PI 166 in HP NetServer LH 5/75 als upgrade?

Pagina: 1
Acties:

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:23

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik heb hier een PI 166Mhz CPU die ik eigenlijk in mijn HP NetServer LH 5/75 wil doen. Echter kan ik nergens vinden of ik er wel een 166Mhz in kan stoppen. Heb al uren gezocht op http://forums.itrc.hp.com/cm/

NetServer's LH werden verkocht tot 5/133 daarna werd het een 5/166 LH PRO of LC.

Ik heb alle handleidingen van deze server, maar ook daar is niets in te vinden ;( Wie helpt?

20*350ZO45°

Verwijderd

Nee dat kan niet : multiplier , voltage (tenzij je een non-mmx hebt) , bios die het niet ondersteunt en ga maar even door...

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Probeer het eens..?

Anyway, je zou ook eens kunnen kijken welke jumpersettings mbt multipliers je tot je beschikking hebt en of deze voldoet aan de P166 spec :)

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Indien MMX: waarschijnlijk kan die er niet in vanwege geen ondersteuning voor dual voltage.
Anders: gewoon proberen, misschien kun je em max op bijv. 133 (2x66) draaien, misschien is de multiplier gelocked en draait ie zoiezo op 166 (indien FSB=66).

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Hoe kan ik zien of het een MMX is, koelblok is namelijk weereens vastgeplakt met van die vieze kauwgom. Voltage onderop de Proc staat 2,8

20*350ZO45°

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

2.8V corevoltage = Pentium MMX :) Dat gaat dus niet lukken denk ik.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

eigenwijs

*heb die dingen wel voor reparatie gehad, weet zodoende dat het niet werkt.*

/eigenwijs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Klopt, het is een Pentium MMX (zie overigens de Technische PMG FAQ voor een overzicht van CPU types, met alle bijbehorende specs). Dat gaat dus niet werken.

Limoentje: de Intel CPU's zijn pas vanaf de PII multiplier gelockt. Bij de Pentium(1) heb je dus nog vrij spel over multipliers (en ook bij de allervroegste PII's ;) ).

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Topicstarter
Ik denk dat ik dan maar even hiero op mijn werk deze 166 MMX om ga ruilen voor 11n 133 Non-MMX ;)

20*350ZO45°

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:53

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 12:11:
eigenwijs

*heb die dingen wel voor reparatie gehad, weet zodoende dat het niet werkt.*

/eigenwijs
Als het geen MMX was, was het wel gelukt :z

De jumpers zijn er niet, maar als je de juiste pinnen voor de 2.5x multiplier kunt vinden valt er wel wat te modden :)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1