Toon posts:

[BURNERS] Power callibration full

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand wat power callibration full inhoud??

bij testbranden gaat alles prima maar als ik dan echt wil gaan branden krijg ik deze melding.

het is een philips cd brander ( 2 speed)

Heb onnlangs WINXP erop gezet. Zou dat het probleem kunnen zijn??? 8)

Verwijderd

Heb je al gezocht middels de search?

• JWO
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:03

JWO

ff je lens schoon maken met wattenstaafje en alcohol

Verwijderd

En welke 2 speed van philips heb je? Ik heb mijn cdd2600 op scsi overleden verklaard :| vanwege zo'n melding. Weggeg** ik bedoel, ingeleverd bij depot, kreeg toen na twee weken de tip "vervang het veertje bij de laser door een iets sterkere, is het klaar" .. 8)7 |:(

Andere software kan ook wel helpen..

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Oude Philips branders staan bekend voor hun Power Calibration Failures. Deze foutmelding heeft doorgaans twee mogelijke oorzaken: Of de lens van de laser-unit is vuil, of de geleiders van de laser-unit zijn 'verdroogd'. Een 2x brander is niet bepaald recent en omdat vooral de Philips 26xx en 36xx reeks bekend staan voor het makkelijk aanslaan van vuil op de lens en het verdrogen van de geleiders denk ik dat je niet verder moet zoeken...

De oplossing hiervoor is de writer openen en met een in isopropylalcohol (apotheek) gedrenkt wattenstaafje de lens voorzichtig schoonmaken. Gebruik nooit andere schoonmaakmiddelen omdat die de lens kunnen aantasten. Met een weinig siliconensmeermiddel kun je de geleiders van de laserunit opnieuw invetten. Zo is je drive weer als nieuw.

Er zijn zelfs websites over de 26xx en 36xx reeks geschreven die dit probleem uitvoerig beschrijven. Natuurlijk bestaat ook de kans, dat na al die jaren en waarschijnlijk ook veel cd's, de laserdiode versleten is. Die dingen hebben een relatief korte levensduur. Om dit te laten vervangen ben je beter af met een gloednieuwe brander of je moest ergens een oude writer van hetzelfde model vinden waarvan de laser-unit nog werkt. Dan kan je onderdelen gaan overbouwen. In de nieuwsgroep nl.comp.cd-branden zitten er enkele personen die zich daarmee bezig hielden.

Verwijderd

Ik heb dit op mijn 2x HP brander gehad, nadat ik ben overgestapt op een nieuw merk cdr's. daarna ben ik maar weet teruggegaan naar mijn oude merk, die werkten wel.

• Dickster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-11-2025
Ik heb exact zo een probleem gehad een jaar of twee geleden. Ik heb toen een nieuwe gekocht en de oude weggegeven aan een vriend, die hem schoon heeft gemaakt.

Hoewel hij niet echt een grootverbruiker is doet hij het inmiddels al weer twee jaar. Het is volgens mij dan ook zeker een idee om te kijken of die schoon te maken is.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 12:31:
Ik heb dit op mijn 2x HP brander gehad, nadat ik ben overgestapt op een nieuw merk cdr's. daarna ben ik maar weet teruggegaan naar mijn oude merk, die werkten wel.
de 2x HP (de 7200i) is er eentje met een 3610 loopwerk :X
klote dingen, heb dat ding nog gehad, toen maar weggegeven toen ik een sony 10x kocht.

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Verwijderd schreef op 07 March 2003 @ 12:31:
idd. Een ander type media heeft hier ook geholpen.

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Pagina: 1