[Ti4200] Problemen met hangende spellen

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet zeker of ik hier in het goede topic zit, maar aangezien de problemen begonnen na aanschaf van deze kaart toch maar hier.

Ik heb onlangs een Asus ti4200 gekocht (v8420), ter vervanging van een Asus Gforce 2 pure. De installatie van de kaart ging prima, in windows op de desktop geen probleem. Op het moment dat ik echter een spel ga spelen (het maakt niet zoveel uit welke) crashed het spel na een x aantal minuten. Bij NWN gebeurt dit vaak tijdens het laden van een level, bin C&C-Generals gebeurt dit na ongeveer 10 minuten, bij Serious Sam 2 (in OpenGL of Direct3D) na een minuut. RTCW klapt vast na een paar seconden.

Systeemspecs:
- Amd 1400@1400
- Asus A7V333
- Corsair PC2100 DDR (512 MB)
- SBLive 1024
- Maxtor 20G en 60G harde schijf
- Enermax 431W voeding

Ik heb geen idee waar dit aan ligt. Enkele dingen die ik al geprobeert heb:
* andere drivers voor de videokaart, v41.09, v43.00, v42.30 - alle geven dit
verschijnsel
* andere directx versie, v8.1 en 9.0
* SBlive uit het systeem halen en via de onboard CMedia chipset geluid
* Herinstallatie van windows
* Fast write setting uit gezet
* AGP op 2x gezet

Maar dit alles heeft geen effect gehad. Het lijkt steeds erger te worden. Zo heeft Generals een aantal dagen zonder problemen gewerkt, maar klapt nu ook vast. Heeft iemand hier een hint waar ik het verder nog kan zoeken want ik begin ten einde raad te worden... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen ik net een Ti4200 had gekocht (Club3D...) had ik dit ook..in Windows deed hij het goed en in spellen hangt ie of springt ie terug.

Ik heb mn kaart teruggestuurd. Want na het lezen van al die dingen je al hebt geprobeert lijkt me dat je kaart kapot is. :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha_TE
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-09 09:26
Heb je veel achtergrondprogramma's aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

moet je ook maar een fatsoenlijk merk nemen :-) >:) >:)

Zeg dan niets...

[ Voor 34% gewijzigd door Pollewob op 07-03-2003 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijne had in spellen ook problemen ( sommige , zoals generals ) ik heb de kaart maar terug gestuurd. vandaag tpg langs geweest , lag ik nog te slapen. ga ik hem morgen ff halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:25

Sick Nick

Drop the top!

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 15:24:
moet je ook maar een fatsoenlijk merk nemen :-) >:) >:)
Asus lijkt mij vrij fatsoenlijk :? :D

Heb zelf overigens een Club3d gehaald want die was cheaper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerder heb ik dit probleem ook gehad, hoewel dit niet met deze videokaart was maar met een ouwe, desktop enzo gaat goed maar in spellen, mechwarrior 4 tijdperk knalde hij er bijna constant op dezelfde plek uit, alsof er een vast tijdstip aan vast zat, wat bleek nou, het geheugen van mijn pc was verrot, speel eens met je geheugen, haal 1 bankje eruit, enzo enzo
hiermee kun je uitsluiten dat het aan je videokaart ligt of je geheugen:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-09 07:44
Voor de zekerheid viruscan draaien en/of defragmenteren? Anders een GF4 ti van iemand anders lenen en kijken of het daarmee ook gebeurd.

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het geheugen heb ik met http://www.memtest86.com/ getest, na 1 volledige run gaf dat geen errors. Maar in het verleden is het geheugen over geklokt geweest, dus ik zal er eens een reepje uithalen en verwisselen, kijken of dat effect heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tha_TE:
Ik heb helemaal geen achtergrondprogramma's runnen, zelfs de koe uitgezet.

Excile:
Ik heb de geheugen modulens apart geprobeert, maar geen verbetering.

Quilos:
Ik heb geen andere GForce4 kaart om te proberen, dus dat gaat voor mij iets moeilijker.

Toen ik de kaart omwisselde voor de GForce2 (en de setting v/d spellen lager zette) draaiden de spellen wel goed. Maar bij het terugzetten van de Ti4200 klapte het zaakje weer vast.

Ik denk nu net als crN en DeeP_7894 dat er iets met de kaart mis is. Ik ga morgen met de hele kast naar de winkel en kijken of een andere kaart wel werkt zonder problemen.

Iedereen heel hartelijk bedankt voor het zo snel willen helpen van arme ik :P
Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ik heb het ook gehad met overstap van GF2 Ti naar GF4 Ti4200.
COMPLETE removal van detonators, re-install agp drivers, re-install detonators en chipset update deden the job.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-09 20:12
Zo'n probleem kreeg ik ook, toen ik mijn heatsink van mijn TI4200 afsloopte en niet goed terugzette :P.

Haal die heatsink anders een los, stop er nog wat koelpasta tussen en zet de heatsink weer terug.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Een kammeraad heeft een Asus A7v333 en had hier een GF2 in zitten, hij heeft vandaag echter een nieuwe video kaart gekregen, juist een:
Leadtek GF4 TI4200 128Mb Retail TV-out/DVI

Nu werkt de modem (extern 56k6) echter niet meer werken. Alle lampje branden.
Direct bij het opstarten al :?
aan een andere computer werkt hij wel gewoon.

In Bios alles al na gekeken en gereset en zo maar niets brengt verbetering
Kan dit door de video kaart komen ??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 10:53
Ik heb ook zoeits gehad toen ik mijn asus V6800 veruilde voor een club3d Geforce 4 ti4200. In windows alles perfect, zelfs 3dmark goed. Alleen in spellen haperde die als een idioot. Framedrops naar 0 in Ut2k3 e.d., schockende graphics heel irritant, duurde meestal de eerste 2 minuten van een net geladen map.

Na het opnieuw installeren van windows XP deed hij het perfect.
Heb je dat ook geprobeerd, of de kaarten alleen omgeruild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Jouw probleem heeft niet echt veel met het probleem van de topicstarter te maken, je kan dus beter een (duidelijk) nieuw topic openen :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.