Toon posts:

Harde schijven stiller maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een mogelijkheid om de geluidsterkte die HD's produceren te reduceren?
Ik heb eens gehoord dat er tooltjes zouden voor bestaan, heeft iemand hier weet van?
Ik heb een Maxtor MS54098U8 Ultra 66 7200 rpm 40 Gb + een IBM IC35L060 Ultra 100 7200 rpm 60 Gb...

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-03 15:08
ja een soort tooltje wat de schijfkoppen calibreert oid maar ik weet wel dat het geluid iig niet zachter wordt.

je kan er gelijk isolatie omheen doen of in een dempende bracket doen. Let wel op dat als je isoleert automatisch ook de warmte isoleert.

• Blasterxp
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
ik heb mijn hard disk in een af gesloten door er naast hangen.

is perfect, en stil :)

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:02

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Ik kwam een tijd terug ergens iets tegen over iemand die 2 platen alu / ijzer / weetikhet om de harddiskheen had gedaan en de zijkanten dichtgestopt met piepschuim of kurk oid.

Erg stil en door die plaatjes erop & eronder blijftie nog koel(er) ook! :)

Ik ben zelf eigelijk ook nog opzoek naar 2 van die plaatjes voor m'n Maxtor 'straaljager' D740X

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Ik had vroeger altijd demp materiaal aan de randen van de kast gemaakt om het geluid te verminderen dat hielp aardig ;) kast temp werd wel tikje warmer ofcourse.. Wanneer je je hardiskjes gaat updaten heb je het probleem niet meer tegenwoordig zijn ze fluisterstil :>

In search staat er ook veel over, zoals dit:

hoe maak ik men harde schijf echt STIL!

[ Voor 24% gewijzigd door _MaLa_ op 07-03-2003 18:54 ]

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik heb m'n HDD opgehangen met een paar stukken fietsband (zodat er geen trillingen door worden gegeven aan de kast). Zo hoor je je HDD echt bijna niet meer.

Het zou kunnen dat het niet zo goed voor je HDD is, maar ik denk dat dat wel meevalt...

• Flekx
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2025
Misschien kun je een nieuwe kopen, mijn HD's maken geen hoorbaar geluid.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de Search en neus rond op de sites van de HDD fabrikanten :)

/zoekertje
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.