[XP] Geluid Creative 4.1 bromt

Pagina: 1
Acties:

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
Ik hartstikke blij dat eindelijk mij creative 4.1 4400 set er was....maar nadat ik ze allemaal aangesloten had was ik minder blij. Het geluid kraakt enorm. Of bromt zelfs, de hele tijd door. Ik heb mijn Via AC'97 driver als geupdate naar de nieuwste versie (4.45 d8 ik) en ook heb ik mijn ACPI pc naar standaard pc gezet.
Mijn pc zit wel aangesloten op een ongeaard stopcontact, maar als ik em aansluit op een geaarde, heb ik nog steeds ruis :(

Wie helpt me toch nog uit de brand?

Verwijderd

Denk toch dat het aarding is; had exact hetzelfde met Creative 6.1.
Heb een telefoonsnoertje van de verwarming aan de kast geschroefd (schroefje achteraan, van de voeding bijvoorbeeld) en de brom is compleet weg.
Je kan het makkelijk testen trouwens: trek eens alle kabels van de soundblaster naar de PC eruit, en waarschijnlijk is je brom ook weg....

• Djivo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2023
idd, als ik alle kabels van pc naar subwoofer eruit trek, dan is me brom weg....
En kheb het zonet op de badkamer geprobeerd met een verlengsnoer naar een geaard stopcontact, en idd, de brom was ook weg :(
Kan je ook zo je stopcontact 123 geaard maken?

Verwijderd

Waarom doe je niet gewoon een draadje van PC naar verwarming? Neem aan dat je verwarming hebt in de kamer waar je PC staat?