Toon posts:

[Win98] telkens na installatie OS zoek

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een Compaq Presario 4506 200MHz MMX, 48MB Geheugen, 16x CD-ROM, 3Gig HD.

Dit gebeurde: Na het aan doen van de computer gaf die een foutmelding dat de vorige Windows sessie niet goed ging en kreeg ik de keuze om op te starten in Safe Mode enz. Ik koos Safe Mode en com ging ff HD zoeken en daarna ging ie opeens boem uit (heb ook die andere opties geprbeerd maar zelfde resultaat). Dus besloot ik maar Windows opnieuw te installeren. Met wat moeite lukte het omdat telkens wanneer ik bootte van CD-ROM of Opstartdiskette herkende het systeem HD niet (enn keertje herkende hij HD dus wel en heb ik dus Win intalled). Ok, werkte dagje goed. Volgende dag toen ik com opstarte kreeg ik dat ie OS niet kan vinden op HD. In de BIOS ziet hem ook niet. Bij het aan zetten hoor je HD wel ff pruttelen en dan een piep, dan weer pruttel, piep, enz. en dan zegt com dat ie geen OS kan vinden. Ik boot weer met CD, maar kan nix doen want HD niet te vinden. Hoe krijg ik nou mijn com weer normaal werkend?

Verwijderd

Topicstarter
btw nu zie ik ook een groen lichtje dat op HD zit knipperen wanneer ik com aan doe.

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:22
Als de HD in je bios al niet goed staat, gaatie hem zeker niet vinden met opstarten.
Probeer eerst eens een 'autodetect' optie in je bios, anders moet je zelf alle gegevens van de HD opzoeken en invullen in je bios.

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

Verwijderd

Als je HD het af en toe doet staat je BIOS dus goed ingesteld dus ligt het aan de HD. Naar mijn idee moet je een nieuwe HD hebben want je oude doet het niet (goed) meer.