in de bin folder staat een bestandje dat server.bat heet. dat starten en daarna in game naar server zoeken. dan werkt het.GNIFFEL schreef op 07 april 2004 @ 10:37:
Hmm.. hoe kunnen jullie een spel starten in een lan? Moet je dan gewoon lang wachten voor hij het netwerk heeft gescand?
Edit: oke, hoe lang duurt dat scannen van je netwerk wel niet?
Verwijderd
Hehe, ja, tegen huisjes aanrijden en er gebeurd niets, da's lekker realistisch. Het is ook nooit goed he
. Ik ga proberen nog ergens een werkende versie vandaan te krijgen, gmershell.com zei dat het een 'fixed exe' was maar er wordt niets opgestart!
Nou ja, als je tegen een huis rijdt dan verliest het een gevel ofzo. In Soldner hebben die huizen een "stappen plan", kan er raar uitzien ja.
wel grappig om in een een heli of vliegtuig rond te vliegen... als je dacht dat het in de battlefield mod desertcombat moeilijk was dan zul je hier helemaal gek van worden.
Verwijderd
nou ik heb hem ff gespeeld en ik vind het echt niks. mischien dat het nog wel beter word maar zoals het nu is vind ik niet leuk. graphics boeit me niet heel erg als de gameplay maar goed is maar deze graphics vind ik toch wel heel erg. zelfs nog lelijker dan games van een tijd terug. en het is erg buggy (ja ok tis ook een beta).
Ik snap niet dat ze (net als bij joint ops) een demo van de beta versie releasen
. doe dan van het uiteindelijke product.
Ik snap niet dat ze (net als bij joint ops) een demo van de beta versie releasen
Ik kom maar telkens niet verder bij dat login? Ik moet telkens een accountje reggen maar dat gaat telkens niet
wordt er doodziek van

ik heb een accountje, maar ik krijg geen serverlist
Verwijderd
Volgens mij is dat ook om te helpen bij de bughunt, net als bij JOVerwijderd schreef op 07 april 2004 @ 13:32:
nou ik heb hem ff gespeeld en ik vind het echt niks. mischien dat het nog wel beter word maar zoals het nu is vind ik niet leuk. graphics boeit me niet heel erg als de gameplay maar goed is maar deze graphics vind ik toch wel heel erg. zelfs nog lelijker dan games van een tijd terug. en het is erg buggy (ja ok tis ook een beta).
Ik snap niet dat ze (net als bij joint ops) een demo van de beta versie releasen. doe dan van het uiteindelijke product.
Verwijderd
nou de meeste mensen doen gewoon de demo om te kijken of het spel leuk is en als er allemaal bugs inzitten krijgen ze niet zon goed beeld van het spel.
Een foutieve upload en een masterserver MIA vind ik geen bugjes meer. 
Aan de andere kant hebben we het wel over Jowood.. dus.. tja
En dat laden duurt inderdaad vreemd lang. Het resultaat is een amateuristisch menuutje met wat ondermaatse graphics in de achtegrond.
En dat laden duurt inderdaad vreemd lang. Het resultaat is een amateuristisch menuutje met wat ondermaatse graphics in de achtegrond.
Verwijderd
ja leuk dat mensen een verkeerde indruk krijgen van het spel als het een BETA is. Dan moeten ze goed lezen. Als je niet teleurgesteld wilt worden, download het dan niet. Misschien wordt je bij de uiteindelijke release teleurgesteld, maar dan ga je nu in ieder geval geen conclusies trekken die berusten op iets wat nog niet geperfectioneerd is.
Ik vind het deels wel slim van zo'n bedrijf om de beta richting de consument te verstrekken. Je komt met bughunten nooit zoveel of zo snel bugs tegen als dat je dat een hele grote hoop veel te kritische mensen laat zien. Dan krijg je veel gezeur, maar je maakt mij niet wijs dat mensen die een beta hebben gedaan en het spel nix vinden, er daarna niet meer naar omkijken. Die krijgen uiteindelijk wel te horen dat het spel toch goed is geworden, of worden zelf nieuwschierig. Je verliest er weinig mee qua verkoop denk ik. Al is het voor een bedrijf als JoWood natuurlijk wel iets riskanter dan EA of zo.
