Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen week heb ik een digitale video camera gekocht om met name vakantiefilms te maken maar ook van voetbal en andere uitjes.

SONY DCR-TRV25 was de camera die mij perfect leek. Vooral omdat ik er van hou om met videobewerking bezig te zijn.

Nou heb ik er een nogal gaar programma bijgekregen namelijk PIXELA ImageMixer Ver.1.0 for Sony. Als ik namelijk met dit programma videobeelden ga capturen wordt het resultaat erg slecht :? Heel veel beeldenverlies en de video wordt donkerder. Kortom een kwaliteit die niet aanvaardbaar is vind ik. Ik maak ook niet gebruik van DV UIT maar gewoon van de USB mogelijkheid.

Hoe kan ik dit oplossen? Zijn er andere programma's voor? Want bijvoorbeeld met adobe kan je geen films binnenhalen via usb :(...

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Weet je zeker dat je de video kunt capturen via USB? Normaal gesproken kun je daarmee alleen maar de Foto's en MPG filmpjes welke op de memory stick staan binnenhalen. Voor de tape opname moet je de firewire gebruiken. Tenzij het USB2 is is de bandbreedt sowieso te laag.
Wat betreft software is Pinnacle Studio erg populair.

[ Voor 11% gewijzigd door deDorus op 07-03-2003 13:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
deDorus schreef op 07 maart 2003 @ 13:03:
Weet je zeker dat je de video kunt capturen via USB? Normaal gesproken kun je daarmee alleen maar de Foto's en MPG filmpjes welke op de memory stick staan binnenhalen. Voor de tape opname moet je de firewire gebruiken. Tenzij het USB2 is is de bandbreedt sowieso te laag.
Wat betreft software is Pinnacle Studio erg populair.
Ja dat staat bekend dat dat alleen bij de sony's kan.

Verwijderd

Topicstarter
Maar kan niemand even bevestigen dat het gewoon door de usb komt en dat ik dus wel degelijk een capture kaart moet kopen en firewire kaart. Of is usb 2 beter?

Verwijderd

Capturen kan via USB 2 en firewire, zelf heb ik firewire en dat bevalt me prima. Ik kan je zo niet een vergelijkend onderzoekje aanbieden, wellicht dat je wat kan vinden via Google?

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:06

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

The DCR-TRV25 adds USB streaming, which has also been added to many other Sony digital camcorders. This feature allows the user to hook the camcorder up to their camcorder and stream 320 x 240 video, effectively using the camcorder as a web cam. This feature can be used to shoot video for emails, for the web, or for videoconferencing.
Voor het 'echte' videowerk (PAL 720x576) zule je echt firewire moeten gebruiken.
Open deur: Wat zegt de handleiding hierover?

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-01 19:45
Beelden capturen met USB snelheid, sorry, maar dat gaat gewoon niet. Dat is te traag. Als het USB 2 is zou je eens kunnen kijken of je usb poort dat ook is ;-)

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje staat inderdaad ook:
Als de computer geschikt is voor een USB aansluiting Dan kunt u de aansluiting maken met een USB kabel, maar in dat geval kunnen de beelden niet altijd optimaal worden overgebracht.

Dus ik maak hier maar uit op dat het niet echt geweldig is. Ik ga mooi even terug naar de winkel!! Want die ei van een verkoper zat echt super die sony aan te prijzen omdat hij dus met USB videobeelden kon verzenden. En dat de kwaliteit nog erg goed was.

Wat een klojo! Nu kan ik dus alsnog een capturekaart gaan kopen en een firewire kaart :( alsof het allemaal niet genoeg gekost heeft!! :(

Maarja hebben jullie nog een aantal tips welke kaart ik het beste kan nemen? Voor mijn camera?

Verwijderd

Een pinacle dv-card is niet zo heel erg duur. Weet niet of je ook een dv-in functie op de camera hebt zitten en of je die wilt gebruiken. Dan kun je het beste een dv-in en dv-uit kopen van pinacle. (btw firewire en capture is gewoon hetzelfde, je 'captured' beelden dmv de firewire card)

Via usb2 kan dus wel want die snelheid ligt in sommige gevallen nog hoger dan firewire maar dan moet je comp. wel usb2 hebben

Verwijderd

Topicstarter
Er staat op de camera DVin en DVuit. Maar er is maar één ingang voor klopt dat?
Maar dat houdt dus in dat ik alleen maar een capturekaart hoef te kopen?

Hebben jullie wat concretere namen? websites?

p.s. alvast bedankt jullie helpen me echt een stuk op weg.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 14:23 ]

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Ik gebruik met mijn sony camera Ulead 6 studio. Werkt prima. Beter dan dat gare Pixela

[ Voor 18% gewijzigd door DeeJee op 07-03-2003 14:27 ]

Money for nothin' and your chicks for free

Verwijderd

Ja je hoeft maar 1 kaart te kopen, hoop dat je systeem een beetje jofel is voor videobewerking?

kijk hier maar effe:
http://www.pinnaclesys.com/ListProducts.asp?Langue_ID=7

Die ene ingang op je camera klopt, dat is zowel je 'in' als je 'uit'
'Uit' is dus praktisch als je je bewerkte beelden weer terug wilt zetten op een tape. Dan kun je je video's op de hoogste kwaliteit bewaren en via je camera afspelen op tv (mocht je geen dvd-brander hebben)

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:58

Soggy

vroemmmm

Een firewirekaartje kost je de kop niet. Kijk in de pricewatch.
Kijk wel of je systeem snel genoeg is om een beetje volt te kunnen renderen ivm special effects ed.
Google even een beetje: er is veel over terug te vinden op internet enne...
Veel plezier met videobewerken. Leuke hobby!

If it works, tweak it

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-02 13:20
Wat voor PCtje moet je eigenlijk op rekenen om een beetje fatsoenlijk DV filmpjes te kunnen bewerken? Ik heb een Audigy geluidskaartje (met een firewire poort erop), iemand daar ervaring mee?

Verwijderd

Heb zelf een AMD Athlon 1400 met 512 mb sdram en 160 GB aan schijven. En dat gaat redelijk, maar heb laatst op een E-mac gewerkt en dat was zeer soepel! Renderen was gewoon niet bij te houden, de koffie was zelfs nog heet :+
Pagina: 1