Toon posts:

DUAL PII 333 (PCCHIPS mainbord)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb dus alles afgezocht op internet (ook hier op tweakersnet forum) wat dus een APIC module is / doet. Ik weet nu dat het Advanced Programmable Interrupt Controller is. Ik heb het nogal beruchte als ik het zo mag geloven PCCHIPS M720II wat 2 processors moet kenne trekke alleen is er een apic module nodig. Ik heb mijn 2 procs er al ingedauwt en hij geeft integenstelling tot wat ik hier gelezen heb wel beeld en komt gewoon door boot heen, alleen knipperd er nog een regeltje onder het geheugen tellen (NO APIC MODULE INSERTED). Nu is mijn vraag, kan ik gewoon W2K installeren zonder dat het helemaal fout gaat, kortom is die APIC module echt nodig???

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

Als je het kan installen, probeer het eens, misschiens werkt het wel. Baat het niet dan schaadt het niet..

Op de website (http://www.pcchips.com.tw/M720.html) staat echter wel dat het nodig is, dus ws. zal jer er eentje moeten kopen.

[ Voor 39% gewijzigd door Leon T op 07-03-2003 17:47 ]

Verwijderd

Volgens mij is zo'n module alleen nodig als je met linux wil gaan werken.
Deze werkt samen met de ingebouwde apic timer van de processor zelf.
iig gewoon proberen die 2000 installatie.

-edit : foutje hersteld

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 21:40 ]

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 17:22

SED

hier vind je de module $39
maar of je hem nodig hebt?
http://www.wti.com.hk/main.html

Copyright and left by SED...

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zonder APIC is er GEEN dual opstelling mogelijk. Simpel gezegd is het nodig om twee procs samen te laten werken met de rest van het systeem.
Stond zeer uitgebreid in de C'T van december.

Voor de zware kost: http://www.microsoft.com/hwdev/bus/PCI/ACPI-MPP.asp

edit: link fixed.

[ Voor 10% gewijzigd door GA!S op 08-03-2003 02:36 ]

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Ok duidelijk, ik ga maar ff zo'n APIC bestellen dan op jou link SED, kon het zelf niet vinden dus ONWIJS bedankt allemaal, voor de support. 39eurotjes is het bordje nog wel waard denk ik. TNX all. Ohja met 2CPU's zonder APIC draait dat bord gewoon op 1CPU, andere schakelt ie uit ;). Dusss ik post nogwel ff als ik dat kreng binnen heb en het werkt laterz

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Verwijderd schreef op 08 March 2003 @ 09:47:
Ohja met 2CPU's zonder APIC draait dat bord gewoon op 1CPU, andere schakelt ie uit ;).
Dat klopt, hij installeert dan een HAL die alleen geschikt is voor uniprocessor. .Je tweede proc zit dan een beetje stof te happen op je moederbord, maar last zul je er ook niet van hebben. Ik ben trouwens erg benieuwd of je inderdaad die onderdelen nog kan krijgen, laat ff weten als je alles werkend hebt!

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
Okie, vandaag heb ik mailtje gehad dat de order die ik maandag geplaatst had, is behandeld en nu onderweg is, ding moet helemaal uit HongKong komen FFS, stond bij dat het ca 14 dagen levertijd gaat kosten. Dus tsja komende 2 weken is het hier ff stil. Zodra ik hem binnen heb maak ik ff een foto van dat vage ding en laat ik ff weten hoe alles werkt. Totdan

Verwijderd

Topicstarter
JAAAAA, vandaag werd mijn dat weer helemaal goed gemaakt door de dame van de post. Dat ik thuis kwam lag op de mat voor mij een prachtig pakketje uit HongKong >:) en je raad het al daar zat de APIC module in, heeft bij elkaar dus 15 dagen geduurd. Kost je 39 dollar, en dan krijg je de APIC module plus zo'n plastic beugel geval wat om dat slot dinges heen kan zodat je CPU er netjes in vast staat. Dus ik APIC module erin, 2de proc erin, EN GAAN!!!!! 8) 8) . Dus mensen als je nog zo'n bordje hebt, je kan ze dus nog bestellen :7 en het werkt harstikke goed. Ben nu W2k3 Ent. Server RC2 aan het installe, eens ff zien wat het allemaal kan :9

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:32
Waar blijft die foto nou? ;)

* FragFrog is wel benieuwd hoe het "vroeger" ging, mijn dual doet gewoon alles :D

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Pagina: 1