Toon posts:

Documentatiesysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 174 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben op zoek naar een documentatiesysteem met het volgende doel: er wordt hier gebruikgemaakt van een aantal (stuk of 6) applicaties, met ieder hun eigen documentatie. Deze documentatie is erg gefragmenteerd (functioneel ontwerp in .doc, datamodel in MS Visio, wat doelstellingen, testprotocollen, et cetera). Nu is er een lijst met documentatieaspecten opgesteld, en voor elke applicatie moet voor elk aspect een documentje worden opgesteld, in bijv. Word, Excel, Powerpoint, MS Visio of PDF.

Nu staan al deze documentjes in een mapstructuur, waar je aan de bestandsnaam kunt zien (genummerd) welk documentatieaspect wordt beschreven. Nu zoek ik een standaardpakket of een logische oplossing die het mogelijk maakt om bijv. te zoeken in de verschillende documenten, of eenvoudig alle functioneel ontwerpen op te roepen mb.v. een query. Ook moet het mogelijk zijn documenten aan elkaar te linken.

Ik zat zelf te denken aan een database waarin alle documenten komen, maar heb verder geen idee wat hierin technisch mogelijk is en wat al gerealiseerd is. Kort gezegd moet het systeem het dus mogelijk maken om in de systeemdocumentatie te: zoeken, editen, verwijderen en moeten er bij voorkeur ook rechten worden gegeven aan bepaalde stukken documentatie (een bep. persoon mag wel lezen, maar niet schrijven etc).

Alle suggesties zijn welkom. Alvast bedankt!

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

Ik ms-project hier niet voor gemaakt? *heeft geen ervaring ermee*

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

en wat al gerealiseerd is
Zoiets heet een Document Management Systeem en het is inderdaad 'gewoon' te koop. Het bedrijf waar ik werk is zelf leverancier/producent van dergelijke systemen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit niet iets is wat je in een zondagmiddag in elkaar knutselt. Wij hebben op basis van .Net technologie zelf een DMS ontwikkeld en dat kost uiteindelijkin totaal enkele manjaren. Een link naar een documentje opslaan in een database is zo gedaan. Problemen beginnen als je meer wilt gaan doen met het systeem zoals configureerbare meta-data, rechtenstructuren enz enz.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36
Dit heeft eigenlijk niets met P&W te maken.

P&W -> SA

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
RobzQ schreef op 07 March 2003 @ 10:56:
[...]

Zoiets heet een Document Management Systeem en het is inderdaad 'gewoon' te koop.
Heb je voor mij een lijst(je) met leveranciers en producten, zodat ik me kan orienteren wat er commercieel allemaal mogelijk is?

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 18:48

Schonhose

Retro Icoon

[google=Document Management Systeem]?

Dat al geprobeerd?

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Verwijderd

RobzQ schreef op 07 maart 2003 @ 10:56:
[...]

Wij hebben op basis van .Net technologie zelf een DMS ontwikkeld en dat kost uiteindelijkin totaal enkele manjaren. Een link naar een documentje opslaan in een database is zo gedaan. Problemen beginnen als je meer wilt gaan doen met het systeem zoals configureerbare meta-data, rechtenstructuren enz enz.
TS: veel info: http://documentmanagement.pagina.nl/
RobzQ: Ik ben wel benieuwd naar aanvullende functionaliteit in jullie pakket, want manjaren klinkt mij wel erg overdreven in de oren. Denk zelf eerder aan 2 maanden. En dat is inclusief de genoemde punten.

Verwijderd

Topicstarter
Athos schreef op 07 March 2003 @ 12:02:
[google=Document Management Systeem]?

Dat al geprobeerd?
Jep. Ook wel veel relevante info gevonden.

• RobzQ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 13:00:
[...]

TS: veel info: http://documentmanagement.pagina.nl/
RobzQ: Ik ben wel benieuwd naar aanvullende functionaliteit in jullie pakket, want manjaren klinkt mij wel erg overdreven in de oren. Denk zelf eerder aan 2 maanden. En dat is inclusief de genoemde punten.
Kijk zelf even zou ik zeggen (Site van ons systeem (Specs)).. De lijst met features is behoorlijk. En als jij het in twee maanden kan, dan heb ik bij deze een nieuwe baan voor je ;)

Aanvullende functionaliteit zit hem vooral in flexibele import/export mechanismen, flexibele opzet van meerdere archieven, implementatie van groepen, rollen en gebruikers (zowel ADS als eigen security), security, batchverwerking, viewers voor verschillende document formaten, scansoftware, meertaligheid, office integratie, enz. enz.

Wat ook veel tijd kost is gewoon het maken van 'standaard' software. Een stukje software schrijven voor 1 taak, met een brakke userinterface en configureren door zelf in de database te klooien is vrij snel gedaan. Als je standaard software schrijft moet je dus alles en dan ook alles 'monkeytesten', security testen, documenteren (zowel voor beheer, gebruik, technisch en functioneel) enz enz. En daar gaat ook erg veel tijd inzitten. Alleen de handleidingen en helpfiles schrijven voor beheerders en gebruikers duurt al twee maanden.

Grappige is dat veel klanten (vooral de grotere) van ons vaak ook eerst zelf iets proberen te bouwen en uiteindelijk toch tot de conclusie komen dat ze het beter kunnen inkopen.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

Verwijderd

RobzQ schreef op 07 March 2003 @ 19:45:
[...]

Kijk zelf even zou ik zeggen (Site van ons systeem (Specs)).. De lijst met features is behoorlijk. En als jij het in twee maanden kan, dan heb ik bij deze een nieuwe baan voor je ;)

Aanvullende functionaliteit zit hem vooral in flexibele import/export mechanismen, flexibele opzet van meerdere archieven, implementatie van groepen, rollen en gebruikers (zowel ADS als eigen security), security, batchverwerking, viewers voor verschillende document formaten, scansoftware, meertaligheid, office integratie, enz. enz.

Wat ook veel tijd kost is gewoon het maken van 'standaard' software. Een stukje software schrijven voor 1 taak, met een brakke userinterface en configureren door zelf in de database te klooien is vrij snel gedaan. Als je standaard software schrijft moet je dus alles en dan ook alles 'monkeytesten', security testen, documenteren (zowel voor beheer, gebruik, technisch en functioneel) enz enz. En daar gaat ook erg veel tijd inzitten. Alleen de handleidingen en helpfiles schrijven voor beheerders en gebruikers duurt al twee maanden.

Grappige is dat veel klanten (vooral de grotere) van ons vaak ook eerst zelf iets proberen te bouwen en uiteindelijk toch tot de conclusie komen dat ze het beter kunnen inkopen.
yup, denk alleen dat dit een beetje te veel is voor de TS. Elementen die TS nodig heeft zitten er allemaal in, maar denk toch dat het een beetje te uitgebreid is.

Ik werk (sinds een jaar via detachering, eerst daarzelf) ook bij een bedrijf die een DMS & WMS systeem heeft ontwikkeld (zeer bekend in nederland, vooral bij overheden etc., volgens bepaalde onderzoeken marktleider in nederland), en het is inderdaad iets wat je niet in 2 maanden maakt :).

We hebben ook een wat lichter pakket, maar dat is zover ik weet meer gericht op postregistratie, maar misschien wel bruikbaar voor de TS.
Indien interesse kan ik wel linkje/contact info sturen.

(maui gaat maandag is ff op de zaak rondvragen over VDD, ziet er goed uit zoals ik kan halen uit de website).

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 20:32 ]

Pagina: 1