USB of PCI wireless netwerkadapter

Pagina: 1
Acties:

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
ik ben net bij Mycom en Citysystems (plaatselijke winkel) geweest op zoek naar een draadloos netwerk. Mycom vertelde mij dat een USB netwerkkaart het makkelijkste is en net zo goed werkt als een PCI kaart. maar bij citysystems vertelden zij mij juist dat USB minder goed werkt en dat ik dus beter een PCI kaart kan gebruiken.

is een hiervan waar? heeft iemand ervaringen? kortom waar kan ik het beste voor gaan?

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:59
Het enorm grote voordeel van een USB kaart is dat je hem op n betere plek neer kan zetten (dit kan ENORM schelen in signaalkwaliteit en dus snelheid), evt met n USB verlengkabel. Als je bij n PCI kaart de antenne ergens anders neer wilt zetten, dan moet je een verschrikkelijk dure coax kabel aanschaffen, en eigenlijk ook n betere antenne.
Het nadeel van n USB kaart is dan ook weer dat je onder te solderen er meestal geen andere antenne op kan zetten.
Zelf heb ik behoordlijk goede ervaringen met de Sitecom WL-012 (USB).

[ Voor 7% gewijzigd door FatalError op 07-03-2003 17:50 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh