hallo, weet iemand een goede uitleg , of kan me goede uitleg geven, hoe je zelf een stevige versterker kunt bouwen, pa of gewoon normaal, wat dit ongeveer aan onderdelen kost, waar ik bouwtekening vind en hoe moeilijk dat is? bvd mvg FFF
um, daaro werd ie doorverwezen naar hier hoor
Verwijderd
Een iets simpelere oplossing is misschien een kant en klaar bouwpakketje kopen. Dan krijg je dus een print, een behuizing en alle onderdelen.
Zoek maar eens op velleman.be ofzow...
Zoek maar eens op velleman.be ofzow...
Check b.v. de elektuur ff.. vermogen zat, als je veel geld kwijt wilt teminste...
IP Rocks
Verwijderd
Maar denk je wel dat dat verstandig is? Uit jouw vraagstelling maak ik op dat je er niet bijster veel verstand van hebt (niet vervelend bedoeld hoor), en om dan gelijk een versterker inelkaar te solderen, is niet de makkelijkste weg. Om een leuk PA-versterkertje inelkaar te solderen, ben je ook algauw 1500< gulden kwijt, en dan heb je dus absoluut nog geen garantie dat het werkt, en goed klinkt! Terwijl als je 3000 gulden voor een Peavey uittrekt, je zeker weet dat het goedzit, het lekker klinkt en er ook nog eens echt goed uitziet...
Zo'n versterker is volgens mij nieteens zo ontzettend moeilijk om inelkaar te zetten (correct me if I'm wrong), maar hij moet als het goed is helemaal ingeregeld worden met een osciloscoop en dat kan je als leek niet.
Zo'n versterker is volgens mij nieteens zo ontzettend moeilijk om inelkaar te zetten (correct me if I'm wrong), maar hij moet als het goed is helemaal ingeregeld worden met een osciloscoop en dat kan je als leek niet.
Uhmm, ik woon in Hilversum en kan eventueel wel wat regelen. Voor 1050,- heb je een 2x170Watt aan 8ohm (2x300 4ohm) versterker. En ik kan je verzekeren dat dat hard gaat 
Zit kortsluitbeveiliging op, inschakelvertraging (uiteraard) en Clip-indicator.
Links en Rechts zijn compleet gescheiden (links en rechts is hierdoor apart te schakelen).
Maakt gebruik van een voeding die 2x 40V bij 500VA levert. Uiteraard wordt hier gebruik gemaakt van ringkerntravos. Alles is in losse onderdelen inclusief 19" behuizing met handvaten, koelblokken en alle bekabeling. Er worden alleen maar hoogwaardige onderldelen gebruikt. De kwaliteiten komen over met een HiFi versterker, alleen is deze ook goed geschikt voor PA werk.
En als ik het goed heb, heb je voor 1500,- een 2x700 (4 ohm) versterker, alleen mist deze een aantal bevijligingen om hem goedkoper te houden.
Zit kortsluitbeveiliging op, inschakelvertraging (uiteraard) en Clip-indicator.
Links en Rechts zijn compleet gescheiden (links en rechts is hierdoor apart te schakelen).
Maakt gebruik van een voeding die 2x 40V bij 500VA levert. Uiteraard wordt hier gebruik gemaakt van ringkerntravos. Alles is in losse onderdelen inclusief 19" behuizing met handvaten, koelblokken en alle bekabeling. Er worden alleen maar hoogwaardige onderldelen gebruikt. De kwaliteiten komen over met een HiFi versterker, alleen is deze ook goed geschikt voor PA werk.
En als ik het goed heb, heb je voor 1500,- een 2x700 (4 ohm) versterker, alleen mist deze een aantal bevijligingen om hem goedkoper te houden.
beveiliging
10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem
Verwijderd
Voor een paar speakertjes van 700w rms zou ik toch graag een beveiliging erop willen hebben, moet er toch niet aan denken dat die speakertjes opgeblazen worden!
Verwijderd
Op zich is een versterkertje bouwen niet zo heel erg moeilijk enzo duur.
