Toon posts:

[Nero, BlackIce, XP] een groot zooitje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik zal mijn probleempje zo duidelijk mogelijk proberen te vertellen, ik wilde ff online spelen en zette black ice uit, de firewall. op dat moment raakte explorer (niet internet explorer) van slag en begon te "knipperen" of wel aan en uit te gaan. heel raar, ik dus afsluiten via ctrl alt del, de heilige drie eenheid. vervolgens werden de instellingen opgeslagen..

Dat was dus niet goed, toen ik windows weer opstartte was exploren nog steeds aan het knipperen en in task manager kon ik hem ook aan en uit zien gaan. windows werkt niet lekker zonder explorer! 8)7

dus na nog wat geklooi opnieuw installeren en een anderen comp naam gemaakt... dat had ik ook niet moeten doen geloof ik... nu waren al me documents en settings door de war (of zouden ze dat al zijn). die heb ik gewoon maar geknipt en geplakt naar me nieuwe account. alle programmas en documenten staan er dus nog wel op maar het werkt voor geen meter meer. dit alles is gisteren gebeurd.

nu wilde ik een cdtje branden voor me wijffie, kom ik erachter dat nero het niet meer doet. Wil ik dus opnieuw installeren zegt ie dat er al een nero op staat, die niet (door mij of de uninstaller) verwijderd kan worden. ik in het register wat nero vernietigen en via zoeken nog wat weghalen, nee hoor nog steeds die zelfde melding als ik het probeer te installeren.. ik ben benieuwd of al me programmas zo vern**kt zijn maar ik durf eigenlijk niet te kijken (gelukkig heb ik al me nwn saves nog wel) ;)

hoe krijg ik nero geinstalleerd, wat heb ik fout gedaan, zijn andere programmas nog te redden. ik weet het niet, jullie?

Verwijderd

ff backupje maken en f-disk, format, reinstall?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Format c:
Zelfs als je het herstelt (restore optie) zal je pc verrot blijven lopen.

Verwijderd

Topicstarter
geen explorer = geen restore optie
kan ik eerst een xtra partitie maken en daar op backuppen? er is nog wel zat ruimte, maar ik heb teveel shit om te branden

Verwijderd

Dat word dan super-verrot dos boot-diskie en xcopy naar je andere partitie (met alle gevolgen van dien voor je filenames)

• The Dolf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Waarschijnlijk een accountje aangemaakt zonder admin rechten?
Das niet erg slim. Probeer eens in te loggen als administrator?

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

Verwijderd

Topicstarter
tuurlijk wel met admin rechten

ik ben straks weer online, nu ff weg

en weer terug, dus jullie zeggen, het wordt nooit meer wat, jouw systeem?
dus een schone installatie?
en hoe behoud ik al mijn images en gigs aan mp3s, ruimte genoeg maar.. kan ik een (xtra) partitie maken op mijn hdd? zoja waar vind ik een handleidingkje?

of zijn er nog meer mogelijkheden..?

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 18:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 15:32:
Dat word dan super-verrot dos boot-diskie en xcopy naar je andere partitie (met alle gevolgen van dien voor je filenames)
wat bedoel je gevolgen voor je file names??

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-09 12:49
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 18:18:
[...]

wat bedoel je gevolgen voor je file names??
Alle bestanden worden 8.3 formaat als je ze onder DOS gaat kopiëren. Dus "Ik_ben_een_idioot.bat" wordt dan "Ik_ben~1.bat".

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

• Ganja-Cape
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-07 19:40
Na een copy actie in dos worden al je filenames veranderd in bijv. BLAAT~1.BIN

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 15:38:
en weer terug, dus jullie zeggen, het wordt nooit meer wat, jouw systeem?
dus een schone installatie?
en hoe behoud ik al mijn images en gigs aan mp3s, ruimte genoeg maar.. kan ik een (xtra) partitie maken op mijn hdd? zoja waar vind ik een handleidingkje?
Extra partities maken kan gewoon met Partition Magic, van Powerquest.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
maar als je een partitie hebt gemaakt kan je toch gewoon de files kopieren in win xp? want win xp doet het wel, alleen fcd up.
en je kan dus een partitie maken op een gebruikte harde schijf.....?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
Gewoon al je bestandjes kopieeren naar die aangemaakte partitie en dan die andere via de windows install formatteren en windows er op pleuren. Dan kan je later altijd nog die bestandjes terugzetten waar windows dan ook op zit en die back-up partitie weggooien ;)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik denk dat ik dat dan maar ga doen, het is zo ook geen werken...
maar het is toch een vreemd gebeuren, dat explorer zo gaat knipperen en ik ben benieuwd of meer mensen dat gehad hebben of er wel eens van gehoord hebben

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:53
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 12:10:
nou ik denk dat ik dat dan maar ga doen, het is zo ook geen werken...
maar het is toch een vreemd gebeuren, dat explorer zo gaat knipperen en ik ben benieuwd of meer mensen dat gehad hebben of er wel eens van gehoord hebben
Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk wat je bedoelt met dat "knipperen"
Bedoel je dat hij onder in je taakbalk gaat knipperen?

offtopic:
@FairFox: Je oude icon was mooier :)

[ Voor 9% gewijzigd door Xander op 08-03-2003 12:41 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

nou de hele werkbalk met systray en startknopje en de desktop icons kortom het zichtbare gedeelte van explorer, gaat aan en uit. dat kon ik ook zien in de taskmanager, waar explorer aan en weer uit ging, ongeveer 2 maal per seconde

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 14:07:
nou de hele werkbalk met systray en startknopje en de desktop icons kortom het zichtbare gedeelte van explorer, gaat aan en uit. dat kon ik ook zien in de taskmanager, waar explorer aan en weer uit ging, ongeveer 2 maal per seconde
dat was ik dus

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 22:10
XanderH schreef op 08 March 2003 @ 12:40:
[...]
offtopic:
@FairFox: Je oude icon was mooier :)
offtopic:
Is al weer terug
Pagina: 1