Toon posts:

Slackware-8.1 met Samba-tng-0.3 als PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer met Samba TNG een Linux PDC te maken met Windows XP clients. De normale Samba beviel me niet echt, het was langzaam, mischien lag dat aan mij, maar dat weet ik niet.
Alles ging goed, ook het lidmaken van de Windows XP client op het domein. Na het herstarten van de client probeerde ik in te loggen op het domein, toen kreeg ik de volgende errors:

-
Windows heeft uw zwervend profiel niet geladen en probeert u nu op basis van uw lokaal profiel aan te melden. Wijzigingen in het profiel worden niet naar de server gekopieerd wanneer u zich afmeldt. Uw profiel werd niet geladen omdat er al een kopie van de profielmap op de server bestaat die niet de juiste beveiligingsinstellingen heeft. De huidige gebruiker of de groep Administrator dient de eigenaar van de map te zijn. Neem contact met de netwerkbeheerder op.
-
Kan het lokale profiel niet vinden.
U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel.
Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.
-

Ik draai Samba-tng-0.3 op een Slackware-8.1 box.
Mischien ben ik wat vergeten, of het ligt aan mijn smb.conf, of aan de verkeerde rechten zoals de errors zeggen. Maar hoe moeten de rechten dan zijn? user addict van groep users is eigenaar van /usr/local/samba/profiles/addict. Ik heb zo'n beetje alles opgeschreven wat ik gedaan had (hoop ik).

ps: Ik hoop dat ik deze keer voldoende informatie heb om dit topic open te houden, als het niet zo is, vertel dan aub wat nog meer nodig is. :)

Dit heb ik gedaan:

Google:
http://lists.samba.org/pi...dom/2000-June/046231.html
http://mordor.clayton.edu/samba-tng/tng-pdc-trust.html
http://www.samba-tng.org/
En nog op google groups, en op got gezocht, maar die urls heb ik niet meer.

Uitpakken:
tar zvfx ~/samba-tng-0.3.tar.gz
cd ~/samba-tng-0.3/

Installeren:
./configure
make
make install

Configureren:
/usr/local/samba/etc/smb.conf aangepast
mkdir /usr/local/samba/netlogon
mkdir /usr/local/samba/profiles
chmod 1777 /usr/local/samba/profiles
mkdir /usr/local/samba/private
chmod 700 /usr/local/samba/private
touch /usr/local/samba/private/smbpasswd
chmod 700 /usr/local/samba/private/smbpasswd
cp ~/samba-tng-0.3/source/script/samba-init.d /usr/local/samba/

Starten:
/usr/local/samba/samba-init.d start

Trusts toevoegen:
groupadd machines
mkdir /usr/local/samba/machines
useradd -g machines -d /usr/local/samba/machines -s /bin/false paradox$
/usr/local/samba/bin/samedit -S . -U root -N
createuser paradox$ -L

Gebruikers toevoegen:
adduser addict
/usr/local/samba/bin/samedit -S . -U root -N
createuser root -p ********
createuser addict -p ********

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

zo is het hier:

[Profiles]
comment = Roaming profiles directory
path = /home/profiles
read only = No
create mask = 0600
directory mask = 0700

drwxrwxrwx 3 root root 4096 jan 20 12:02 /home/profiles
drwx------ 16 rick rick 4096 mrt 7 15:37 /home/profiles/rick

Verwijderd

Topicstarter
net geprobeert, maar ik kreeg precies dezelfde errors :(

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04 08:10

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Zet je profiles dir dan ook eens onder /home, misschien zijn de permissies op /usr, /usr/local, of /usr/local/samba te strict?

Verwijderd

Topicstarter
Helaas, ook niet ;(

Verwijderd

Topicstarter
heh, dit is vaag, ik heb ingelogged via m'n vaders pc en dat werkt gewoon wel! ook winxp.
Ik zou niet weten wat er met mijn client mis is.. tijd voor format c: denk ;(

edit
Nog een probleempje denk ik, alle documenten worden opgeslagen op de lokale schijf en op de PDC, is dat normaal?

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 19:18 ]

Verwijderd

jup, je profiel wordt lokaal gedownload(minder netwerkbelasting dan).
Bij ons op school krijgen we soms melding dat onze verbinding te traag is, en dat er nog een lokaal profiel aanwezig is, en of we dat willen gebruiken (is soms 2 dagen oud ofzo)...
dus da's denk'k normaal.....

Verwijderd

Nog een tip.

Sla je profielen niet in de home direcotry's op. Daar heb ik zelf zowel met samba als met Windows 2000 server hele slechte ervaringen mee.