Ik vind het deels wel slim van zo'n bedrijf om de beta richting de consument te verstrekken. Je komt met bughunten nooit zoveel of zo snel bugs tegen als dat je dat een hele grote hoop veel te kritische mensen laat zien. Dan krijg je veel gezeur, maar je maakt mij niet wijs dat mensen die een beta hebben gedaan en het spel nix vinden, er daarna niet meer naar omkijken. Die krijgen uiteindelijk wel te horen dat het spel toch goed is geworden, of worden zelf nieuwschierig. Je verliest er weinig mee qua verkoop denk ik. Al is het voor een bedrijf als JoWood natuurlijk wel iets riskanter dan EA of zo.
laden doet niet zo erg lang hier..HuggyB schreef op 07 april 2004 @ 15:19:
Een foutieve upload en een masterserver MIA vind ik geen bugjes meer.
Nou hier wel. En als ik 1maal geluid heb gaat dat ook nog is 20 sec stotteren.
Kon wel een account aanmaken, maar een serverlist heb ik nog niet gezien.
Het spel heeft als mimimale eis een p3, op zo'n bak zal het laden helemaal wel uren duren.
Hij laad ook gelijk het level in. Na het laden zit het geheugen hier ook vol met 700 mb (normaal op 150-200mb). Het is wel ERG buggie. Als die mensen er zelf een keer hadden gereden/gelopen hadden ze de grootste bugs er al uit kunnen halen dus dit kan ik niet echt "helpen met bughunten" noemen. Over lan is ie trouwens erg laggie. Je schiet overal heen en weer (nee ligt niet aan de pc). Erg apart dat je zo'n beta demo uitbrengt, zelfs in de gelekte half-life2 alpha zaten nog minder bugs.
Verwijderd
wtf hoe ken het dat ik niet verder kom als de log in. Iemand een oplossing (ik gebruik geen router)??
is die master server weer down? Ik kan geen account maken...

Dat zal wel de reden zijn dat ik geen servers kon joinenInterXs schreef op 07 april 2004 @ 18:08:
is die master server weer down? Ik kan geen account maken...
Op zich wel een goed teken dat de zooi down is.. er is zoveel belangstelling naar het spel. Of zie ik dat fout??
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
soldner kan de pot op, heb al meerdere malen geprobeert en dat zonder resultaat, ik ga hem volgende week maar proberen

De producer van Encore (Amerikaanse publisher) heeft een uitleg gepost waarom alles zo brak is.
Dit zijn dus de redenen waarom je geen serverlijst krijgt, of waarom je geen verbinding kunt krijgen met een server.
We hebben een how-to gepost om toch te verbinden met een server zonder de in-game portal te gebruiken.
Dit zijn dus de redenen waarom je geen serverlijst krijgt, of waarom je geen verbinding kunt krijgen met een server.
We hebben een how-to gepost om toch te verbinden met een server zonder de in-game portal te gebruiken.
Dank u Wapwap!
Maar die server die daar op de page staat lag wel heel erg (1000+ Ping heb ik gezien
) kan iemand hier een servertje hosten?
Maar die server die daar op de page staat lag wel heel erg (1000+ Ping heb ik gezien
Wie is d'r dan ook zo geniaal geweest om alle servers en clients direct naar 1 server te laten connecten
(Single point of failure anyone?)

Van die 4 werkt er maar 1 en die is vol met 16 spelers helaas.
Als iemand ip's heeft laat ff weten hier
Als iemand ip's heeft laat ff weten hier
ik heb momenteel een servertje lopen:
80.126.138.155
je zult het ff met de !connect moeten proberen, ik zit achter een nat (met wat open poorten) dus of soldner dat snapt
80.126.138.155
je zult het ff met de !connect moeten proberen, ik zit achter een nat (met wat open poorten) dus of soldner dat snapt

Ik kan na je verandering geen play na team select en ook geen auto team en spectator werken niet
hmm, vaag 'k kan zelf wel spelen namelijk, ik zal de originele instellingen weer ff terugzetten
[ Voor 44% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 07-04-2004 21:41 ]
Als je het spel wilt proberen, dan moet je een eigen server draaien en dan in Soldner naar een LAN server zpeken.
Heb gehoord dat je zo in je eentje even rond kan kijken.
