Ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit, maar aangezien de problemen begonnen na aanschaf van deze kaart toch maar hier.
Ik heb onlangs een Asus ti4200 gekocht (v8420), ter vervanging van een Asus Gforce 2 pure. De installatie van de kaart ging prima, in windows op de desktop geen probleem. Op het moment dat ik echter een spel ga spelen (het maakt niet zoveel uit welke) crashed het spel na een x aantal minuten. Bij NWN gebeurt dit vaak tijdens het laden van een level, bin C&C-Generals gebeurt dit na ongeveer 10 minuten, bij Serious Sam 2 (in OpenGL of Direct3D) na een minuut. RTCW klapt vast na een paar seconden.
Systeemspecs:
- Amd 1400@1400
- Asus A7V333
- Corsair PC2100 DDR (512 MB)
- SBLive 1024
- Maxtor 20G en 60G harde schijf
- Enermax 431W voeding
Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Enkele dingen die ik al geprobeert heb:
* andere drivers voor de videokaart, v41.09, v43.00, v42.30 - alle geven dit
verschijnsel
* andere directx versie, v8.1 en 9.0
* SBlive uit het systeem halen en via de onboard CMedia chipset geluid
* Herinstallatie van windows
* Fast write setting uit gezet
* AGP op 2x gezet
Maar dit alles heeft geen effect gehad. Het lijkt steeds erger te worden. Zo heeft Generals een aantal dagen zonder problemen gewerkt, maar klapt nu ook vast. Heeft iemand hier een hint waar ik het verder nog kan zoeken want ik begin ten einde raad te worden...
Ik heb onlangs een Asus ti4200 gekocht (v8420), ter vervanging van een Asus Gforce 2 pure. De installatie van de kaart ging prima, in windows op de desktop geen probleem. Op het moment dat ik echter een spel ga spelen (het maakt niet zoveel uit welke) crashed het spel na een x aantal minuten. Bij NWN gebeurt dit vaak tijdens het laden van een level, bin C&C-Generals gebeurt dit na ongeveer 10 minuten, bij Serious Sam 2 (in OpenGL of Direct3D) na een minuut. RTCW klapt vast na een paar seconden.
Systeemspecs:
- Amd 1400@1400
- Asus A7V333
- Corsair PC2100 DDR (512 MB)
- SBLive 1024
- Maxtor 20G en 60G harde schijf
- Enermax 431W voeding
Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Enkele dingen die ik al geprobeert heb:
* andere drivers voor de videokaart, v41.09, v43.00, v42.30 - alle geven dit
verschijnsel
* andere directx versie, v8.1 en 9.0
* SBlive uit het systeem halen en via de onboard CMedia chipset geluid
* Herinstallatie van windows
* Fast write setting uit gezet
* AGP op 2x gezet
Maar dit alles heeft geen effect gehad. Het lijkt steeds erger te worden. Zo heeft Generals een aantal dagen zonder problemen gewerkt, maar klapt nu ook vast. Heeft iemand hier een hint waar ik het verder nog kan zoeken want ik begin ten einde raad te worden...