Ik zit dus met een probleem. Ik heb al tijdje een sony tv die me erg goed bevalt (de 21fx30 dus), alleen klinken de uitgangen erg gaar. Zowel de -stereo- tulp uitgang op de achterkant, als de koptelefoon uitgang aan de voorkant hebben hetzelfde probleem. Zodra ik het geluid via mijn receiver laat lopen klinkt het geluid erg zwaar en dof. Alsof je mono geluid hebt met veel te veel bas, en dat terwijl je in een andere kamer staat te luisteren
Dat idee een beetje
Het rare is dat het geluid via de speakers van de tv wel goed klinkt. Ook als ik een normale koptelefoon op de tv aansluit klinkt het geluid gewoon goed. Als ik mijn pc op m'n receiver aansluit klinkt het geluid ook gewoon goed. Het kan dus niet aan mijn receiver liggen. Heeft iemand enig idee waar het probleem ergens ligt? Ik heb al met de volume instellingen van mijn tv gespeeld, maar dat mocht niet baten. Help!
Verwijderd
Ligt het niet aan een of andere Loudness/surround/spatial instelling? Probeer de TV en receiver even uit op standaard instellingen.
Maakt niks uit. Het geluid blijft erg dof. Ik vind het zo raar want als ik een koptelefoon op m'n tv aansluit is het geluid wel gewoon goed... Misschien moet ik maar eens testen met een andere receiver.