Toon posts:

Doen of niet doen?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yo mensen,

Ik zit te twijfelen. Ik heb namelijk een paar maandjes terug een Geforce 4 TI 4200 gekocht. Nu ben ik er eindelijk achter dat ik hem niet voledig gebruik doordat mijn proccesor te zwak is (AMD Duron 1.2 gig). Nu wou ik een nieuwe proccesor gaan komen, maar uit de test die ik op de Asus site deed bleek dat ik niet meer dan een Athlon XP 2100+(Model 6) op mijn bordje kan. Ik ff gecheckt, blijkt dat z'n XP 2100 maar 90 euro kost (en 2de hands mischien nog wel goedkoper!)

Wat raden jullie nu aan dat ik doe? zal ik hem kopen? of is hij het alleen waard om 2de hands te kopen voor 70 euro ofzo. Word mijn video kaart echt beter benut?, is alles echt sneller. Want mijn FPS in UT2003 is nu bijv rond de 40, en daar ben ik nog helemaal niet tevreden over. Met mijn 512 SD ram geheugen erbij kom ik op 6800 marks in 3D Mark 2001. Hoe hoog schatten jullie mijn marks met die Athlon XP 2100+(Model 6)

Hierbij moet ik zeggen dat ik verder buiten dit komende 2 jaar niet van plan mijn PC te updaten, maar ik nu toch nog een jaartje mee wil.

PS: wat kost een cooler voor z'n ding? of kan ik de gene die ik nu voor mijn AMD Duron 1.2 gig gewoon gebruiken?

Help me out!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 16:35 ]

Verwijderd

welk type is je moederbord? (meer info nodig)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
MM je gebruikt ook geen DDR geheugen, das jammer,

maar ik zou dan voor een bord + geheugen + proc gaan, de XP gaan uit zijn neus zitten eten, omdat deze meer berekeningen kan dien dan het geheugen kan bijhouden :)

dus mijn tip:
nieuw bord + proc + geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik dus zei, verder geen updates meer komende 2 jaar, dus dit nu of niet, en dus geen nieuwe bord etc.

Mijn bord: Asus A7V133-C

Verwijderd

Geen DDR inderdaad, dat scheelt helaas ook weer enorm. Maar een 2100+ zal ook een enorme boost geven, als je het geld hebt zou ik het zeker doen. Daarna kun je een nieuw mobo kopen als je weer geld hebt.

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

D'r moet hoogstwaarschijnlijk wel een nieuw koelertje op. Hoeft je de kop niet te kosten, maar toch.

(edit: je vraagt hoeveel dat kost...) Euro'tje of tien, vijftien maximaal. Moet je niet willen overklokken.

[ Voor 42% gewijzigd door Rataplan op 07-03-2003 16:54 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

ik denk dat je het beste die processor nu kunt kopen, omdat er binnenkort processoren gaan verschijnen die dit bordje niet meer ondersteunt.

en ja: als je die nieuwe processor erin stopt gaat je videokaart echt superveel beter presteren. Ik ben vorige week van een celeron 850 naar een Athlon XP2000 gegaan en mijn gouwe ouwe Radeon SDR laat een performance winst zien van +- 30 procent sneller!

Nu was mijn processor nog aan mijn videokaart gewaagd, maar jouw videokaart is veel krachtiger dus jouw snelheidswinst zal ook stukken hoger liggen!

Doen dus! ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
''Wat kan ik het beste hieraan upgraden'' Deel 4 , kun je beter terecht met zulke vragen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.