Met deze verdubbeling zie je dus 100Hz ipv 50Hz... En dit is idd bedoeld om een rustiger beeld te geven... Als je nu PAL60 (of NTSC) gaat spelen, gaat de tv (in ieder geval die van mij) rustig op 60Hz draaien... En dat verschil zie je wel... Overigens kunnen tegenwoordig volgens mij alle 50Hz tv's ook 60Hz aan... Ik heb zelf een hele oude tv gehad die het niet kon, en die is inmiddels overleden... Ding was zo oud dat ie niet eens meer gerepareerd kon worden.. Alle andere 50Hz tv's die ik gezien heb konden wel 60Hz aan...

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Pagina: 1