1 netwerk - verschillende pings op gameserver

Pagina: 1
Acties:

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:10

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Topicstarter
Ok, ten eerste: Het spijt me alvast voor de topictitel, maar ik zou niet weten hoe ik het anders moet uitleggen.

Ten tweede: Ik heb de search gebruikt, maar kon niet echt een overeenkomstig probleem vinden, dwz niet 1 die overeenkomt met mijn netwerksituatie.

Het probleem:

Ik heb hier verbinding met internet via een alcatel Speedtouch 510i [géén gemodde home oid] met Euronet internet 768/128.

Dat modem zit op een switching hub [geloof ik] waar de andere pc's weer opzitten.

Nou speelde ik net UT2003demo online samen met m'n broertje, en dan heeft hij een ping van 50 en ik van 80 tot 130...

Kazaa uit, met adaware spyware gezocht + verwijderd.
netwerkkaart + config PC1: 'zo'n realtek dingetje, pc een PIII 450@500, 192MB, TNT2
netwerkkaart + config PC2: noname ding met realtek chipset, ding uit PC1 was duurder, maar zat ook 1,5 jaar tussen, bij andere winkel.

Ik dacht dus dat het aan netwerkkaarten zou liggen...
Maar pingen naar elkaar / naar modem is gewoon <1ms, dus zeker geen 50ms of meer...

[edit]
Voor de duidelijkheid: PC1 is dus NIET de router of wat dan ook.

[ Voor 6% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 14:04 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

die ping in dat spelletje is iets anders dan de icmp ping ;)
daarnaast ligt het niet alleen aan je netwerk, maar ook aan de verwerkingssnelheid van de gebruikte pc's

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Erkens schreef op 07 March 2003 @ 14:04:
die ping in dat spelletje is iets anders dan de icmp ping ;)
daarnaast ligt het niet alleen aan je netwerk, maar ook aan de verwerkingssnelheid van de gebruikte pc's
icmp ping?...

En ik zou toch zeggen dat de verwerkingssnelheid van mijn pc hoger ligt dan die van die pc beneden :?

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
zeer subtiele kick...?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

* Erkens kijkt op de klok
gaarne niet binnen 24 uur kicken :/
de standaard ping, niet een of ander meet instrument wat in een spelletje zit ;)
En ik zou toch zeggen dat de verwerkingssnelheid van mijn pc hoger ligt dan die van die pc beneden :?
ping eens gewoon naar elkaar, ipv in het spelletje, wat zijn de resultaten?

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Gemeten terwijl jullie beide tegelijk online aan gamen waren ?
Dan was je broertje eerder ingelogd op die server. Bandbreedte wordt nl standaard niet eerlijk verdeeld, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Zeker als je met 2 man over die 128 moet uppen.
Pas als je alleen in die server zit en niemand anders in jouw huis online is en je ping is nog steeds hoog, zorgen maken/verder kijken.

/// Argh, erg kromme zin, ach ja :+ ///

[ Voor 6% gewijzigd door KillerAce_NL op 07-03-2003 18:50 ]

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Erkens schreef op 07 March 2003 @ 18:36:
[...]

* Erkens kijkt op de klok
gaarne niet binnen 24 uur kicken :/

[...]

de standaard ping, niet een of ander meet instrument wat in een spelletje zit ;)

[...]

ping eens gewoon naar elkaar, ipv in het spelletje, wat zijn de resultaten?
1. Kuch O-)
2. Aha, thx :) Maar in dit geval ging het dus om hetzelfde spelletje [+ zelfde versie], op dezelfde server op dezelfde internet verbinding :)
3. Van de ene naar de andere pc toe gewoon <1ms, gewoon via LAN
KillerAce_NL schreef op 07 maart 2003 @ 18:50:
Gemeten terwijl jullie beide tegelijk online aan gamen waren ?
Dan was je broertje eerder ingelogd op die server. Bandbreedte wordt nl standaard niet eerlijk verdeeld, wie het eerst komt, wie het eerst maalt. Zeker als je met 2 man over die 128 moet uppen.
Pas als je alleen in die server zit en niemand anders in jouw huis online is en je ping is nog steeds hoog, zorgen maken/verder kijken.

/// Argh, erg kromme zin, ach ja :+ ///
Klinkt opzich logisch ja :) Maar is het dan uiteindelijk niet zo dat het weer een beetje naar mekaar toeloopt [als 2 bakken water met een verbinding ertussen :) ] Bovendien heb ik zowieso nog nooit [ik game heel weinig online :) ] een ping van 50 ofzow gehad...

