Afstemming GeForce - 256 RAM - P3 500

Pagina: 1
Acties:

• gerdesign
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01-2025

gerdesign

Pluk een roos, Tweak de dag!

Topicstarter
Aangezien mijn films totaal niet meer synchoon lopen en ik amper meer kon gamen, heb ik maar eens een nieuw videokaartje in huis gehaald.

GeForce 4, Nvidia Ti 4200 64 MB

Verder heb ik een P3 500 proc.

en intern geheugen van 256 MB RAM

Waar het mij om gaat is hoe ik met deze componenten de best afstemming krijg dus het uiterste qua prestatie eruit kan toveren!

Is er iemand met ervaring op dit gebied of is er leuke software waar ik nog iets mee kan doen, overklokken misschien????

Le me know! :|

Verwijderd

Ja, je zit er waarschijnlijk niet op te wachten maar het wordt tijd dat je je P3 de deur uit doet. Die kan de kracht van je Ti4200 ook niet ten volle benutten.

Verder zou ik zeggen: installeer de laatste chipset / detonator drivers en verder moet het eigenlijk wel goed zijn.

Verwijderd

heb je hier: --- Voor alle "Hoe is dit systeem?" vragen. ---
al gekeken?

Wat je verstaat onder afstemming is mij ook niet helemaal duidelijk.

• EXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 12:52

EXX

EXtended eXchange

Ikzelf draai een P!!!-800E samen met dezelfde type GF4. Ook deze CPU kan de videokaart niet helemaal bijbenen. Je merkt dat in spellen en 3DMark; het aantal fps resp. 3DMarks veranderd nauwlijks als je de resolutie opschroeft. Ik heb overigens toch een GF4 Ti genomen omdat die DX 8.1 hardwarematig ondersteunt, dit itt de MX. UT2003 loopt dus met voldoende fps, en meer is voor mij niet nodig.

Voordeel is wel dat je allerlei dingen die de videokaart op zich belasten (en onafhankelijk zijn van de CPU), zoals AA, gewoon aan kunt zetten. Het wordt er in totaal toch niet trager van.

For it is the doom of men that they forget...           Huidige en vroegere hardware specs         The Z80 is still alive!