[oude HDD]win98, win2k no go

Pagina: 1
Acties:

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Topicstarter
Ik heb hier thuis een server staan. Deze wou ik vervangen door een P!! 350 mhz. Het is een Siemens Scenic Edition. De vorige was een compaq deskpro, met een P!! 266 mhz. Maar goed, dus ik had de HDD overgezet, want dat is praktisch het enige wat er overgezet, kan, en moet worden.

Na het opstarten van de "nieuwe" server, ga ie een foutmelding *** not found, net als wanneer je een bootdisk erin doet die kapot is.

Maar ik wil dus wel een OS erop hebben (nogal logisch :D), maar als ik Win2k wil installeren, 4 bootdisks gaan allemaal goed, doe ik installeren en gaat ie eerst formatteren en daarna de benodigde bestanden kopieren. Daarna wil ie rebooten.

Op dit moment gaat het fout. Bios gaat gewoon normaal voorbij, maar als hij van z'n HDD wil gaan booten hangt hij met dezelfde melding voordat ik Win2k opnieuw had geinstalleerd.

Toen - met veel tegenzin - Win98 uit de kast gehaald. Echter, deze formatteert de HDD uiteraard naar FAT32 (doet heel erg lang over de 74e procent!) , wil ook rebooten, komt terug en gaat scandisk uitvoeren. Dat gaat helemaal fout!

- De groote van de schijf was niet juist. Kon gerepareerd worden, en heb ik dan ook gedaan. Windows vond een reboot weer noodzakelijk 8)7
- De 2e keer, na scan disk, was er weer iets corrupt. Dit werd ook gefikt, en na een reboot ging ie weer iets verder
- De 3e fout is dat tijdens het "kopieren van bestanden die noodzakelijk zijn voor windows setup", hij blijft hier circa 10 minuten hangen en stopt dan met een mededeling, Die ik zo zal posten als ie m weer geeft, hij hangt momenteel weer bij het "kopieren van bestanden die noodzakelijk zijn voor windows setup"

Is de HDD misschien kapot?

De hdd is een "Conner perpherials (oid) 1088 mb -CFS1081A"

is die ook te testen met een van de testprogjes die in de FAQ zijn terug te vinden :?

Melding 1:
code:
1
2
3
Packed file is corruptVerwijder alle diskettes uit het station 
en druk op een willekeurige toets om uw systeem opnieuw 
op te starten

Vreemd, in een andere pc werkt het wel :o
kijken of het zo werkt als ik m weer terug zet :D

Nou, het werkt weer niet :(

code:
1
2
Ongeldige systeemdiskette
Vervang de diskette, en druk op een toets

[ Voor 28% gewijzigd door Glashelder op 07-03-2003 22:14 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc