[acces] write conflict

Pagina: 1
Acties:

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met een access frontend.
Af en toen worden er bepaalde records in een database 'gelocked'door access.
Als je de database opend en zo'n record wil aanpassen krijg je de melding dat er een write conflict is, omdat een andere user dit record aan het editen is.

Het gekke is dat ik op dat moment exclusive acces heb en 100% zeker weet dat ik de enige in de database ben. De records zijn ook niet gelocked in de SQL Server backend, aangezien ik daar alle locks er al uitgeramd heb.

Het allergekste is dat als ik een update query aanmaal in access ik deze wel mag uitvoeren.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Heb je een timestamp column in je table? Try that eens.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Nope, geen timestamp

En dat form heb ik overigens niet zelf gemaakt, maar het lijkt een standaar formpje gegenereerd door de wizard van access, waarvan het desing een beetje is aangepast.
Er zit verder geen code achter (events, macro's enz.)

[ Voor 85% gewijzigd door Devil op 07-03-2003 15:13 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Zoals ik al zei: probeer dat eens. Access kent aardig wat conflictproblemen mbt MSSQL, en het toevoegen van een column met het type timestamp, wil vaak helpen.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Waarschijlijk zit het probleem in een subform.

Een van de subformen houdt waarschijnlijk datzelfde record open als degen waarin jij wil proberen te sluiten. En daar gaat het dan fout. Om te testen zou je eens alle forms zo moeten instellen dat je er geen records meer in mag editten. Als het dan opgelost is weet je genoeg.

My personal website

• Devil
  • Niet online

Devil

King of morons

Topicstarter
Het ligt niet aan subforms. Ik heb namelijk al even een simpel formpje gemaakt met maar 2 velden, de pk en het veld dat ik veranderd wil hebben en dat geeft hetzelfde probleem.
Ik zal eens proberen een timestamp column toe te voegen.

Een timestamp toevoegen lijkt het probleem (in iedergeval tijdelijk) op te lossen!!
Alle records zijn weer 'unlocked' nu hopen dat dat zo blijft.

[ Voor 25% gewijzigd door Devil op 07-03-2003 16:50 ]

Pagina: 1