[ASP] Hoe kan je de door ASP gegenereerde HTML bekijken?

Pagina: 1
Acties:

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 13:56

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik weet wel dat je in je browser gewoon view source kan doen en dan zie je de door je ASP-file gegenereerde HTML, maar als er fouten in zitten, krijg je in je browser en foutpagina te zien, en in de bron daarvan vind je niets.
Ik zou graag met een of ander tooltje gewoon de ASP-file laten runnen en dan de gegenereerde HTML, inclusief fouten, naar een bestand willen laten wegschrijven, zodat ik zelf kan zien waar de fouten zitten.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Wat voor een nut zal zo'n programma hebben??

Als er een fout in je asp zit dan geeft hij al exact aan in welke regel en in welk bestand de fout zit en kun je makkelijk achterhalen waar de fout zit.

Wat je wel kan doen is de regel "On error resume next" inbouwen!

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Nee dus, want de fout zit hem niet in mijn script, maar waarschijnlijk gewoon ergens een > teveel of te weinig ofzo in de HTML via Response.write
Ik wil gewoon met mijn eigen ogen even door die HTML heen, dan kan ik sneller de fout achterhalen.

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Wat ik altijd doe als ik een lap HTML naar mijn browser wil zenden door eerst de HTML te plakken in de asp en daarna boven de HTML de tag %> en beneden de andere tag <% om weer verder te gaan. In je HTML kan je dan variabelen zetten door bijvoorbeeld:
<a href="<%=varLink%>">Linkje</a>

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:36

crisp

Devver

Pixelated

Een fout pagina krijg je meestal te zien als het doelbestand niet bestaat, maar naar mijn weten niet als je 'm brakke html voert. Via view-source zou je toch gewoon de html moeten kunnen bekijken zelfs als het niet goed gerenderd wordt in je browser.
De makkelijkste manier is trouwens gewoon naar http://validator.w3.org te gaan en daar het url van je ASP pagina intypen :)

Intentionally left blank

• Krooswijk.com
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08-2024
je wil dus de fouten zien van je asp pagina, je gebruikt asp op iss? in iss kun je een optie inschakelen iets van 'gedetailleerde foutmelding weergeven' en dan geeft de error pagina ook het regelnummer en de foutmelding terug.

• DRAFTER86
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:57
Je moet in de Internet opties -> Geavanceerd de "gebruiksvriendelijke http-foutberichten" uitzetten....

• TheLemon

TheLemon

Topicstarter
Ok, dat is precies wat ik zocht, bedankt!
Pagina: 1