Toon posts:

System failed cpu check op Asus A7v8

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg deze foutmelding dus op mijn computer, itt andere topics die ik hier over vind begint het probleem bij mij niet direkt bij opstarten maar pas wanneer de computer full power moet gaan werken. Ik gebruik hem voor videobewerking en zet ik hem bij TMPEGenc of After Effects aan het werk (waarbij de processor de volle 100% moet werken) laat hij het afweten.

Na een paar minuten schakelt die zich uit, hij draait nog wel maar ik heb geen beeld meer, druk ik op de resetknop start hij wel op maar komt direkt met de melding system failed cpu check.
Heel de stroom eraf halen en er weer opzetten en hij start weer gewoon op.

We hebben al een zwaardere voeding er in gezet van 300 naar 440 omdat we dachten dat dat het probleem zou zijn maar dit maakt geen enkel verschil.

Ik heb asus pc probe erop zitten, ik weet nog wel dat hij in het begin al een foutmelding gaf dat de +12volt treshold boven de ingestelde 10% kwam, die was dan 13,2 of 13,3. Ik heb hem toen in overleg met de zaak waar ik hem gekocht heb op 11% gezet en de melding kreeg ik niet meer maar ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft.

Ik kreeg die melding namelijk onder dezelfde omstandigheden als waarbij hij hem nu uitschakelt (bij het langdurig en zwaar laten renderen in After Effects)

Mijn systeem is:
Asus A7v8 AGP 8X / Audio
AMD 2200 Socket A 266 mhz
1024 DDR2700 (333)
Spire Whisper Rock 2 GHZ

Verwijderd

Pasta tussen proc en cooler?

edit:

Bedoel dus of er pasta tussen zit, zo ja wat voor en hoeveel?

Teveel is niet goed, te weinig ook niet

/edit

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 11:53 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je in de BIOS en/of via een 3rd party progseltje (bijv. MBM) niet ingesteld staan dat de PC zichzelf moet uitschakelen wanneer de CPU temperatuur een vooraf ingesteld grens overschrijdt? Verder zou ik idd eens extra troubleshooten wat betreft koeling :)

Verwijderd

Topicstarter
Processor is er door computerzaak in gezet dus wat en hoeveel zou ik niet weten.
Temperaturen liep ik net nog in de gaten te houden. Ik liet hem in TMPEGenc zwaar renderen op op een Mpeg file. De mb-temp kwam niet boven de 45, de processor temp niet boven de 69. MBM heb ik er bij deze niet op zitten, pc probe staat ingesteld op 72 wb de processortemp. Na 2 minuten en bij een processor temp van 65 en een MB temp van 45 schakelde het systeem zich weer uit .... ?!

Verwijderd

Topicstarter
Bios instelling ga ik nog even checken

Verwijderd

Topicstarter
In de bios zie ik alleen een cpu Over Shut Down Temperature van 75, de Over Shut Down Setting staat op Manual.

wanneer de computer uitgeschakeld wordt vanwege te hoge CPU temp zou die toch ook die System Failed CPU check- melding niet moeten geven na uitschakelen, doet die standaard na elke "uitschakeling"
Pagina: 1