Toon posts:

[Geforce 2 Pro 64 MB] DOS/Win problemen met beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Elke keer als ik met FDISK zit te spelen en daarna ga formatteren , doet het beeld heel vreemd.

Ik zie letters op plekken waar ze niet moeten staan , af en toe zie ik een groen blokje op het beeld. En in Windows 98 zie ik heel af en toe streepjes , puntjes en andere grafische foutjes. De Win98 logo tijdens het opstarten zag ik opeens 4 x op 1 scherm ;)

Ik heb ook af en toe wel eens grijs beeld.

Ik dacht dat ie misschien te warm werd , dus ik heb de kast open gemaakt en het ventilatortje van de videokaart stofvrij gemaakt. Maar dat heeft niet geholpen.

In WinXP heb ik geen problemen , wel met de installatie , maar WinXP zelf niet :?

Gaat mijn videokaart dood of is er misschien iets anders aan de hand...

• gprins
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 22:35

gprins

Crtl + Alt + Del

heb je dit ook als je gewoon onder ms-dos werkt?
oude ms-dos game opstart?
wat heb je voor een moederbord, soms help een bios update wel eens. Zijn je instellingen van de bios correct?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MSI K7T266 Pro moederbord. De computer heeft het altijd goed gedaan , nooit problemen mee gehad. Ik zie soms ook rare tekens tijdens het opstarten in die DOS-achtige schermen.

Ik denk dat een bios update niet echt nodig is , omdat de videokaart het altijd goed heeft gedaan. Nu niet meer helaas :'(

Ik heb ook een andere monitor geprobeerd maar de problemen blijven :'(

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 11:21 ]

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
toevallig je kaart ge OCed?
daar heb ik namelijk ook dat soort vage dingen mee gehad.. het gaat lang goed maar op een gegeven moment gaat hij toch fouten genereren.

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Nee , dat heb ik niet gedaan.

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14-08 21:11
in dat geval
welke driver versie?
hoelang is t probleem al? (toevallig na een driver install?)
gebeurd het ook bij games (en wat geberud er dan)?

[ Voor 22% gewijzigd door LordMithril op 07-03-2003 12:18 ]

Bier, Whiskey en Metal!!

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem begint al als ik aan het FDISK-en en aan het formatteren ben , dan is er helemaal geen Windows geladen/gestart. Het kan niet aan Windows-drivers liggen...

Ik heb het probleem al een tijdje , maar als ik WinXP gebruik heb ik nergens last van. Wel tijdens de WinXP installatie.

De videokaart heeft problemen met DOS en Win98 SE gekregen. Toen ik de computer net nieuw had , heb ik nergens last van gehad. Win98 SE werkte perfect.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:24 ]

Pagina: 1