Toon posts:

[VB of VC++] 8-bits uit te sturen via visual C++ of VB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,

ik ben bezig om m.b.v. nog te ontwikkelen programmatuur door een bepaalde poort (parallel of serieel, ben ik nog niet uit) een 8-bits signaal uit te sturen om daarna een DMX-controller aante sturen.

weet iemand misschien wat hiervoor de beste manieren zijn? welke poort kan ik het beste gebruiken en welke software? Ik denk dat het het beste is om de data serieel uit te sturen, omdat in de DMX-controller de data er ook serieel in moet.. Misschien heeft iemand hier tips of andere ideeën over..

Ik heb al wel wat zitten zoeken, maar kan toch nog niet vinden wat ik echt zoek..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:24 ]

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:43
Ik gebruik de lpt, ideaal 8 data lijntjes, paar controle lijntjes. Makkelijk icm DLportIo en VC++/VB 6

• pkouwer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10-2025
misschien kun je er achter komen welke communicatie die DMX-controller gebruikt. Heeft hij niet de behoefte aan start/stop-bitjes en al die zooi ?

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt.. er is idd een start en een stopbit. in totaal een 8-bits reeeks die serieel moet worden ingevoerd met 250kb/s..

en een nadeel.. de com-poort kan dat bij lange niet aan, dus moet het wel via lpt...

en nu?? :)

Verwijderd

Topicstarter
ik bedoel eigenlijk: met welke functies in VC++ kan ik de lpt aansturen?? Hoe krijg ik het voor elkaar dat met bijvoorbeeld een muisklik op een bepaalde button een '1'op bv poort 4 komt te staan??

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

download dlportio

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 13:52:
ik bedoel eigenlijk: met welke functies in VC++ kan ik de lpt aansturen?? Hoe krijg ik het voor elkaar dat met bijvoorbeeld een muisklik op een bepaalde button een '1'op bv poort 4 komt te staan??
In VC++ kan je inline assembler invoegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
BYTE stuuruit = 8;
_asm
{
mov dx,0378h
mov al,stuuruit
out dx,al
}

zo wordt pin 4 op de lpt poort hoog gezet.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:27

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 13 March 2003 @ 19:27:
[...]

In VC++ kan je inline assembler invoegen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
BYTE stuuruit = 8;
_asm
{
mov dx,0378h
mov al,stuuruit
out dx,al
}

zo wordt pin 4 op de lpt poort hoog gezet.
En vergeet dan niet dat deze code NIET zal draaien onder NT/2000/XP! Als je dat wel wilt, kijk dan nog ff naar .oisyn's tip.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
ok.. bedankt voor de tips..

kunnen jullie mij misschien vertellen waar je deze syntax voor het aansturewn van lpt-poort vandaan hebben? dan scheelt dat weer een zooi vragen (hoop ik

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-08 13:19

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

ja, wij hebben gezocht
Zoeken op google naar 'C++ LPT'

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1