Toon posts:

Win Xp pro remote acces control

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier op een systeem winxp pro draaien en nou kun je daar ook gebruik maken van remote acces control tussen anderen computers, alleen weet ik nu niet waar die feature staat, of moet ik daar eerst files voor downloaden ik heb de search all helemaal nagezocht maar niks gevonden. Kan iemand mij vertellen waar het staat en hoe het werk.

Mocht dit toch niet het geval zijn weet iemand dan nog gratis software waarmee ik dit wel kan realiseren.

Groet Tjalle

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:19
remote desktop heet het. Eigenschappen Deze Computer, Verbindingen van buiten af, Extern bureaublad

Succes!

• cky
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 11:59

cky

VNC is ook makkelijk, als je het niet in win xp kan vinden
google zoekne : VNC

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 21:16
Check de properties van My Computer, tabje Remote. :)

Voor de rest, zie de Windows Help

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op de Windows XP CD ROM staat de client ook dacht ik ook, zodat je die kan installeren op een niet Windows XP Computer.

Verwijderd

Topicstarter
Aah klasse, bedankt voor jullie snelle reply ik ga er nu mee stoeien als ik er niet uit kom kick ik dit nog wel ff naar boven :)

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

bonzz.netninja

Niente baffi

en dat is eigenlijk gewoon terminal services, ook een zoekterm die je nog kan gebruiken als je er niet uitkomt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
nog ff een vraagje dat met remote desktop van windows xp is dat alleen mogelijk als je in een netwerk zit, ik wil het eigenlijk zo kunnen dat als ik in B.V. bij een vriend zit en dat ik dan thuis in kan inloggen op mijn eigen pc.
Thats all :)

• Winnetou
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
start-->alle programma's-->bureau-accessoires-->communicatie-->verbinding met extern bureaublad
ip invullen van de xp computer waarmee je verbinding wil maken en klaar is kees.
/edit
vergeten te refreshen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door Winnetou op 07-03-2003 11:50 ]

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

• Winnetou
  • Niet online
het kan ook via internet :) alleen moet diegene dan wel administrator zijn en een wachtwoord op zijn account hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Tnx alwinh, maaruh via internet zou je daar iets specifieker op in willen gaan?

• Winnetou
  • Niet online
Nou dat je als je bij een vriend van je zit gewoon verbinding maakt met internet en dan op jou computer thuis inlogt met je eigen bureaublad etc. etc. en je dus gewoon je computer overneemt. Je hebt wel een beetje een redelijke internetverbinding nodig maar je kan ook alle effecten uitschakelen, dan gaat het al wat sneller. Op die manier kun je dus gewoon je bestand thuis openen.

Verwijderd

Topicstarter
Hehehe, dat weet ik wel maar hoe moet het precies, moet ik bij hem mijn eigen ip adres invullen? en kan ik dan meteen met mijn computer connecten :D

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:45

bonzz.netninja

Niente baffi

jup, en anders kun je het ook nog via een vpn doen. maar gebruik de search en google eens, ik ben er van overtuigd dat er genoeg over te vinden is

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
Als ik er toch echt niet uit kan komen zal ik de topic wel naar bove kicken , ik ga er nu wel ff mee stoeien op me stage dus dat komt wel goed denk ik (hoop ik :) )

Gegroet

• ErA
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

ErA

Ok hier een snelle walkthrough:

Zorg ervoor dat verbindingen van buitenaf geaccepteerd worden. DMV netwerkomgeving. Vervolgens ga je naar gebruikergegevens en zorg je ervoor dat je account op je eigen computer een wachtwoord heeft. Noteer nog ff je ip adres ( internet ip adres) en hop naar je vriendje.

Eenmaal daar aangekomen ga je op een winXP computer naar.\
Start ->programma's->burea accesoires -> communicatie -> externe verbinding (vergeef me als ik het niet helemaal goed zeg ik zit nu op een win98 comp)

Daar geef je het ip adres etc op en tevens de gebruikersnaam en het wachtwoord. en voila. Druk nog ff op het knopje meer om de instellingen grafisch te veranderen (hou ze zo laag mogelijk) en dan log je in. Je computer thuis "logged" nu uit en thuis verschijnt het inlog scherm. Er kan dus neit met 2 computer tegelijk worden gewerkt op die ene thuis.

That's all folks

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

en nog een kleine tip van moi:

er is een tooltje te downloaden bij MS (ff zoeken op remote desktop win2000) en dan is het dus mogelijk met een win2k machine te connecten naar een winxp machine.

werkt precies hetzelfde.

suc6

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

Verwijderd

Topicstarter
ErAdiCToR
NOUWANDI! en megamuch tnx 4 de tips en ErAdiCToR en dat van het vriendje was een voorbeeld :P ben geen klein kind. is het ook mogelijk om eventueel op een windows 98 computer te kunnen connecten of geld dit alleen voor winxp (win2k)
Pagina: 1