Maargoed, vergeet dit topic verder maar dan, het doel tot beter inzicht te komen is bereikt :D

[ Voor 45% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 20:29 ]

Verwijderd

Je hebt natuurlijk ook kans dat je allebei de gameserver via andere hop's bereikt. En als de een dan via een tragere verbingding binnen komt hebt je een tragere ping :-s

• RocketKoen
  • Laatst online: 11-08 11:45
probeer gewoon om de beurt de gameserver te pingen (buiten het spel)
is dit alleen als jullie tegelijk spelen? ander heeft de lag-pc misschien een brakke poort op de hub (verwissel ze eens)
en tsja, met een hub kun je altijd rare verdelingen krijgen
koop een switch :P

TheS4ndm4n#1919

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
RocketKoen schreef op 07 maart 2003 @ 20:36:
probeer gewoon om de beurt de gameserver te pingen (buiten het spel)
is dit alleen als jullie tegelijk spelen? ander heeft de lag-pc misschien een brakke poort op de hub (verwissel ze eens)
en tsja, met een hub kun je altijd rare verdelingen krijgen
koop een switch :P
Ik dacht ook dat het een switch was :) Maar er staat hub op :) Maar in het boekje weer full duplex switch ofzow :) Dus ga ik d'r maar vanuit dat het een switching hub is :P
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 20:35:
Je hebt natuurlijk ook kans dat je allebei de gameserver via andere hop's bereikt. En als de een dan via een tragere verbingding binnen komt hebt je een tragere ping :-s
Hmm, stom dat ik daar niet ook aan gedacht heb :) Maargoed, laat maar verder, t'is ook geen grote ramp ofzo ;)

Er zijn andere mensen die jullie hulp harder nodig hebben :D

[ Voor 30% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 21:00 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Scatman_II schreef op 07 maart 2003 @ 20:56:
[...]

Ik dacht ook dat het een switch was :) Maar er staat hub op :) Maar in het boekje weer full duplex switch ofzow :) Dus ga ik d'r maar vanuit dat het een switching hub is :P
eenvoudige test: stel je nic in op full duplex, krijg je een (stabiele) verbinding dan is het een switch, anders een hub :P
Hmm, stom dat ik daar niet ook aan gedacht heb :) Maargoed, laat maar verder, t'is ook geen grote ramp ofzo ;)
mja, het ligt iig niet aan je netwerk, maar toch om de verwerkingssnelheid :+ (in dit geval is jouw pc gewoon trager :P Die ander had gewoon sneller een verbinding gemaakt :)
Er zijn andere mensen die jullie hulp harder nodig hebben :D
ach, het is hier geen helpdesk, dus tja :P ......

• raymonvdm
  • Laatst online: 31-07 14:25
Wat is de specs van allebei de pc`s want ik heb er maar een voorbij zien komen zo 123.

Is de ene mischien Pii de ander P4 ? Want dan snap ik wel hoe het komt.

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
raymonvdm schreef op 07 March 2003 @ 21:54:
Wat is de specs van allebei de pc`s want ik heb er maar een voorbij zien komen zo 123.

Is de ene mischien Pii de ander P4 ? Want dan snap ik wel hoe het komt.
De 2e is van mij en staat in m'n sig :) Maar het punt is dus dat de langzamere pc een lagere ping heeft....

Maar wat was de oplossing/ oorzaak in het geval van een PII & P4 dan?

• Scatman_II

Scatman_II

Topicstarter
Erkens schreef op 07 March 2003 @ 21:43:
[...]

eenvoudige test: stel je nic in op full duplex, krijg je een (stabiele) verbinding dan is het een switch, anders een hub :P
[...]
mja, het ligt iig niet aan je netwerk, maar toch om de verwerkingssnelheid :+ (in dit geval is jouw pc gewoon trager :P Die ander had gewoon sneller een verbinding gemaakt :)
[...]
ach, het is hier geen helpdesk, dus tja :P ......
1. Hm, ok :) Hoe merk ik of het echt stabiel is dan? Netwerkbenchmark draaien? :)
2. Die andere pc zat er idd gewoon eerder op :) Maar na een half uur ofzow verschilde die pings gewoon nogsteeds zoveel, dat viel me dus op...
3. :+

[edit]
En toen kwam ik erachter dat ik soms ook zo'n ramptoerist ben die de edit-knop niet gebruikt :(

[ Voor 8% gewijzigd door Scatman_II op 07-03-2003 22:38 ]

Pagina: 1