Toon posts:

Een merk wat goede kloon pc's maakt

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

mijn bedrijf verkoopt kloon pc's van leveranciers, alleen nu hebben we wat problemen gehad met onze leverancier (qua kwaliteit computers etc), en nu wil ik graag een bedrijf weten wat wel goede kloon pc's maakt. Wat dus in de buurt komt van een A merk.

Wij verkopen liever A merken, maar als de klant echt een kloon wilt moeten we deze dus ergens anders aanschaffen (zelf bouwen kost teveel tijd) dus vandaar..

alvast bedankt.

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:30

JWO

Sky of Medion ofzo ?

Verwijderd

Topicstarter
Kunnen misschien ook een linkje naar hun website posten ajb?

Heb je met die merken goede ervaringen?? We hebben echt klonen nodig die 0% problemen geven

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 12:18:
Kunnen misschien ook een linkje naar hun website posten ajb?

Heb je met die merken goede ervaringen?? We hebben echt klonen nodig die 0% problemen geven
je zult NOOIT 0% hebben dat problemen geeft.
Het blijven toch computers en die gaan nu eenmaal kapot.

Compaq levert goede pc als je je maar aan de bestaande configuratie houd.

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:46

SmartDoDo

Woeptiedoe

Voor de duidelijkheid, een A-merk kloon bestaat dus niet. Wel een kloon met A-merk onderdelen. 0% problemen ga je trouwens nooit halen, dat haal je immers ook niet met zogenaamde A-merken als IBM, Compaq, HP, Dell etc.

Wat ik niet zo begrijp, je weet zelf wel zo'n beetje wat goede merken onderdelen zijn, waarom benader je niet een aantal computerleveranciers met de vraag wat zij kunnen leveren? Kun je meteen zien wat ze te bieden hebben, hoe flexibel ze zijn met het aanbod aan componenten. Etc.
Persoonlijk zie ik een Sky of Medion niet zo zitten, en dat heeft dan te maken met het merk onderdelen die er dan inzitten.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:55

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog meer duidelijkheid:

ALLES muv de IBM PC (later tot XT en AT uitgebreid) is technisch gezien een 'kloon', van de duurste HP/Compaq tot de meest el-cheapo 'computeboer op de hoek' bak :z

Definitie kloon: x86 en IBM PC compatibele computer dat niet door IBM gemaakt wordt (puristen zouden vrijwel alle IBM apparaten sinds begin jaren '90 van MCA afgestapt werd ook klonen noemen).

Oslik blyat! Oslik!

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

dion_b schreef op 07 March 2003 @ 12:51:
Nog meer duidelijkheid:

ALLES muv de IBM PC (later tot XT en AT uitgebreid) is technisch gezien een 'kloon', van de duurste HP/Compaq tot de meest el-cheapo 'computeboer op de hoek' bak :z

Definitie kloon: x86 en IBM PC compatibele computer dat niet door IBM gemaakt wordt (puristen zouden vrijwel alle IBM apparaten sinds begin jaren '90 van MCA afgestapt werd ook klonen noemen).
Bah, altijd baas boven baas :( . Maar je hebt gelijk :)

De definitie van een goeide PC zou ik in ieder geval leggen op de onderdelen die gebruikt worden en de service die verleent wordt. Waarom willen sommige klanten eigenlijk een kloon als in, geen Compaq, HP, Dell etc. maar een echte naamloze PC? Het is toch mogelijk om specifieke wensen ook te leveren in de bekendere merk PC's?

Verwijderd

Topicstarter
Ja natuurlijk weet ik dat 0% problemen niet haalbaar zijn, het was ook bij wijze van spreken, het probleem is met kloon pc's die we nu hebben is dat ze sneller problemen geven omdat de hardware soms problemen geeft als ze met elkaar werken, je kent die problemen vast wel, een combinatie van videokaart/moederbord ofzo geeft rare problemen onder besturingstysteem X. Met een A merk heb je dat niet zo snel, maar een kloonbouwer die z'n configuraties goed test heeft dat als het goed is ook niet. Zo'n bedrijf zoek ik.

• SmartDoDo

SmartDoDo

Woeptiedoe

Tja, ik durf het bijna niet te zeggen maar....kijk eens naar tests van PC bouwers in ComputerTotaal ofzo. Daar zie je nog weleens testen voorbijkomen van allerlei zogenaamde klonen.

