Toon posts:

[VB] ado + queries + kan niet worden bijgewerkt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig een programma aan het maken in VB6. Het programma is geschreven rond een Access 2000 database die bevraagd wordt via recordsets en sql scripts. Ik geraak echter niet uit een probleem. Ik heb reeds tevergeefs zelf om oplossingen gezocht.

het probleem:
Een in Access gemaakte query die 3 tabellen betrekt om er data uit te verkrijgen werkt netjes in Acces. Als ik vanuit VB een sql statement met een WHERE conditie om de resultaten te filteren run dan krijg ik volgende foutmelding:
"-2147217887 Kan ingreep nummer niet bijwerken. Het veld kan niet worden bijgewerkt."
Zelf dacht ik dat filteren op een query niet mogelijk was alhoewel mij het tegendeel wordt beweerd.
De SQL statement:
code:
1
sql = "SELECT * FROM qryIngrepenPerDokter WHERE [dokter nummer]=" & dtcDokter.BoundText

De betrokken query:
code:
1
qryIngrepenPerDokter([ingreep nummer],[ingreep naam],[dokter nummer])

Deze query heeft als resultaat toont welke dokteren welke ingrepen doen. A.d.h.v de where conditie wil ik enkel van de geselecteerd dokter de ingrepen te zien.
De betrokken tabellen van de query:
code:
1
2
3
tblDokter([dokter nummer],[dokter naam])
tblBehandeling([ingreep nummer],[dokter nummer],[ingreep gemiddelde])
tblIngreep([ingreep nummer],[ingreep naam],[ingreep type])

Hopelijk is het begrijpbaar.

• Lister
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-02-2022
Het is voor mij niet helemaal begrijpbaar, wat bedoel je precies met de query
code:
1
qryIngrepenPerDokter([ingreep nummer],[ingreep naam],[dokter nummer])

Zijn de velden de resultaat velden of parameter velden.
Als het parameter velden zijn dan is dat het probleem want die kan je niet direct via een SQL statement gebruiken maar dat moet je via een QueryDef object doen.
Als het resultaatvelden zijn, dan weet ik het niet, laat dan eens het SQL statement van die query zien.