[Alg] ASP 3.0: wat heb ik nodig*

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Hey Tweakers,

Ik ben nu bezig met het leren van ASP, ik moet dit leren tijdens mijn stage om mijn stage opdracht te kunnen volbrengen.

Maar voor sommige dingen die ik aan het leren ben in het boek moet ik ASP 3.0 op de server hebben draaien.

Ik heb nu de PWS draaien die in Win 98 zit..

Kan iemand mij vertellen waar ik ASP 3.0 vandaan haal. of een webserver die ASP 3.0 heeft.

Thuis heb ik Win Xp met IIS maar ik weet niet of daar wel ASP 3.0 inzit.

Let me know thx.

:)

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
ASP haal je niet ergens vandaan.

Van zodra je een webserver hebt die asp ondersteunt (PWS, IIS), dan kan je ASP scripts runnen op die server.

offtopic:
Vaag eigenlijk dat dat bedrijf je nu nog met ASP 3.0 laat werken; dit zal nl. op termijn vervangen worden door ASP.NET.

[ Voor 34% gewijzigd door whoami op 07-03-2003 13:15 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

IIS 5.x heeft ASP 3.0
PWS heeft afaik ASP 2.0, evenals IIS 4.0 (NT 4.0)

Dus: win2k of Win XP

Enneh.. Google had ook wel eea op kunnen leveren

Als je even verder had gezocht, kwam je verder ook nog
Running a non-IIS Webserver on NT tegen.

:)

[ Voor 164% gewijzigd door gorgi_19 op 07-03-2003 13:24 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
whoami schreef op 07 March 2003 @ 13:14:
Vaag eigenlijk dat dat bedrijf je nu nog met ASP 3.0 laat werken; dit zal nl. op termijn vervangen worden door ASP.NET.
Waarom is dat vaag?

Das hetzelfde als "Vaag dat een bedrijf nog met windows 95 werkt terwijl 2000 al uit is".... rare stelling dus

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-08 23:02
ddc schreef op 07 March 2003 @ 13:28:
[...]

Waarom is dat vaag?

Das hetzelfde als "Vaag dat een bedrijf nog met windows 95 werkt terwijl 2000 al uit is".... rare stelling dus

Raar? neen...
Waarom nog investeren in een technologie die nog niet tot aan de enkels komt van z'n opvolger?
Hoelang zal het nog duren eer MS ASP niet meer ondersteund in z'n IIS? Als ze nl. ASP niet meer ondersteunen, dan worden veel bedrijven gedwongen om hun ASP code om te zetten naar ASP.NET code.

[ Voor 13% gewijzigd door whoami op 07-03-2003 13:34 ]

https://fgheysels.github.io/

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Ik gok dat Microsoft het nog wel even gaat ondersteunen. Afaik zit het nog steeds in IIS 6.0
Daarnaast kunnen ASP en ASP.Net gewoon naast elkaar draaien en zit het elkaar niet echt in de weg.
Het alternatief voor IIS / ASP is nog steeds Apache met Chilisoft. Als ze het te snel er uit gooien, dan kan dit Apache wel eens meer in de kaart spelen. Als het overgrote deel van de mensen ASP niet meer gebruikt, is het een ander verhaal. De komende jaren zie ik het echter nog niet gebeuren.

[ Voor 44% gewijzigd door gorgi_19 op 07-03-2003 13:39 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Je kan een gratis host zoeken en daar op gaan spelen..

Zoals brinkst, domaindlx, zullen d'r vast nog wel meer zijn.
Of zoals hier boven gezegt 2000 of xp installeren, of apache met chillisoft (duur en niet geheel compatible).

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:07
whoami schreef op 07 maart 2003 @ 13:34:
Raar? neen...
Waarom nog investeren in een technologie die nog niet tot aan de enkels komt van z'n opvolger?
Hoelang zal het nog duren eer MS ASP niet meer ondersteund in z'n IIS? Als ze nl. ASP niet meer ondersteunen, dan worden veel bedrijven gedwongen om hun ASP code om te zetten naar ASP.NET code.
Hetzelfde als dat ze bedrijven dwingen over te stappen naar windows 2000 :{.

Trouwens, nergens staat dat het van het bedrijf moet hè, die stageopdracht zal wel van school zijn dus is het school die bepaald dat ze asp moeten leren. Want als alle leerlingen een andere taal gaan gebruiken is het voor de docenten ook lastig toetsen ;).
Pagina: 1