Hij lijkt het min of meer te doen zo lang ik zelf niet meespeel, maar goed, ik zal hem zo laten lopen voorlopig. Jullie hebben geld zat iig
In je tractortje rondcrossenHuggyB schreef op 07 april 2004 @ 21:59:
Als je het spel wilt proberen, dan moet je een eigen server draaien en dan in Soldner naar een LAN server zpeken.
nee man, in je apache de boel naar de kl0t3 helpen. Of uiteraard in je lada gaan racen
whaha de lada, die's l33t_-= Erikje =-_ schreef op 07 april 2004 @ 22:12:
nee man, in je apache de boel naar de kl0t3 helpen. Of uiteraard in je lada gaan racen
Erikje's server | |
IP | 80.126.138.155 |
Max. Players | 10 |
Status | online |
[ Voor 3% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 08-04-2004 10:05 ]
Bij mij op de pc kan ik wel joinen en bij mijn broertje werkt hij niet. Die heeft alleen al zijn toetsen ingesteld verder geen verschill
Verwijderd
Om het toch even te spelen heb ik net een LAN servertje met veel startgeld opgestart. Natuurlijk heb ik geen indruk gekregen van hoe het speelt met andere mensen, maar wel een beetje van de gameplay kunnen proeven.
Het is nogal... tja, apart. De wapens klinken prima en voelen goed aan. De animaties zijn er niet slecht uit. Hetzelfde met het rondlopen (met uitzondering van het springen). Maar de voertuigen zijn een heel ander verhaal. Tanks (en andere voertuigen) acceleren alsof het sportwagens zijn en draaien ook nog eens veel te snel. Het geluid van tank shells die exploderen klinken alsof ze uit een Amiga spel gehaald isen de interface reageert ook niet altijd even snel (Ohja, en dan de 'portal' server nog voor multiplay...)
Goed, het blijft een beta en over het algemeen ben ik best positief over het spel, maar als ze de volledige versie echt over een maandje uit willen geven, hoop ik voor ze dat ze al een nieuwere versie klaar hebben liggen waar ze vanaf nu 24/7 aan gaan werken. Ik hoop dat ze een heel mooi iets op de markt gaan zetten straks, want spellen als dit gaan er altijd wel in
Het is nogal... tja, apart. De wapens klinken prima en voelen goed aan. De animaties zijn er niet slecht uit. Hetzelfde met het rondlopen (met uitzondering van het springen). Maar de voertuigen zijn een heel ander verhaal. Tanks (en andere voertuigen) acceleren alsof het sportwagens zijn en draaien ook nog eens veel te snel. Het geluid van tank shells die exploderen klinken alsof ze uit een Amiga spel gehaald isen de interface reageert ook niet altijd even snel (Ohja, en dan de 'portal' server nog voor multiplay...)
Goed, het blijft een beta en over het algemeen ben ik best positief over het spel, maar als ze de volledige versie echt over een maandje uit willen geven, hoop ik voor ze dat ze al een nieuwere versie klaar hebben liggen waar ze vanaf nu 24/7 aan gaan werken. Ik hoop dat ze een heel mooi iets op de markt gaan zetten straks, want spellen als dit gaan er altijd wel in
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 00:16 ]
De hele avond gespeeld.....en ik mag wel zeggen dat ik erg tevreden ben, ziet er best wel kwl uit.
Ik ben het met Terr eens wat betreft de voertuigen (een t90 is net zo snel weg als een jeep?).........
Wel is het echt een vette beta, hij zit nog vol met bugs en ik hoop (en denk) dat er nog wel wat dingen zullen veranderen (de demo, is zover ik weet, een beetje afgeraffeld om aan de wensen van de community te voldoen ??!)
Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit een topper op m-player gebeid gaat worden !
Ik ben het met Terr eens wat betreft de voertuigen (een t90 is net zo snel weg als een jeep?).........
Wel is het echt een vette beta, hij zit nog vol met bugs en ik hoop (en denk) dat er nog wel wat dingen zullen veranderen (de demo, is zover ik weet, een beetje afgeraffeld om aan de wensen van de community te voldoen ??!)
Maar ik ben er wel van overtuigd dat dit een topper op m-player gebeid gaat worden !
Dont work hard, just party!
Ik vind hem wel lache, maar het aantal graden dat je hebt om om je heen te kijken (FOV) is veeeeels te klein. Minstens 90, liever 100.
Ik hoop dat de mensen hun feedback niet alleen in dit topic posten, maar ook op het officiele Soldner forum van Jowood. Anders schieten we nog niet veel op en krijgen we een crappy final release.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Je wilt niet weten hoe het er op het officiele forum aan toe gaat... er zijn echt heel veel lui die de boel afkraken, maar d'r zijn ook genoeg mensen die positief erover blijven.CJ schreef op 08 april 2004 @ 00:42:
Ik hoop dat de mensen hun feedback niet alleen in dit topic posten, maar ook op het officiele Soldner forum van Jowood. Anders schieten we nog niet veel op en krijgen we een crappy final release.
