Toon posts:

Monitor piept en doet het niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Dell p991 (bouwjaar 2000) heeft een probleem. Als ik de monitor aanzet dan begint deze met piepen, en het lampje begint niet te branden. Hij doet dus helemaal niets behalve het piepen.

Het maakt overigens niet uit of de monitor aangesloten is op de pc of niet. Het ligt dus echt aan de monitor. Tevens heb ik al een andere voedingskabel en stopcontact geprobeert.

Vanochtend deed de monitor het nog. Maar toen ik hem uitdeed hoorde ik even een piepje. Hiervoor geen problemen gehad.

Het probleem komt overeen met dit topic :
DELL Monitor maakt piepjes

Maar buiten dat heb ik niks gevonden. Het lukte me helaas ook niet om dit bakbeest open te krijgen. Misschien heeft iemand daarover ook een tipje.

Hoop dat iemand een oplossing of ervaring ermee heeft.

• PCR
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

PCR

Toch denk ik dat je de monitor wél los moet halen want anders kom je er niet achter. Ik denk dat er een trafo kapot is.

Zitten er geen 'klik'-mechanismen waar je de schroevendraaier tussen moet drukken?

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je reactie, ja dat heb ik geprobeert, maar het lijken niet echt kliksystemen. Kan in ieder geval niks indrukken helaas. Het gaf me het idee dat ik het met grof geweld moest doen. Maar dat leek me geen goed idee.

Er zitten 2 schroeven en voorderest wat inkepingen in de "richels" van de monitor. Lijkt een kliksysteem idd. Maar werkt niet echt.

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 18:55:
Dankjewel voor je reactie, ja dat heb ik geprobeert, maar het lijken niet echt kliksystemen. Kan in ieder geval niks indrukken helaas. Het gaf me het idee dat ik het met grof geweld moest doen. Maar dat leek me geen goed idee.

Er zitten 2 schroeven en voorderest wat inkepingen in de "richels" van de monitor. Lijkt een kliksysteem idd. Maar werkt niet echt.
Probeer toch maar veel kracht te zetten. Als het met 2 schroeven vastzit dan zal daar de stevigheid niet inzitten, dus zal de stevigheid zitten in die "richels" van jou :)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is meer een breek systeem ipv een kliksysteem :) mn monitor heeft wel wat krassen opgelopen. Maar het resultaat is dat die open is. Moet echt heel wat kracht voor gebruikt worden.

Niet erg gebruiksvriendelijk. Hoewel het misschien ook wel de bedoeling is zodat niet jan en alleman (die niet op tweakers zit :*) ) zn pc open gaat maken.

Verwijderd

Topicstarter
Het heeft idd de grootste kans dat het met de trafo te maken heeft. Ik denk niet dat ik de kennis in huis heb om de trafo te vervangen.

Of zijn er nog andere suggesties? Zou het nog ergens anders aan kunnen liggen?

Verwijderd

ik denk ook dat de hoogspanningstrafo kapot is het is wel te repareren maar ik denk dat het dan duurder wordt dan dat je een nieuwe monitor koopt.

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:21:
ik denk ook dat de hoogspanningstrafo kapot is het is wel te repareren maar ik denk dat het dan duurder wordt dan dat je een nieuwe monitor koopt.
Mwoah, een HS-trafo hoeft niet zo duur te zijn, gewoon even opzoeken wat de specificaties zijn en de fabrikant mailen :)

Verwijderd

Topicstarter
Is het lastig zoon trafo zelf te installeren? of kan je dat beter laten doen? en op wat voor bedrag kom je dan ongeveer uit?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Ik denk inderdaad ook dat je travo stuk is. Maar dan moet je wel je monitor kunnen openen natuurlijk ;). Voor zover ik weet is een nieuwe travo niet zo verrekte duur.

Profile

Verwijderd

Topicstarter
De monitor heb ik al opengekregen. Dus dat is niet meer het probleem met dank aan PC-reactive _/-\o_ .

Maar is er veel technische kennis en voornamelijk handigheid voor nodig om zoon trafo te installeren? Kan er veel foutgaan?

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb het zelf gelukkig nog nooit hoeven doen, dus ik weet niet uit eigen ervaring of het lastig is of niet. Een maat van mij heeft het wel al eens moeten doen, maar die had het zo voor elkaar. Alleen was dat wel een ander merk monitor. Ik denk dat het per monitor ook wel verschillend zal zijn :| .

Profile

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 20:58:
De monitor heb ik al opengekregen. Dus dat is niet meer het probleem met dank aan PC-reactive _/-\o_ .

Maar is er veel technische kennis en voornamelijk handigheid voor nodig om zoon trafo te installeren? Kan er veel foutgaan?
Nee hoor valt wel mee :)

Je moet goed kijken wát je doet, dus letten op aansluitingen etc.

suc6 ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me interressant, als mn tentamens afgelopen zijn. (tja dit soort mankementen gebeuren altijd op ongelegen momenten als je de pc dringend nodig hebt :'( ) ga ik eens op zoek naar zoon trafo.

Want ik ben natuurlijk geensinds van plan deze monitor bij het grof vuil te zetten. B)

• PCR

PCR

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 22:56:
Het lijkt me interressant, als mn tentamens afgelopen zijn. (tja dit soort mankementen gebeuren altijd op ongelegen momenten als je de pc dringend nodig hebt :'( ) ga ik eens op zoek naar zoon trafo.

Want ik ben natuurlijk geensinds van plan deze monitor bij het grof vuil te zetten. B)
Het betreft hier weer een echte tweaker :P
Pagina: 1