Je moet alleen weten welke onderdelen je moet hebben enzo.
Philips enzo hebben vaak wel van die versterker ictjes en daaromheen bouw je dan een schakeling.
Conrad heeft ook wel wat versterkers (bouwpakketjes) maar das niet echt wat je wil denk ik.
In de wat krachtigere versterkers worden meestal transistors gebruikt maar ja das dan ook weer een stuk moeilijker.
Je moet alleen weten welke onderdelen je moet hebben enzo.
Philips enzo hebben vaak wel van die versterker ictjes en daaromheen bouw je dan een schakeling.
Conrad heeft ook wel wat versterkers (bouwpakketjes) maar das niet echt wat je wil denk ik.
In de wat krachtigere versterkers worden meestal transistors gebruikt maar ja das dan ook weer een stuk moeilijker.
Right, en dan heb je wel 100 watt PMPOPhilips enzo hebben vaak wel van die versterker ictjes en daaromheen bouw je dan een schakeling.
Voor'n 'echte' eindversterker moet je toch torren gebruiken.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Verwijderd
ga toch weg met jullie conrad shit
koop en bouw is wat leukers zo iets als ik aan het doen ben 5 weg 1,5kW RMS dus +/- 3KW piek
en over die beveiligingen
dc bevijl.. : zorgt er voor dat als er iets mis gaat niet je hele voedingspanning op je uitgang komt
clip indicator zorg er voor dat je speakers niet over stuurd
en om je diepe bass te hebben heb je als eeste een beer van ringkern trafo nodig met veel vermogen en een leuke voedings spanning
pak hem beet -60V tot+60V en dan een paar hufters van Condsators die elkeer snel op laden voor je volgende die bass
o ja plaats wel een inschakel vertraging voor je ringk anders kan je meteen de remu bellen mogen ze je hoofd smelt veiligheid vervangen
have fun
z
koop en bouw is wat leukers zo iets als ik aan het doen ben 5 weg 1,5kW RMS dus +/- 3KW piek
en over die beveiligingen
dc bevijl.. : zorgt er voor dat als er iets mis gaat niet je hele voedingspanning op je uitgang komt
clip indicator zorg er voor dat je speakers niet over stuurd
en om je diepe bass te hebben heb je als eeste een beer van ringkern trafo nodig met veel vermogen en een leuke voedings spanning
pak hem beet -60V tot+60V en dan een paar hufters van Condsators die elkeer snel op laden voor je volgende die bass
o ja plaats wel een inschakel vertraging voor je ringk anders kan je meteen de remu bellen mogen ze je hoofd smelt veiligheid vervangen
have fun
jij niet versterker bouwen kunnen als jij niet praten nederlands kunt
Ik ben geheel voldaan, dank u wel!
haha Netdigger2k.. ook in het nederlands graag 
naar wat ik kan ontcijferen heb je wel gelijk. Ik bied niet voor niets zoiets aan als jij beschrijft.
Zo hoort het inderdaad, zooi uit conrad is niet echt wat je noemt een versterker bouwen
naar wat ik kan ontcijferen heb je wel gelijk. Ik bied niet voor niets zoiets aan als jij beschrijft.
Zo hoort het inderdaad, zooi uit conrad is niet echt wat je noemt een versterker bouwen
Een 5 weg versterker, interessant. Weet ook al niet wat rms inhoudt, weet je wel wat je aan het bouwen bent|:(?
Ik heb zelf een PA versterker gekocht, 2e hands. Merk Crest, heel duur merk, zelfs voor PA (maken overigens alleen maar PA). Klonk veel beter dan gelijkgeprijste (maar nieuwe, dus eigenlijk niet gelijkgeprijst) Dynacord. Duurste model, goedkoopste serie, 1800,-, paar jaar oud, en levert 2x750 Watt bij 4 Ohm (1 KHz, 1% THD, both channels driven), en 2x400 Watt bij 8 ohm. Was nieuw zo'n 4000,-. Zoiets zou ik doen als ik jou was, een goede plek om te zoeken naar occassions is www.heuff.nl, en dan naar vraag en aanbod.