De game zelf is nog in de betatest fase (zit zelf ook in de betatest) dus feedback zal er nog genoeg zijn.
Geregged, gespeelt etc.. niet zo goed als ze gezegt hebben (schrapt soldner van z'n lijst) btw, goeie server is die van ClanTEK (password is clantek) lage ping, goeie spelers etc..
Verwijderd
ben Demo nu ook aant downloaden
[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2004 09:51 . Reden: Geen clanwerving ]
Lach me echt kapot bij reakties van mensen, SU-PER!!
Spel word afgekraakt over een BETA DEMO!! <<< LEZEN!!
Spit voor de gein het Jowood forum eens door beste mensen, en niet zeuren voordat je de final hebt gezien en gespeeld.
Spit voor de gein het Jowood forum eens door beste mensen, en niet zeuren voordat je de final hebt gezien en gespeeld.
"you never make a frst impression twice."Goingin schreef op 08 april 2004 @ 10:14:
Lach me echt kapot bij reakties van mensen, SU-PER!!
Al is het een beta-demo moet je als maker toch in het hoofd houden dat als het er niet goed uitziet/sclecht loop veel mensen je product minder zullen waarderen. Het roepen dat het maar een beta-demo is doet daar weinig aan af.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel een grappig spel vind, ok de mp werkt niet/slecht en zijn de details verre van af er zijn ook veel pluspunten.
- Als ik naar beneden kijk zie ik mezelf!
- helicopters zijn rottig te vliegen, dit voorkomt dat iedereen wil vliegen.
- bergen realistische wapens
Met het eerste wat je zegt ben ik het eens, het is een dip voor de mensen die er veel van verwacht hadden en de mensen kunnen erdoor afgeschrikt worden.Grijns schreef op 08 april 2004 @ 10:19:
[...]
"you never make a frst impression twice."
Al is het een beta-demo moet je als maker toch in het hoofd houden dat als het er niet goed uitziet/sclecht loop veel mensen je product minder zullen waarderen. Het roepen dat het maar een beta-demo is doet daar weinig aan af.
Maar ik moet wel zeggen dat ik het wel een grappig spel vind, ok de mp werkt niet/slecht en zijn de details verre van af er zijn ook veel pluspunten.
- Als ik naar beneden kijk zie ik mezelf!
- helicopters zijn rottig te vliegen, dit voorkomt dat iedereen wil vliegen.
- bergen realistische wapens
Maar het is wel zo dat je de echte liefhebbers er niet echt mee hebt, ze krijgen wel een klap in het gezicht, maar zullen toch blijven hopen op een betere final.
Het is tegenwoordig toch al veel schipperen tussen gameplay en graphics.
Wil je uitgebreidere gameplay met meer mogelijkheden en speeldetail dan moet je inleveren op de graphics..
Dat 2e punt in je opsomming vind ik echt super, en wat je er zelf bij zegt ben ik het helemaal mee eens.
Toen ik voor het eerst op het Söldner forum las dat ze de besturing zoals BF wilden maken toen schrok ik juist.
Krijg je dat volk allemaal in Söldner, voor de makers errug lekker, voor de liefhebbers van het soort game een drama...
Nu wil ik niet teveel generaliseren, maar het is bij velen bekend dat er in BF gewoon veel kleuters waren die niet nadachten en er zo in konden stappen, waardoor de gameplay ietwat vernaggelt werd.
Ik zelf kom uit het OFP hoekje, waar je niet zomaar als n00b ff alles zomaar kon doen en dat was juist leuk, had je tenminste een beetje spelers op niveau.
Ik heb de demo zelf nog niet gespeeld, puur omdat ik niet van tevoren beinvloed wil worden. Ik zal wel alvast (proberen) een account te maken, maar daar zal het bij blijven.
De final zal ik zowiezo kopen
[ Voor 15% gewijzigd door Goingin op 08-04-2004 10:47 ]
Oh ja, OPF was ook wel leuk.
Iedereen met een tank of jeep weg naar de volgende stad om die over te nemen, en ik erachter aan met m'n rode fiets.
Iedereen met een tank of jeep weg naar de volgende stad om die over te nemen, en ik erachter aan met m'n rode fiets.