Verwijderd

Topicstarter
Waarom willen sommige klanten eigenlijk een kloon als in, geen Compaq, HP, Dell etc. maar een echte naamloze PC? Het is toch mogelijk om specifieke wensen ook te leveren in de bekendere merk PC's?
Dat komt vooral door de prijs, die klonen gebruiken toch meestal wat goedkopere spullen en zijn dus goedkoper dan A merken, ikzelf vind dat qua prijs A merken helemaal niet meer kosten, maar goed hun blijkbaar niet en ze willen dus toch af en toe eenkloon

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 13:28:
[...]

Dat komt vooral door de prijs, die klonen gebruiken toch meestal wat goedkopere spullen en zijn dus goedkoper dan A merken, ikzelf vind dat qua prijs A merken helemaal niet meer kosten, maar goed hun blijkbaar niet en ze willen dus toch af en toe eenkloon
nou, veel zogenaamde klonen hebben ook a-merk onderdelen hoor. het al dan niet gebruiken van a merk onderdelen gebeurt overal wel.

volgens mij moet je eigenlijk drie groepen onderscheiden:
-echte merk pc's: dell, compaq. dit zijn pc bouwers die een pc helemaal volgens hun eigen ideen inrichten en daar heb je vaak ook aparte drivers voor.
-half/half: medion, fijutsu siemens. ze geven vaak een eigen smaakje aan bijvoorbeeld het moederbord, maar de generic drivers werken meestal wel.
-'echte klonen'. higscreen, paradigit. maken gewoon een pc van oem spullen en plakken er een stickertje met hun naam op.

edit: paradigit is trouwens wel goed. niet duur, en ze hebben ook prima service. paradigit dingen zie je wel op scholen en in biebs enzo.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 13:41 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-08 13:49

Deem

Ontcijfer mij!

Tja, wat is dat eigenlijk voor een rare vraag? je vraagt eigenlijk: wat is de beste PC? Tja, en wat dat betreft ben je afhandelijk van Mobo, VGA kaart, geheugen, Voeding enz.

Stel gewoon zelf een PC samen met A-onderdelen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Topicstarter
nou, veel zogenaamde klonen hebben ook a-merk onderdelen hoor. het al dan niet gebruiken van a merk onderdelen gebeurt overal wel.
Klopt, maar blijkbaar hebben ze niet goed hun systemen getest op het samerwerken v/d verschillende onderdelen, heb nu bijvoorbeeld een kloon waarvan de combinatie videokaart/mobo voor problemen zorgt

Maar ik zal iig even paradigit ff checken, bedankt.

Iemand nog meer tips?

Verwijderd

Voordeel met Medion is dat ze 'zelf' hun onderdelen maken. Is in de praktijk ook weer een OEM produkt met hun naam, maar ik denk dat dat de kennis en service wel ten goede komt.

Verwijderd

Topicstarter
naimed schreef op 07 maart 2003 @ 13:46:
Tja, wat is dat eigenlijk voor een rare vraag? je vraagt eigenlijk: wat is de beste PC? Tja, en wat dat betreft ben je afhandelijk van Mobo, VGA kaart, geheugen, Voeding enz.

Stel gewoon zelf een PC samen met A-onderdelen.
Niet zo bijdehand graag, zoals ik nu al voor de 3e keer vertel is het nu eenmaal zo ook al kies je zelf voortdurend A-onderdelen, je gewoon problemen in combinaties van de verschillende producten kan hebben, daarom willen we gewoon kloons kunnen kopen die al goed getest zijn en dat wij er geen domme problemen mee hebben.

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:12
koop gewoon barebones van asus of Aopen, probleem opgelost.

• Mx-KAEY
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-12-2025

Mx-KAEY

Mx-KÆY

ehm ik werk bij de bcc (parttime:) ) en daar verkopen we IT work pc's en Legend's dat zijn goeie bakken man ;) www.legend-support.com en die van IT works week nie maar is een tak van fujitsu siemens

-- Mx-Generætion --

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11:35

LopeZ

Too much is never enough

Wij moeten voor jouw bedrijf spullen gaan uitzoeken? Laat je research afdeling dat lekker ff doen, dit is wel heel makkelijk gedacht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.