Jag
Ik heb zelf een PA versterker gekocht, 2e hands. Merk Crest, heel duur merk, zelfs voor PA (maken overigens alleen maar PA). Klonk veel beter dan gelijkgeprijste (maar nieuwe, dus eigenlijk niet gelijkgeprijst) Dynacord. Duurste model, goedkoopste serie, 1800,-, paar jaar oud, en levert 2x750 Watt bij 4 Ohm (1 KHz, 1% THD, both channels driven), en 2x400 Watt bij 8 ohm. Was nieuw zo'n 4000,-. Zoiets zou ik doen als ik jou was, een goede plek om te zoeken naar occassions is www.heuff.nl, en dan naar vraag en aanbod.
Jag
Verwijderd
sorry luitjes had het heel snel getikt en niet op fouten gelet
BruT@LysT
is jou versterker soms de brute amp
zo ja dan weet jij algenoeg die was mij namelijk te duur om in 5 weg te bouwen
je zit zeker ook op r&r want die versterker komt toch erg bekent voor
BruT@LysT
is jou versterker soms de brute amp
zo ja dan weet jij algenoeg die was mij namelijk te duur om in 5 weg te bouwen
je zit zeker ook op r&r want die versterker komt toch erg bekent voor
Ik zit idd op Rens en Rens 
en het is idd de Brute-Amp
Als ik het goed begreep was deze versterker een kopie van een Rotel eindversterker, alleen is deze aan elkele kanten wat verbeterd
Als ik het goed begreep was deze versterker een kopie van een Rotel eindversterker, alleen is deze aan elkele kanten wat verbeterd
Zou je voor de niet ingewijde, maar toch geïnteresseerde tweaker-collega's dat stukje willen vertalen naar het nederlands?Op donderdag 23 november 2000 00:25 schreef BruT@LysT het volgende:
Ik zit idd op Rens en Rens
Rens en Rens?
Brute amp (url?)
Rens en Rens is een Elektronica&Informatica opleiding in Hilversum.Op donderdag 23 november 2000 11:34 schreef Lampje het volgende:
[..]
Zou je voor de niet ingewijde, maar toch geïnteresseerde tweaker-collega's dat stukje willen vertalen naar het nederlands?
Rens en Rens?
Brute amp (url?)
Een leraar daar heeft die Brute-amp (de naam zegt het al, brute amplifier) ontworpen.
Deze staat dus ook in ons dictaat beschreven zodat iedereen hem kan maken. Vrijwel alle onderdelen komen bij Monacor vandaan.
ik ga misschien ook naar Rens en Rens, lijkt me wel een leuk opleiding
kan je die dictaat niet ff inscannen voor ons?
Ik zou het schema eventueel wel kunnen scannen, maar dit is vrij gelijk aan elke andere versterker dus dat is niet zo indrukwekkend. Om nou de hele uitwerking te scannen is misschien wat veel werk.Op donderdag 23 november 2000 19:37 schreef Clithopias het volgende:
ik ga misschien ook naar Rens en Rens, lijkt me wel een leuk opleiding
En dan nog de onderdelen. Als je alles zelf bij Monacor vandaan wil halen betaal je je helemaal scheel. De Brute-amp is zo dik 3000,- dan. Niet echt meer voordelig!
maakt niet uit, misschien leuk voor laterOp donderdag 23 november 2000 20:21 schreef BruT@LysT het volgende:
De Brute-amp is zo dik 3000,- dan. Niet echt meer voordelig!
ik wil dat schema wel hebben, kan ik misschien nog iets van leren
Verwijderd
het zijn veel pagina's en ik ga er niet aan beginnen om die te scannen want om hem te bouwen is het dan ook wel handig om de uitleg er bij te hebben het is stap voor stap uit gelegt zo dat iedereeen het kan bouwen. van de eerste stap het solderen ,uitteken op je coolplaten toch bedrading , af regeling heel wat tekst en uit leg dus
Pagina: 1