OFP is nogsteeds leuk 
ik speel bijna dagelijks in de [LOL] clan met een vaste groep mensen, toegeven, ofp is oud en nogal buggie op sommige punten, maar het blijft een goed spel.
ik speel bijna dagelijks in de [LOL] clan met een vaste groep mensen, toegeven, ofp is oud en nogal buggie op sommige punten, maar het blijft een goed spel.
@_-= Erikje =-_
Ik ben bezig met een lan server alleen kan nergens zien waar je je starting money kan instellen?
En btw ik kan niet meer connecten naar je server
Ik ben bezig met een lan server alleen kan nergens zien waar je je starting money kan instellen?
En btw ik kan niet meer connecten naar je server
hij is online momenteel (ik had een poortmapping gesloopt dus hij liep wel maar je kon niet connecten van buitenaf:))
Starting money moet je in config.ini aanpassen evenals de wapenprijs etc
Starting money moet je in config.ini aanpassen evenals de wapenprijs etc
Verwijderd
Zo speel hem aantal dagen online leuk spel =]
Lijkt veel op Operation Flashpoint =D
Helaas kan ik niet overweg met de vliegende voertuigen.
En ik moet 3x met een panzer op een tank schieten
beetje veel naar mijn mening.
p.s
Check sig =>
Lijkt veel op Operation Flashpoint =D
Helaas kan ik niet overweg met de vliegende voertuigen.
En ik moet 3x met een panzer op een tank schieten
beetje veel naar mijn mening.
p.s
Check sig =>
Maar dan nietLijkt veel op Operation Flashpoint =D
Verwijderd
Liek duh, miereneuken is zielig hoor. Arme beestjes_-= Erikje =-_ schreef op 14 april 2004 @ 09:06:
[...]
Maar dan nietik speel in een coop clan, maar in soldner ben ik nog weinig coop tegengekomen. Ook koop je in ofp je wapens niet.
Er is een nieuwe versie van de demo uitgebracht, met de nodige fixes. Check hier voor een lijstje met mirrors
Het is helaas nog steeds een verschrikking.
Beta of niet, het speelt verreweg van lekker en de instabiliteit is ook niet veel soeps.
Dat er maar weinig mensen zijn die de demo spelen is niet verrassend. Ik denk niet dat ik uit dit spel de multiplayer fun kan halen als dat is beloofd. No purchase.
Beta of niet, het speelt verreweg van lekker en de instabiliteit is ook niet veel soeps.
Dat er maar weinig mensen zijn die de demo spelen is niet verrassend. Ik denk niet dat ik uit dit spel de multiplayer fun kan halen als dat is beloofd. No purchase.
mja demo he, wachten tot je het origineel speelt
Verwijderd
de reden is ook dat veel mensen nog niet eens normaal op een server kunnen komen. Heb ik tenminste last van. Ene keer kom ik er wel op en andere keer niet. Heb een router maar daar is DMZ host al op ingeschakeld dus dat is het probleem niet.HuggyB schreef op 25 april 2004 @ 01:32:
Het is helaas nog steeds een verschrikking.
Uhm, die gasten zijn echt melig. Net effe de nieuwe versie gespeeld.
Zie volgend plaatje:

Hij is hier bezig met een van de vele "victory dances".
Zie volgend plaatje:

Hij is hier bezig met een van de vele "victory dances".
Verwijderd
Komt ie nu vandaag uit?
EU/UK PC: SOLDNER: Secret Wars 31 April 2004 Today (31 april????)
US PC: SOLDNER: Secret Wars 4 May 2004 In 2 day(s)
Ik denk dat ik de nodige sites toch maar even in de gaten hou, ondanks de release date die op de Soldner website staat
EU/UK PC: SOLDNER: Secret Wars 31 April 2004 Today (31 april????)
US PC: SOLDNER: Secret Wars 4 May 2004 In 2 day(s)
Ik denk dat ik de nodige sites toch maar even in de gaten hou, ondanks de release date die op de Soldner website staat
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2004 10:13 ]
Ik heb gehoord dat Soldner eind deze week Gold gaat. Het zou zou dan ongeveer nog 2 weken duren voordat het spel in de winkels ligt.
Voor de genen die het nog niet weten, er is een paar dagen geleden een kleine patch voor de demo uitgebracht. Voor meer info klik hier.
Voor de genen die het nog niet weten, er is een paar dagen geleden een kleine patch voor de demo uitgebracht. Voor meer info klik hier.
[ Voor 4% gewijzigd door Wapwap op 05-05-2004 15:46 ]
Dit topic is gesloten.