Kabelverbinding pc>6310i lukt niet.

Pagina: 1
Acties:

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 09:30
Ik heb een 6310i en heb gister pc suite geinstaleerd.
Het lukt me echter niet om verbinding met de telefoon tot stand te brengen met pc suite.
Heb ook Logomanager en die vind de telefoon gelijk.Heb een een originele datakabel die ik trouwens al een paar jaar gebruik,altijd in combinatie met logomanager en dat werkt bijna altijd probleemloos,ook met een 6310 en een 6210.Met een 6310 en 6210 kan ik echter ook geen verbinding met de telefoon krijgen via pc suite.
Ik heb nu de nieuwste versie van pc suite,maar de software loopt telkens vast ook.
Wat kan ik hieraan doen?

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
wat voor windows draai je + staat die logomanager aan als je de pc suite probeert te instaleren ? (vind pc suite je telefoon tijdens de installatie?)

Probeer anders eerst pc suite te instaleren en daarna pas logomanager

[ Voor 20% gewijzigd door xtr3me op 07-03-2003 17:40 ]

• EvoII
Ik start eerst pc suite op,die vind de foon niet.Daarna probeer ik logomanager en die vind hem wel.
Ik heb bij logomanager is ff gekeken bij de instellingen,en daar staat com2 en ik heb een DAU-9P F bus datakabel,dus geen DLR-3 kabel.
Misschien dat dit er mee te maken kan hebben.

Owja,ik heb Windows Xp professional NL,en tijdens de installatie van pc suite wordt de foon al niet gevonden.

[ Voor 18% gewijzigd door EvoII op 07-03-2003 18:12 ]

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
probeer die instellingen van die logomanager eens over te nemen, bij je pc suite... die pc suite handmatig instellen.... (y) veel succes alvast...

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Ik heb het hier wel werkend. Heb in het begin ook veel problemen gehad met de installatie.

Draait nokia connection manager wel? en vind die je telefoon? (te zien aan dat telefoontje in je system tray).

Logomanager zou ik iig zorgen dat die uit staat (echt uit, dus ook niets op de achtergrond draaiend), ook tijdens installatie.

Ik heb het hier dus wel werkend met een 6310i een DLR-3P kabel en winXP Pro NL.

• EvoII
Dat telefoontje in de systemtray staat er wel.
Maar als ik daarop klik loopt alles vast en moet ik het dmv ctrl.alt.del afsluiten.
Ik heb dus een F-Bus kabel hé.
Logomanager heb ik uitstaan,draait ook niet op de 8ergrond.
Snap er niks van.
Heb Pc suite al gedeinstalleerd en weer opnieuw geinstalleerd maar zonder resultaat.

• ElbY
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21:53
In de readme-file van versie 4.81 staat enkel DLR-3 kabel vermeld. Zelf beschik ik over beide kabels echter de DLR-3 functioneert en de F/M-bus kabel niet. De gehanteerde telefoon is dan een 6310i onder Win98seNL.

Ik kan me heugen dat software release 4.80 van Nokia DataSuite wel communiceert met een 6310i middels de F/M-bus kabel. Nadeel is dan wel weer dat een hoop bruikbare features ontbreken.

• EvoII
Heb een Sweex usb IrDa adapter aangeschaft voor 40 eurootjes en die werkt perfect!
Is veel handiger dan een datakabel.
Je kan er tenminste meer dan één type telefoon mee gebruiken.
Alleen de afstand tot waarop hij werkt is erg klein vind ik.
Hij doet het tot op een afstand van +/- 30 cm ongeveer goed,verder niet.
Maar dat is op zich geen probleem.
Logomanager én pc suite werkt er goed mee.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-08 23:52
Uhm , je moet een dlr3 kabel hebben..., of als je dat niet hebt zul je een andere versie moeten hebben, die wat minder uitgebreid is , want je mist je modem...

Edit, was al gezegd , leer lezen :(

[ Voor 21% gewijzigd door PsYgHo op 11-03-2003 22:59 ]

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Download de nieuwste software van de www.nokia.com /.nl site.
Products> etc...
Pagina: 1