Cron otherpid

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
Als ik cron probeer te draaien krij ik de foutmelding can't lock /var/run/cron.pid, otherpid may be 626: recource temporarily unavaible.\

Ik heb de manpages van cron al doorgelezen maar vind niks hier op GOT is maar 1 topic te vinden met eenzelfde probleem maar daar wordt niet op ingegaan :(

Moet ik cron nog starten of wat moet ik doen ? want wil toch graag cron werkend hebben :D

Verwijderd

standaard draait cron. Wat jij (waarschijnlijk, je geeft niet echt veel informatie) probeert is dat je "cron" probeert te starten. Standaard word de cron daemon gestart tijdens het opbooten van je machine. Je kunt dat checken door ps ax|grep -i cron in te tikken op de console. Iig hoor je je crontab te editen wil je iets nuttigs met cron doen. Hiervoor is het crontab commando beschikbaar.

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:17
nou als ik dus gewoon cron in tik krijg ik dus de bovengenoemde foutmelding.

ik heb in de crontab al een paar regels staan zoals 00 13 * * * echo 'test'
Nu zou ik dus elke dag om 1 uur test te zien moeten krijgen (volgens mij) maar dat gebeurt dus niet. dus vroeg ik mij af of cron wel draaide. Moet ik in crontab naar de temp file verwijzen waar die regels in staan?

ps ax|grep -i cron leverde dit op
626 ? S 0:00 /usr/sbin/cron
9156 pts/2 S 0:00 grep -i cron

[ Voor 10% gewijzigd door KraveN op 07-03-2003 13:11 ]

Verwijderd

aangezien cron een daemon process is en geen interactive process heeft cron geen tty / pty (terminal) om naar te echo'en. De output van cron word naar je toe gemailed. Tik maar eens mail in als de user waaronder de crontab draait. Verder doe je _alle_ wijzigingen als gebruiker via crontab. Cron is slechts de daemon die de crontabs periodiek inleest en uitvoerd.

Nyways, ik sluit dit topic, omdat je echt te weinig initiatief toont. man cron en man crontab hadden je al deze informatie ook kunnen geven. Ook een simpele GoT search of google query had je deze informatie binnen een paar tellen kunnen aanleveren. Success :)

Dit topic is gesloten.