Toon posts:

Stereo uit Digital out van Audigy???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Oi,

Ik gebruik nu front out voor mn desktopspeakers met sub en de rear out voor de huiskamer (via 15 meter coax)
Nu heb ik geprobeerd om de huiskamer op de digital out aan te sluiten maar dat geeft enkel ruis..... een ac3 stream ook.

Is het mogelijk om het signaal via deze poort analoog stereo dus, naar mijn amp te sturen?? Dit is een stereo amp geen DTS systeem oid...

Ik wil dit omdat het makkelijk schakelen is tussen digital out en de rest software matig

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-08 19:58
Lees ik nou goed dat je analoog geluid uit een digitale aansluiting wilt hebben?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

het lijkt er wel op. Of heeft die versterker ook een echte 'digitale ingang' ? Zoja, dan kan je op het display zien of er signaal binnenkomt of niet ("din unlock" als er geen signaal komt) en als er wel signaal doorkomt, maar alleen maar ruis.. Sja dan moet je het in de instellingen zoeken...).

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
Nou, bij mn Liveplayer met alleen front en rear was rear ook digital out. het viel me op dat de kwaliteit van het geluid beter was op dat kanaal.
Ook was er makkelijk via de driver "ditgital only" aan te klikken. Handig voor een filmpje want dan hielden mn desktopspeaker teminste hun kop. ik zou eigenlijk hetzelfde willen met de audigy...maar deze is dedicated digital???

Verwijderd

Ik vind de volgende specs op www.soundblaster.com (staan ook in je handleiding overigens):
Analog / Digital Out (Analog Center & Subwoofer / 6-channel SPDIF Output)
Line in
Microphone in
Line level out (Front) / Headphone out
Line level out (Rear)
SB1394 port
Telephone Answering Device in
Analog CD Audio in
Digital CD Audio in
Expansion header to an external 15-pin MIDI / Joystick port
Internal SB1394 header to Sound Blaster Audigy drive (upgrade option)
Expansion header to the Sound Blaster Audigy drive (upgrade option)
Afbeeldingslocatie: http://alive.singnet.com.sg/audigy/review/sb0090-backplate.jpg

Dus: net als bij de Live fungeert de meest linkse output als zowel SP/DIF (digitaal) en Center/Subwoofer (analoog).

Alleen begrijp ik nog steeds niet wat je nou precies wilt icm met die Digital Only-setting (die er ook bij de Audigy nog is). Heb je nou digitale speakers of niet (ik lees dat je iig geen digitale Amp hebt)?
DWZ, hoorde je nog iets als je 'digital only' aanklikte of gebruikte je het als een handige muteknop?
Wat bedoel je met:
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 16:47:
Ik wil dit omdat het makkelijk schakelen is tussen digital out en de rest software matig