Toon posts:

& in string gebruiken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik in een php pagina de volgende code:

function MM_swapImgRestore() { //v3.0
var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i<a.length&&(x=a[i])&&x.oSrc;i++) x.src=x.oSrc;
}

maar als ik dit een andere php pagina in een string (met dubbelquotes) wil zetten zodat ik deze makkelijk kan oproepen pakt ie niet deze hele code. Hij stopt na:

for(i=0;a&&

in de tweede regel.
Ik weet dat voor een " een escape gebruikt kan worden (\")
Is er ook een escape voor &?

En kent iemand misschien een lijst met alle escapes voor PHP

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Ehm vraagje pure interesse, waarom die ugly Dreamweaver functies?
Zelf schrijven maakt -als het goed is- heel wat meer duidelijk

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

had je \& al geprobeerd?

• ZaZ
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-07 01:04

ZaZ

Tweakers abonnee

ken geen php, maar werkt
code:
1
&amp;
misschien?

[ Voor 18% gewijzigd door ZaZ op 07-03-2003 10:11 ]

Lekker op de bank

• Rotjeknor
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-02 15:29
Als je iets moet escapen in php is het altijd met een \. Er bestaat vast wel een lijst met alle karakters/ tekens die escaped moeten (/kunnen) worden binnen php, daarvoor zou je ff moeten zoeken op php.net of google, ik kon het zo snel ff niet voor je vinden op php.net.

Ook Knor is aangestoken met het ligfietsvirus!

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 07 March 2003 @ 10:07:
Ehm vraagje pure interesse, waarom die ugly Dreamweaver functies?
Zelf schrijven maakt -als het goed is- heel wat meer duidelijk
PHP kan ik wel, maar vind het makkelijker voor java om dit zo te genereren. scheelt me weer wat werk :P

Verwijderd

Topicstarter
volgens mij ligt het probleem bij de < want daar stopt ie blijkbaar, bij eerdere &'s geeft ie geen foutmeldingen

bij eerdere <'s geeft ie trouwens ook geen foutmelding :?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:42 . Reden: extra info ]

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 16:45
Kan je iets meer uitleg geven? Want de javascript code die er nu staat kan je zonder problemen in een php string zetten.
PHP kan ik wel, maar vind het makkelijker voor java om dit zo te genereren.
Java? Of bedoel je javascript?

• Glimi
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Glimi

Designer Drugs

(overleden)
Ik zou het redelijk triest vinden als PHP de && ging behandelen als logische AND operator in een string :). AFAIK hoeft de & niet escaped te worden.

Dus, laat eens wat meer source zien, en laat eens de output in de browser zien (plz alleen de relevante delen :) )

[ Voor 4% gewijzigd door Glimi op 07-03-2003 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Glimi schreef op 07 maart 2003 @ 10:49:
Ik zou het redelijk triest vinden als PHP de && ging behandelen als logische AND operator in een string :). AFAIK hoeft de & niet escaped te worden.

Dus, laat eens wat meer source zien, en laat eens de output in de browser zien (plz alleen de relevante delen :) )
Als output geeft ie bovenaan de pagina deze code:
script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> function MM_swapImgRestore() { //v3.0 var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i

verder laadt ie de rest van de pagina wel, dus de rest ziet ie wel als string

• Sjaaky
script language="JavaScript" type="text/JavaScript"> function MM_swapImgRestore() { //v3.0 var i,x,a=document.MM_sr; for(i=0;a&&i
En dit staat gewoon in browser en dus niet in je "view source"?
Dan ben je waarschijnlijk ergens een < of een > vergeten.

• Willem
Wat dacht je van een < voor script?

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 07 March 2003 @ 11:01:
Wat dacht je van een < voor script?
stond er idd niet voor, maar als ik die er voor zet, krijg ik dezelfde output

Verwijderd

Topicstarter
heb een beetje lopen debuggen, als ik de code met && eruit laat geeft ie nog steeds:

script language="JavaScript" type="text/JavaScript">

Is het zo dat je geen tags zoals <html><head><meta> etc in een php string te gooien? kan best zijn dat het hier misgaat

• Willem
Die < moet ervoor hoor

En er bestaat een edit knopje, dan hoef je niet constant te replyen:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

[ Voor 141% gewijzigd door Willem op 07-03-2003 11:18 ]

• drm
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat wil je nou eigenlijk? Ik snap er werkelijk geen drol van, wat je wil, wat er fout gaat, en wat er nou het probleem is. Leg nou eens duidelijk uit wat er fout gaat, wat je geprobeerd hebt, en waarom je denkt dat dat niet goed gaat, etc... :/

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het gebruik van wat voor teken in strings dan ook boeit totaal niet voor php. Je doet gegarandeerd wat anders fout, maar doordat je nog steeds geen php-code laat zien die fout gaat kan je echt niet geholpen worden.

