Toon posts:

delen USBmodem

Pagina: 1
Acties:
  • 63 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis momenteel kabel deze heb ik gedeeld met internet-delen van windows98.
Beneden staat de PC met 2 netwerkkaarten 1 daarvan is van het internet extern en de andere staat in verbinding met een crosscable naar de PC boven met ook win98.

Nu wil ik overgaan op ADSl met een USB modem. Is het mogelijk om het internet te delen op dezelfde manier zodat ik boven ook internet heb?

zo ja hoe???

Verwijderd

Ik zou overwegen om een adsl-modem/switch combo aan te schaffen van rond de 70 euro en die usb modem te laten voor wat het is. Ik hoor daar alleen maar rottigheid over, zeker als je meerdere pc's aan wilt sluiten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 14:54:
Nu wil ik overgaan op ADSl met een USB modem. Is het mogelijk om het internet te delen op dezelfde manier zodat ik boven ook internet heb?

zo ja hoe???

Delen van USB modem gaat op dezelfde wijze. USB modem aansluiten op 1 pc en dan internet verbinding delen met andere pc('s).

Is dus mogelijk onder Windows98 / Windows98SE / Windows 2000 / Windows XP Home en Professional Edition.

Verwijderd

Degene die inlogt in laten bellen via je je usb modem en de rest het netwerkdelen heb je al gedaan

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-08 18:38

Dido

heforshe

Bij mijn weten kan dat gewoon, op dezelfde manier als je het nu hebt, alleen heb je ipv je externe internet-netwerkkaart een kwal aan een USB poort hangen.

Is het niet interesanter om meteen voor het ethernet-moden te gaan? Dan kun je hetzelfde (exact hetzelfde) als nu, maar als je er een router/switch tussen zet heb je vanaf pc2 ook i-net als pc1 uitstaat.

Wat betekent mijn avatar?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 14:57:
Ik zou overwegen om een adsl-modem/switch combo aan te schaffen van rond de 70 euro en die usb modem te laten voor wat het is. Ik hoor daar alleen maar rottigheid over, zeker als je meerdere pc's aan wilt sluiten.

Een combo is natuurlijk handig, maar niet nodig. Vaak kost dit ook meer geld.
Dat je daar alleen rottigheid over hoort zegt meer over de mensen die het geprobeerd hebben dan de techniek van Windows en het USB modem.

Ik heb het een tijdje geleden zelf gedaan en ook een aantal collegea werken met een USB ADSL modem die ze over meerdere pc's hebben gedeeld. Werkt prima en is ook zeer eenvoudig te realiseren. :)

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Dit is gewoon allemaal in de search te vinden, of hier: Hoe deel ik Internet ?

Als je de I&T FAQ had gelezen, had je overigens ook geweten dat het topic hier niet thuishoort.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.