Hoi,
ik heb de volgende tabellen:
aanbieder met de velden id, nummer, naam (de rest is niet belangrijk)
accommodatie met de velden id, id_aanbieder, nummer, naam_accommodatie (rest is niet belangrijk)
Nu heeft elke aanbieder een of meerdere accommodaties. Er zijn echter ook aanbieders die nog geen accommodatie hebben en daarvan wil ik een overzicht.
Ik dacht dit met de volgende query te kunnen, maar dat is volgens mij niet goed. Ik krijg namelijk geen resultaat en ik weet zeker dat er aanbieders zonder accommodatie zijn.
Wie kan me helpen. Alvast bedankt
ik heb de volgende tabellen:
aanbieder met de velden id, nummer, naam (de rest is niet belangrijk)
accommodatie met de velden id, id_aanbieder, nummer, naam_accommodatie (rest is niet belangrijk)
Nu heeft elke aanbieder een of meerdere accommodaties. Er zijn echter ook aanbieders die nog geen accommodatie hebben en daarvan wil ik een overzicht.
Ik dacht dit met de volgende query te kunnen, maar dat is volgens mij niet goed. Ik krijg namelijk geen resultaat en ik weet zeker dat er aanbieders zonder accommodatie zijn.
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| SELECT a.nummer, a.achternaam, COUNT(ac.nummer) FROM aanbieder a, accommodatie ac WHERE ac.id_aanbieder = a.id GROUP BY a.nummer HAVING COUNT(ac.nummer) < 1 |
Wie kan me helpen. Alvast bedankt