Toon posts:

Overclocken van een Athlon 750

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben ook een beetje aan het experimenteren met het overclocken van mijn (oké, ik geef het toe, oude) Athlon 750 Mhz.
Mijn moederbord is een ASUS K7V.

Momenteel staat de CPU Frequency in de bios op 107 Mhz, en ik draai nu met een kloksnelheid van 807 Mhz.

Mijn vraag was nu, tot hoe hoog zou ik mijn CPU Frequency krijgen?
Ik bedoel dan louter en alleen in de bios, zonder bijkomende kaartjes ofzo ervoor te hoeven kopen.

Misschien nog even vermelden: als koeling gebruik ik 2 coolertjes geplaatst op een standaard heatsink voor de Athlon 750.

• stlgamer
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07:48
Dat verschilt per PC heel erg misschien tot wel 133 ofzo misschien 110 dat is een kwestie van uitproberen

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Mya sorry hoor, maar 't zijn allemaal FAQ vraagjes, lees 'm 'n keer, ben je al 'n stuk verder :)
Suc6 :)

I see dead pixels...

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Je hoeft er verder niks bij te kopen. Ga maar wat spelen met de Vcore enzo, dan kom je wel wat verder :z. Maar als je echt hard wilt moet je natuurlijk wel een betere fan enzo kopen :).

Maar dat staat allemaal in de Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02), lees die eens zou ik zeggen :).

edit: spuit 11 :P

[ Voor 4% gewijzigd door iets op 07-03-2003 18:06 ]

tvw

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:42

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Er staat vast wat in de FAQ hierover, maar in het algemeen kun je zeggen: Geen id :) Hangt puur van je proc af...

Frequently Asked Questions DOC (laatste update 13-11-02) dus

Zolang je de temperatuur in de gaten houdt kan er niks misgaan. En als dat ding instabiel begint te worden [vastlopers / crashes / etc. ] dan weet je dat je niet verder kan :)

[edit]
Euhm, spuit 11 2e man? :)

[edit2]

Ik zie in een ander topic van je dat je geen temp sensor erop hebt zitten... In dat geval zou ik ieg zorgen voor een redelijke case airflow en wederom na elke verhoging minstens een half uur tot uur of meer een echt zware applicatie draaien...

[ Voor 40% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 18:12 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Gewoon uitproberen >:)

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-02 18:43

Ozzi

??

Ik denk niet dat je heel veel hoger zal komen met het verhogen van je FSB omdat dat nog een slot A processor is meen in. De chipset op jouw mobo is nl vaak niet in staat om veel hoger dan de 110 MHz te komen.

Er zijn wel 2 andere manieren om jouw CPU sneller te lagen draaien door:
1) een GFD (gold finger device) kopen, dat is een appart kaartje waarmee je je multiplier mee omhoog kan gooien.
2) Solderen op je CPU, maar dat raad ik je alleen aan als je al wat ervaring hebt met SMD-solderen.

geen

Verwijderd

Ozzi schreef op 07 March 2003 @ 18:19:
Ik denk niet dat je heel veel hoger zal komen met het verhogen van je FSB omdat dat nog een slot A processor is meen in. De chipset op jouw mobo is nl vaak niet in staat om veel hoger dan de 110 MHz te komen.

Er zijn wel 2 andere manieren om jouw CPU sneller te lagen draaien door:
1) een GFD (gold finger device) kopen, dat is een appart kaartje waarmee je je multiplier mee omhoog kan gooien.
2) Solderen op je CPU, maar dat raad ik je alleen aan als je al wat ervaring hebt met SMD-solderen.
Is idd slot A http://www.baznet.freeserve.co.uk/ath750.htm

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03-2025

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik heb mijn Athlon 700 Mhz processor overgeklokt naar 800 Mhz via een multiplier mod (en k zou met de FSB nog verder kunnen gaan), maar dat heb ik volgens deze guide gedaan:

http://www6.tomshardware.com/cpu/19990826/index.html

Je moet wel erg goed kunnen solderen en t is niet zonder risico maarja da's bij alles zo ;) (en je hoeft er niks voor te kopen :P)

Oh ja... ff om aan te geven hoe klein die weerstandjes zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ehorde/ff/smd.jpg

Succes ermee! (En let erop dat je bij het modden geen extra weerstandjes nodig gaat hebben, want dan moet je goed gaan zoeken waar je die kunt halen ;)).

[ Voor 4% gewijzigd door Tentacle1 op 07-03-2003 19:57 ]

System specs

Verwijderd

krijg je die 1 euro cent ook mee? :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:00:
krijg je die 1 euro cent ook mee? :9
Kan je niet gewoon 1 eurocent krijgen zonder dat mini weerstand gevalletje, ben ik weer 1 cent dichter bij mijn nieuwe proc :9

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is inderdaad wel vrij standaard werk.. Overclocken is gewoon een kwestie van proberen. Dus mocht je zo niet verder komen dan die 107MHz, dan is dat gewoon een kwestie van pech hebben.
Met andere manieren, zoals de bovengenoemde goldfinger devices kun je inderdaad nog wel wat verder komen :)

Maar lees gewoon de bovengenoemde faq eens door.. Daar staat vrij veel informatie in :)

succes.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.