Accespoint en Router, los of combinatie?

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik wil internet gaan delen met een draadloos netwerk, hiervoor heb ik dus een accespoint en een router nodig. kan ik deze het beste los van elkaar kopen of een combinatie waarbij de router geintegreerd is in het accespoint?

de computerwinkels waar ik ben geweest gaven compleet tegenstrijdige informatie.

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
De hoogte van je budget is hier ook van belang en hoveel computers je eraan wilt hangen.
Wat voor internet aansluiting heb je?

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:58

DaRoot

Some say...

Maakt voor de werking lijkt me niet zoveel uit, maar als je losse hebt, heb je altijd 1 apparaat werkend, indien de ander stuk gaat.

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• Leader98
  • Nu online
Als er een stuk is heb je toch geen internetverbinding meer dus twee in een is hier geen probleem...

• Leader98
  • Nu online
Koop vooral niet te goedkoop.
Ik heb bij een kennis een D-Link router/wireless accesspoint neergezet (22Mbit max) en dat lijkt vooralsnog mooi te werken.

Het gaat hier om de DL-614+

[ Voor 10% gewijzigd door Leader98 op 07-03-2003 17:39 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:04

SED

Let even op dat je niet de waarschijnlijk over een jaar volledig achterhaalde 802.11a standaard kiest.
Ga voor de b of g variant.
Een geintegreerd apparaat heeft de voorkeur. eenmaal configureren alles in een hand en uiteindelijk stukken goedkoper.

Copyright and left by SED...

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
er is nu één computer aangesloten, maar die wil ik zowiezo graag via UTP blijven aansluiten. er komen 2 computers bij (1 dekstop en 1 notebook) die wireless worden aangesloten.

is er verschil in gebruiksgemak/kwaliteit?

• DaRoot

DaRoot

Some say...

Leader98 schreef op 07 maart 2003 @ 17:37:
Als er een stuk is heb je toch geen internetverbinding meer dus twee in een is hier geen probleem...
Als de Accesspoint stuk is, kunnen de PC's via UTP aangesloten, alsnog gewoon internetten...

• SED

SED

Los van je accesspoint/router zou ik altijd kiezen voor usb connections bij de werkstations.
Door het usb kabeltje en de antenne op die wificonnections kun je net iets meer spelen in de ontvangst.
Wifi of vaste verbinding maakt , behalve natuurlijk de snelheid, niets uit.
Voor internet is de snelheid altijd ruim voldoende.

• SED

SED

DaRoot schreef op 07 March 2003 @ 17:55:
[...]

Als de Accesspoint stuk is, kunnen de PC's via UTP aangesloten, alsnog gewoon internetten...
en als de router stuk is?

zo blijven we bezig, maakt dus niet echt uit.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

SED schreef op 07 March 2003 @ 17:57:
[...]

en als de router stuk is?

zo blijven we bezig, maakt dus niet echt uit.
Heb ook niet gezegd, dat het nog zou werken als de router stuk was, maar goed. Ik zal hierover ophouden.

Iets anders: moet je zo'n accesspoint zien als een router of alleen als een soort omvormer van Ethernet naar WiFi?
Een accesspoint aangesloten op een router zal zich sowieso als router gedragen, maar een losse accesspoint op een hub/switch?

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 23:59

[RNMC] Viper

📱Air ⌚️8 💻13" M5 🖥 M1

:) als je er nu al vanuit gaat dat het stuk gaat waarom koop je het dan

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• DaRoot

DaRoot

Some say...

ViperTPR schreef op 07 March 2003 @ 18:02:
:) als je er nu al vanuit gaat dat het stuk gaat waarom koop je het dan
Persoonlijk let ik toch wel op de betrouwbaarheid voor ik iets koop. Zelfde geintje als met zo'n All-in-one, printer/scanner/copier ineen. Ok, minder ruimte, maar als het ding ter reparatie aanbiedt, omdat de scankop kapot is, heb je gelijk geen printer meer (er vanuit gaande dat het je enigste printer is). Nu is een router en een accesspoint voornamelijk electronica, en geen mechanica, maar goed.

• SED

SED

een geintegreerd apparaat is een omvormer ( om jouw term te gebruiken) en router ineen.
Functionaliteit als NAT/DHCP zit er tevens ingebakken.
Daarnaast heb je een aantal vaste aansluitingen ( meestal 4) en een draadloos accespoint.
Tenslotte een WAN aansluiting naade ADSL of dergelijke.

Verwijderd

- De IEEE802.11b standaard is de meest gebruikte standaard en kan tot een snelheid van maximaal 11mbit. Deze standaard heeft vaak een bereik van 50 meter, maar is sterk afhankelijk van de constructie.
- De IEEE802.11a standaard heeft een maximum snelheid van 54mbit, maar doordat deze werkt op 5GHz kan deze niet gebruikt worden in combinatie met IEEE802.11b apparatuur.
- De IEEE802.11g standaard heeft ook een maximum snelheid van 54mbit, maar kan gebruikt worden in combinatie met IEEE802.11b apparatuur. Het bereik is gelijk aan de IEEE802.11b, maar minder afhankelijk van de constructie en hierdoor te gebruiken over verschillende ruimtes.

Verwijderd

Ik heb zelf een linksys befw11s4 V2 icm chello. Dit is een accespoint, router en 4 poorts switch in 1. Hiermee deel ik draadloos het internet met de buren en heb in huis een bedraad netwerk liggen. Dit werkt perfect. Een los accespoint is bijna net zo duur als een alles in 1 dus ik zou zeggen ga voor de alles in 1.
Pagina: 1