Toon posts:

Outlook XP - stuurt toch leesbevestiging

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende probleem, iemand had mij een mailtje gestuurd met een leesbevestiging, dat Outlook dit automatisch terugstuurd heb ik al uitgezet (Extra, Opties, E-Mailopties, Controleopties, Nooit een leesbevestiging sturen).. nu kreeg ik echter een reply van de klant met daarin onderaan het volgende:
Your message

To: ataris
Subject: daviadres van SSIG
Sent: Wed, 5 Mar 2003 13:22:59 +0100

was read on Thu, 6 Mar 2003 11:01:21 +0100
hoe kan het dat deze leesbevestiging toch is verstuurd?

of is dit de "ontvangstbevestiging"? want daarvoor kan ik niet uitvinden waar ik dat kan uitzetten... als ik een mailtje naar mezelf stuur met lees/ontvangstbevestiging aan dan krijg ik een ontvangstbevestiging automatisch terug...

• Master__R
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:09
Als ik het goed begrijp (het is nog vroeg) vraag jij zelf in je uitgaande mailtjes om een leesbevestiging.

Dat heeft dan dus niets te maken met de optie "nooit een leesbevestiging sturen" (aangezien dit een optie is om de reply uit te zetten als jijzelf een mailtje opent die jij toegezonden hebt gekregen).

Je moet dus ff een andere optie zoeken in de instellingen.

Gebruik je Oulook Express of MS Outlook?

MS Outlook:
- Extra
- Opties
- Emailopties
- Controleopties
- Leesbevestiging & Ontvangstbevestiging uitvinken

[ Voor 22% gewijzigd door Master__R op 07-03-2003 11:28 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Dit heeft weinig met je OS te maken, dus WOS --> Software Algemeen :)

Verder heeft Master__R alles al gezegd :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
hm, idd naar WOS... maar ben ik nou verder zo onduidelijk??
iemand had mij een mailtje gestuurd met een leesbevestiging, dat Outlook dit automatisch terugstuurd heb ik al uitgezet (Extra, Opties, E-Mailopties, Controleopties, Nooit een leesbevestiging sturen).. nu kreeg ik echter een reply van de klant met daarin onderaan het volgende:
daaruit maak ik op dat NIET IK het mailtje heb verstuurd met die leesbevestiging maar IEMAND ANDERS.. en ik vraag me niet af hoe ik dit kan doen (want dat weet ik al) ik vraag me af hoe diegene een bericht terug heeft kunnen ontvangen VAN MIJ dat ik zijn bericht gelezen had...terwijl ik deze optie (het automatisch terugsturen van die bevestigingen) heb UIT staan.....
Your message

Subject: daviadres van SSIG

dit stond in een reply mail die ik terugkreeg, diegene had dus REPLY gedrukt op het leesbevestigings-mailtje dat IK verstuurd zou hebben NADAT ik zijn mailtje had gelezen...

zal ik het dan maar anders gaan formulieren zonder het te proberen uit te leggen :| want dat snappen de mensen bij GOT blijkbaar niet...

probleem: wanneer ik berichtjes van mensen ontvang, wil ik NIET hebben dat outlook AUTOMATISCH berichtjes terug gaat sturen (zowel ontvangst- als leesbevestiging)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Zoals al gezegd: jij hebt geen bevestiging gestuurd maar jij vroeg om de leesbevestiging, en de andere kant van de lijn was zo aardig om die bevestiging te sturen :+

Jij weet nu dat je klant jouw mail gelezen heeft, hij weet niet dat jij zijn mail gelezen hebt.
want dat snappen de mensen bij GOT blijkbaar niet...
:D

Dan heb je het inderdaad misschien niet helemaal goed uitgelegd ;)

Maar nu zeg je er bij
diegene had dus REPLY gedrukt op het leesbevestigings-mailtje dat IK verstuurd zou hebben NADAT ik zijn mailtje had gelezen...
Weet je wel zeker dat hij op reply drukte - bekijk (en geef) anders eens de volledige mail, incl. de headers. Want alles dat je hebt gequote geeft gewoon duidelijk aan dat juist hij de bevestiging stuurt :)

Offtopic:
hm, idd naar WOS...
Nee, juist naar SA O-)

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-03-2003 13:07 . Reden: :X ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
volledige text:
Beste Glenn,

We hebben gisterenmiddag toch nog eenkeer de davilex 2000 versie op de PC
tegenover me geinstalleerd en zowaar lukte het nu wel mijn oude bestand te
converteren. we kunnen zelfs etiketten goed printen. Derhalve hoef je
(voorlopig ) niets meer uit te zoeken voor ons maar wellicht dat we in de
toekomst toch weer een beroep op je doen. In ieder geval heel erg bedankt
voor het snelle langskomen!

Met vriendelijke groet,

Femke

----- Original Message -----
From: "Ataris" <XX>
To: <XX>
Sent: Thursday, March 06, 2003 11:01 AM
Subject: Gelezen: daviadres van SSIG

Your message

To: Ataris
Subject: daviadres

misschien dat je um dan wel begrijpt....
zoals ik dus pas een paar keer heb verteld, ik kreeg dat stuk in een REPLY...

btw, ik ff cursus begrijpend lezen volgen, correct me if i'm wrong:
Your message

Subject: daviadres

Het bericht dat is verstuurd NAAR ataris, is gelezen op donderdag 6maart 2003, etcetc...
Ik ben zelf ataris, dus daar maak ik uit op dat de mail is verstuurd NAAR mij en niet DOOR mij?

(en ander forum snapten ze me wel in 1x, konden ze alleen geen oplossing bedenken, dus ik d8 probeer het hier eens...)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 16:00 ]

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

ziet er naar uit dat je zelf OOIT eens een bevestiging gestuurd hebt en dat diegene daar op gereplyed heeft..
kan dat?
dat je die bevestiging gestuurd hebt toen het nog NIET uit stond?
vraag anders gewoon eens aan een collega of die jou even zo'n mailtje willen sturen met vraag om bevestiging. gewoon om te checken of je nou wel of niet een bevestiging stuurt.

want dit kan gewoon een bevestiging zijn nog van voor dat je het uitgezet had misschien...
Pagina: 1