Het wordt ook afgeraden in de howto's. Maak voor de profielen apparte share directory's aan.

edit:
Ik zie in je smb.conf dat dat bij jou ook niet het geval is.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2003 11:56 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:07
Verwijderd schreef op 08 maart 2003 @ 11:50:
Nog een tip.

Sla je profielen niet in de home direcotry's op. Daar heb ik zelf zowel met samba als met Windows 2000 server hele slechte ervaringen mee.

Het wordt ook afgeraden in de howto's. Maak voor de profielen apparte share directory's aan.

edit:
Ik zie in je smb.conf dat dat bij jou ook niet het geval is.
Wat is daar slecht aan dan? Bij Windows 9x machines kan je er niet omheen, die zetten je profile gewoon in je homedirectory of een subdirectory daarvan.
Op school hebben we de profiles gewoon in //fileserv/users/studentnaam/profiles en de documenten in //fileserv/users/studentnaam/documents, op die manier kregen ze het voorelkaar om profile en data bijelkaar op te tellen voor de quotatelling.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, in mijn machine.logs staan van die vage meldingen, heeft iemands een idee wat dit betekent? en hoe ik het op kan lossen?
Voor de rest doet samba het perfect nu :)

yield_connection: tdb_delete for name netlogon failed with error Record does not exist.
yield_connection: tdb_delete for name profiles failed with error Record does not exist.
yield_connection: tdb_delete for name IPC$ failed with error Record does not exist.

Verwijderd

http://ma.ph-freiburg.de/tng/tng-users/2002-10/msg00030.html

blijkbaar moet je die laatste "yield_connection" gewoon negeren
schijnt gewoon iets met backwards compatibiliteit te maken te hebben

maareuhm, kun je niet onder windows je lokaal profiel verplaatsen?? zoals naar
\\pdcserver\home
(mogelijks is dit héél dom antwoord, zeg me gewoon wanneer ik me meer gedeist moet houden :))

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2003 22:00 ]

Verwijderd

_JGC_ schreef op 08 March 2003 @ 13:51:
[...]

Wat is daar slecht aan dan? Bij Windows 9x machines kan je er niet omheen, die zetten je profile gewoon in je homedirectory of een subdirectory daarvan.
Op school hebben we de profiles gewoon in //fileserv/users/studentnaam/profiles en de documenten in //fileserv/users/studentnaam/documents, op die manier kregen ze het voorelkaar om profile en data bijelkaar op te tellen voor de quotatelling.
http://se.samba.org/samba...O-Collection.html#AEN1661

In Windows 9x niet nee. Maar onder windows 2000 heb ik daar heel veel problemen mee gehad. Profielen die niet werden opgehaald. Of nog erger alle Word en Excel documenten niet meer in de home share op de server maar in C:\ Documents and Settings.

Ik heb toen aparte share profielen aangemaakt en toen was het over.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 12:43:
[...]

http://se.samba.org/samba...O-Collection.html#AEN1661

In Windows 9x niet nee. Maar onder windows 2000 heb ik daar heel veel problemen mee gehad. Profielen die niet werden opgehaald. Of nog erger alle Word en Excel documenten niet meer in de home share op de server maar in C:\ Documents and Settings.

Ik heb toen aparte share profielen aangemaakt en toen was het over.
Bij mij staan alle documenten in C:\Documents and Settings etc.. maar ook op de pdc server, ik snap het niet meer, hoort dit nou of niet? :)
sorry voor stomme vraag :)

edit:
Ik zie in de event logs dit staan:
-
Windows heeft vastgesteld dat off line caching is ingeschakeld voor de share met zwervende profielen. Om mogelijke profielbeschadigingen te voorkomen, dient off line caching te worden uitgeschakeld voor shares waarop zwervende gebruikersprofielen liggen opgeslagen.

Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
-

Dan klik ik op die link en dan krijg ik dit:
-
We're sorry
There is no additional information about this issue in the Error and Event Log Messages or Knowledge Base databases at this time. You can use the links in the Support area to determine whether any additional information might be available elsewhere.
-
:p
Weet iemands hoe je dat caching uitschakeld?

edit:
zo moest het dus:
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DeleteRoamingCache"=dword:00000001

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2003 15:41 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 March 2003 @ 14:08:
[...]

Bij mij staan alle documenten in C:\Documents and Settings etc.. maar ook op de pdc server, ik snap het niet meer, hoort dit nou of niet? :)
sorry voor stomme vraag :)
Ja, dit is heel normaal.
Pagina: 1