Getik uit geforce 4

Pagina: 1
Acties:

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb een nieuwe PC met een geforce 4 Ti4200 erin en deze maakt een tikkend/trillend geluid...eerst d8 ik dat er iets tegen de cooler aankwam (draadje ofzo), maar dat is niet zo...Hierna heb ik mijn hele computer uitgezogen omdat ik d8 dat er misschien iets (weet ook nie wat) tussen de cooler zat, maar dit hielp ook niet.

Opeens was het geluid weg!!!
Geweldig!

Maar toen ik een kabel 8er in mijn videokaart stopte (om pc via TV te zien) begon ie weer.

Ik denk dus dat omdat ik hem heb verzet ik er weer voor heb gezorgd dat hij tikt...maar ik zie echt nix wat fout is aan de kaart... :O

Er was al eens een topic hierover en daar bleek het uiteindelijk aan de voeding te liggen, maar dit is bij mij niet het geval...er zit iets niet helemaal goed denk ik...en is weer terug gekomen toen ik mijn kast verplaatste en ff aan de kaart zat

Als ik een beetje beweeg met de kaart hoor je het geluid ook meer of minder worden...WAAR LIGT DIT AAN???

BVD.

Verwijderd

zet er een Zalman ZM-80a op en je hoort niets meer...

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Bedoel je dat ik de standaard fan die erop zit ervanaf moet slopen en er dan een zalhman op moet zetten?

Verwijderd

ga naar de winkel waar je je pc gehaald hebt en ruil de kaart om

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 14:04:
ga naar de winkel waar je je pc gehaald hebt en ruil de kaart om
Als hij nou eerst even kijkt wat er aanloopt, soms loopt de pci kaart eronder ook welles op de fan aan...

Verwijderd

lijkt erop dat de koeler gaar is.
misschien toch maar voor de garantie gaan ( als dit onder garantie valt )

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik kan idd ff terug gaan...maar ik los het liever zelf op...ik weet ook niet HELEMAAL zeker dat het uit de fan komt, maar dat vermoed ik wel...(als ik goed luister lijkt het er iig wel op).

Het is best luid en dat kan toch moeilijk uit andere onderdelen komen?

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Er loopt nix aan...de fan zit helemaal vrij...komt echt nix tegen aan...daarom vind ik het ook zo vreemd dat geluid...maar ik zal eens mailen naar eynstein comuters waar ik de PC heb gekocht...

Verwijderd

Heb net hetzelfde , maar mijn GF4 tikt enkel wanneer hij zwaar belast wordt dus bij games 3 mark enz van zodra de belasting stopt , stopt ook het tikken , al gaan omruilen maar die doet net hetzelfde :? waneer ik men pude GF2 MXerin steek hoor je niks

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
Druk je vinger op de fan zodat deze stopt --> Stopt het geluid dan is het je fan anders niet ;)

-

Verwijderd

zet met je vingers gewoon ff de fan stil, dan weet je het tenminste zeker. Kan geen kwaad.

• tvelferen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-08 14:51
als je met je fikken aan de fan komt, breng je deze uit balans. Niet aan te raden dus!

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb de fan stil gehad....en dan stopt het getik idd...

Het ligt daar dus aan...kan ik dit simpel verhelpen of moet ik voor de garantie gaan en een nieuwe zien te krijgen?

Verwijderd

garantie

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
jk_warrior schreef op 07 maart 2003 @ 14:14:
Ik heb de fan stil gehad....en dan stopt het getik idd...

Het ligt daar dus aan...kan ik dit simpel verhelpen of moet ik voor de garantie gaan en een nieuwe zien te krijgen?
Zolang je de kans hebt op garantie zou ik dat altijd als eerste proberen. Garantie heb je, maar als je zelf gaat knoeien kun je deze kwijtraken.

C:\>_

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ok...ik heb een mailtje gestuurd naar eynstein computers en w8 nu hun antwoord af...

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb bericht terug gekregen, en ik krijg zo snel mogelijk een nieuwe cooler :*) :*) :*)

Ik hoop dat hierna mijn probleem is opgelost...
Eynstein computers iig bedankt voor de goede service!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 14:10:
Heb net hetzelfde , maar mijn GF4 tikt enkel wanneer hij zwaar belast wordt dus bij games 3 mark enz van zodra de belasting stopt , stopt ook het tikken , al gaan omruilen maar die doet net hetzelfde :? waneer ik men pude GF2 MXerin steek hoor je niks
Apart is dat he! Dat heb ik namelijk ook....snap niet hoe het kan...

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 07:08
Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 16:23:
[...]

Apart is dat he! Dat heb ik namelijk ook....snap niet hoe het kan...
Je kaart heeft het drukker --> Temp wordt hoger --> Temp gestuurde ventilator dus deze gaat sneller draaien ...

-

Verwijderd

Juicy schreef op 07 March 2003 @ 23:41:
[...]

Je kaart heeft het drukker --> Temp wordt hoger --> Temp gestuurde ventilator dus deze gaat sneller draaien ...
inderdaad.. dat is het waarschijnlijk.. en wat ik nog veel leuker vind.. een printplaat kan niet tikken.. dus moet het wel uit die koeler komen.. dus van ruilen houd je het probleem tenzij de koeler een ander design meebrengt..

• Jk_W
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe cooler gehad...en het getik is helemaal weg!!

Iedereen bedankt!!... _/-\o_ _/-\o_
Pagina: 1