Bug in NAD T752

Pagina: 1
Acties:

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik heb volgens mij een bug ontdekt in de NAD T752.

Wanneer ik de center speaker op +12 zet en de surrounds op -12 dan gooit ie het volume gewoon helemaal vol open. Dat is dus geen prettig iets, en erg oncomfortabel, ook voor de speakers. Ik heb al een mail de deur uitgedaan naar de importeur, hopelijk weten zij ervan en krijg ik een reactie op mijn mail.

Het is niet een veel voorkomende instelling, normaal zet je de surrounds ook niet helemaal op -12 of de center op +12, maar het mag niet voorkomen vind ik. Niet ik hem door deze bug terug laat sturen ofzo, maar je moet het wel weten vind ik.

Voor de rest toch nog heel tevreden enzo, behalve dat dus vanmorgen even het huis stond te trillen en ik opeens helemaal wakker was.

Het geluid is dan ook trouwens niet meer zachter te zetten, het enige wat dan helpt is helemaal uitschakelen. Nog een geluk trouwens dat mijn speakers nog heel gebleven zijn, misschien heeft die soft clip dan nog wel geholpen.

Verwijderd

Dat is inderdaad erg vervelend, maar niet onoverkomelijk als je er van afweet. Een mailtje naar de improteur is ook wel een goede zet.

Soft clipping helpt toch alleen tegen het beschadigen van je boxen middels het clippen van de versterker en niet tegen termische overbelasting van je speakers?

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:22
ja ok, maar ik denk wel dat hij gaat clippen als ie helemaal voluit gaat en dan vervormt het geluid nog meer, maar ik ga het niet nog een keer zonder softclip uitproberen ;).

Weet iemand trouwens of dit nog kwaad kan voor mijn reciever? Hoop van niet, hij werkt nog wel goed, dus het zal wel niet, maar je weet maar nooit.

[ Voor 31% gewijzigd door fisherman op 07-03-2003 17:02 ]