[Linux] Risico's Linux

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• supreme tweaker
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-05 13:06
Ik wil graag op dit systeem linux gaan installeren:

AMD 2200+
GeForce 4200ti 64
256 Mb DDR-ram
Asus A7V8X mobo + onboard sound en gigabit lan
zit in een lan als client
WinXP home

als ik linux erop wil zetten (ik dacht aan SuSe) wat voor risico's brengt dit met zich mee. ik wil hier een dubbel boot van maken en onder linux moet ik m'n netwerk kunnen betreden.

Burp

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Risico's ?

Wat bedoel je precies ?

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• supreme tweaker
moto-moi schreef op 07 maart 2003 @ 17:33:
Risico's ?

Wat bedoel je precies ?
dat m'n pc niet meer op wil starten, dat ie m'n netwerk setting van Xp doormekaar donderd, Dat ik format c: mag gaan uitvoeren omdat ze elkaar gaan beschadigen

Burp

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
Hij is bang dat ie de boel opblaast, of dat er geen drivers voor zijn ;)

Mijn ervaring, no problem, en als je er geen zin meer in heb, fdisk -> partities weg, fdisk /mbr en weg is linux als het je niet bevalt.

Verwijderd

Ik draai windows xp en suse 8.1 pro, ik heb totaal geen problemen op een ide pci-controllerkaartje na(nog geen driver beschikbaar).. Voor je netwerk hoef je niet bang te zijn, je kunt gewoon alles doen

• moto-moi

moto-moi

da-dude schreef op 07 March 2003 @ 17:35:
dat m'n pc niet meer op wil starten, dat ie m'n netwerk setting van Xp doormekaar donderd, Dat ik format c: mag gaan uitvoeren omdat ze elkaar gaan beschadigen
Ach, die kans bestaat natuurlijk altijd, maar daarvoor heb je geen 'hulp' nodig van linux hoor , dat kan Windows prima in z'n eentje verzorgen ;)

Als je alle informatie tijdens de installatie goed leest, kan er eigenlijk niets fout gaan. Je installeerd lilo c.q. grub, en je kunt vlak na het booten kiezen tussen Windows of Linux, die 2 bijten elkaar niet.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-05 15:31
da-dude schreef op 07 March 2003 @ 17:35:
[...]

dat m'n pc niet meer op wil starten door installatie van software? hallo, je zit geen hardware te verneuken :p, dat ie m'n netwerk setting van Xp doormekaar donderdLinux komt daar helemaal niet aan, en veranderd dus niks, Dat ik format c: mag gaan uitvoeren omdat ze elkaar gaan beschadigenKleine kans, tenzij je veel gaat kloten in de bootmanger, dan kom je er moeilijk bij, maar dat is op te lossen.

• supreme tweaker
Icey schreef op 07 maart 2003 @ 17:35:
Hij is bang dat ie de boel opblaast, of dat er geen drivers voor zijn ;)
ik ben niet bang maar me vader is er 3 weken (!!!) mee bezig geweest om dat netwerk op te zetten en hij ziet het niet zo graag in elkaar storten

Burp

• moto-moi

moto-moi

Icey schreef op 07 March 2003 @ 17:37:
dat m'n pc niet meer op wil starten door installatie van software? hallo, je zit geen hardware te verneuken
Software kan er uiteraard wel voor zorgen dat een machine niet meer boot.
da-dude schreef op 07 maart 2003 @ 17:38:
ik ben niet bang maar me vader is er 3 weken (!!!) mee bezig geweest om dat netwerk op te zetten en hij ziet het niet zo graag in elkaar storten
Maak een backup :? Dat is sowieso altijd aan te raden.

[ Voor 36% gewijzigd door moto-moi op 07-03-2003 17:40 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

da-dude schreef op 07 maart 2003 @ 17:38:
[...]

daarvoor hebben ze een backup bedacht :Y)

maar eeh 3 weken :? :D

• supreme tweaker
Icey schreef op 07 maart 2003 @ 17:37:
[...]
dat m'n pc niet meer op wil starten door installatie van software? hallo, je zit geen hardware te verneuken
Ik wil Windows nog gewoon in kunnen

Burp

• supreme tweaker
Erkens schreef op 07 maart 2003 @ 17:40:
[...]

daarvoor hebben ze een backup bedacht :Y)

maar eeh 3 weken :? :D
hij is een n00b :+

Burp

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ook een "n00b" kan backup's maken ;)

offtopic:
Ken je de edit knop, is handig hoor ;)

Verwijderd

Dit zijn vragen die met wat vooronderzoek best zelf zijn te beantwoorden. In de FAQ Non-Windows Operating Systems - Update: 13/02 vind je een schat aan informatie en in [rml]-=[ Nieuw in NOS? Eerst dit lezen! GEEN HELPDESK! ]=-[/rml] vind je onderin een berg linkjes met nog meer informatie.

Lees dat laatst genoemde topic ook eens goed door, want je vraag voldoet niet aan de eisen die we daar in NOS aan stellen. Linux installeren is toch een kwestie van documentatie lezen en zelfwerkzaamheid.

Succes :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.