En als er gevraagd wordt "kijk eens naar de output" dan bedoelt men de optie "View source", niet gewoon wat er in je browservenster staat :)

edit:
En wat drm zegt ;-)

[ Voor 5% gewijzigd door ACM op 07-03-2003 11:22 ]

• Sjaaky
Als je in je browser "view source" aanklinkt in het 'rechtermuisknop'-menu, krijg je te zien welke uitvoer je php heeft gegenereerd. Vervolgens is het daaruit makkelijker te beredeneren waarom je niet het gewenste resultaat in je browser te zien krijgt. Je probleem is geen php probleem, maar een html probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Die < moet ervoor hoor

En er bestaat een edit knopje, dan hoef je niet constant te replyen:
Staat er nu ook voor
drm schreef op 07 March 2003 @ 11:19:
Wat wil je nou eigenlijk? Ik snap er werkelijk geen drol van, wat je wil, wat er fout gaat, en wat er nou het probleem is. Leg nou eens duidelijk uit wat er fout gaat, wat je geprobeerd hebt, en waarom je denkt dat dat niet goed gaat, etc... :/
Goed, ik denk dat ik al weet wat het probleem is.
Wat ik wil is een php website maken met verschillende pagina's. Elk van deze pagina's moet dezelfde hoofdmenu en layout bevatten. Deze hoofdmenu en layout zet ik in een string in een apart bestand (mainfile.php). Zo'n string heet bijvoorbeeld $layout en bevat dan de html en javascript codes.

Op deze manier kan ik vanuit de andere pagina's deze string met de echo functie vanuit mainfile.php oproepen zodat als de layout/hoofdmenu later gewijzigd wordt ik deze alleen in mainfile.php hoeft aan te passen en niet in elke pagina apart.

[klopt dus niet]
Ik dacht dat het probleem ligt bij het feit dat ik javascripts in de string wil stoppen. Met de echo functie geef je iets weer op het scherm en bij javascripts kan dat blijkbaar niet omdat dat geen html output code is.
[/klopt dus niet]

Als ik de view source bekijk zie ik dat ie voor script idd geen < zet :?
terwijl het toch echt in de code staat. Enig idee waarom deze verdwijnt?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 11:42 ]

• drm

drm

f0pc0dert

Linh81:
Goed, ik denk dat ik al weet wat het probleem is.
Wat ik wil is een php website maken met verschillende pagina's. Elk van deze pagina's moet dezelfde hoofdmenu en layout bevatten. Deze hoofdmenu en layout zet ik in een string in een apart bestand (mainfile.php). Zo'n string heet bijvoorbeeld $layout en bevat dan de html en javascript codes.

Op deze manier kan ik vanuit de andere pagina's deze string met de echo functie vanuit mainfile.php oproepen zodat als de layout/hoofdmenu later gewijzigd wordt ik deze alleen in mainfile.php hoeft aan te passen en niet in elke pagina apart.

Ik denk dat het probleem ligt bij het feit dat ik javascripts in de string wil stoppen. Met de echo functie geef je iets weer op het scherm en bij javascripts kan dat blijkbaar niet omdat dat geen html output code is.
Volgens mij doe je veel te lastig. Als het toch statische html/javascript code is, waarom zou je het dan in PHP inlezen?

Wat dacht je van gewoon een javascript bestand waarnaar je verwijst vanuit je html? en een headertje en een footertje includen, veel eenvoudiger:
header.html
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
   <head>
      <title>woei!</title>
      <script language="JavaScript" type="text/javascript" src="./js.js"></script>
   </head>
   <body>

footer.html
code:
1
2
   </body>
</html>

my_page.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php
   readfile ( './header.html' );

echo 'Spank me!';

readfile ( './footer.html' );
?>

Je denkt volgens mij gewoon veel te lastig.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
drm schreef op 07 March 2003 @ 11:37:

[...]

Volgens mij doe je veel te lastig. Als het toch statische html/javascript code is, waarom zou je het dan in PHP inlezen?

Wat dacht je van gewoon een javascript bestand waarnaar je verwijst vanuit je html? en een headertje en een footertje includen, veel eenvoudiger:
header.html
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
   <head>
      <title>woei!</title>
   </head>
   <body>

footer.html
code:
1
2
   </body>
</html>

my_page.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

echo 'Spank me!';

?>

Dit ziet er idd handiger uit, laat ik dat maar eens proberen ;)

• martinvw
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-12-2025
laat nu eens een (relevant) stuk code zien want de glazen bollen winkel is gesloten :)

Verwijderd

Topicstarter
M4rt1nvW schreef op 07 maart 2003 @ 11:45:
laat nu eens een (relevant) stuk code zien want de glazen bollen winkel is gesloten :)
Het is inmiddels gelukt met behulp van de header.html en footer.html. Dus ik doe het voortaan op deze manier :)

Iig allen bedankt voor de hulp _/-\o_

Verwijderd

drm schreef op 07 March 2003 @ 11:37:

[...]

header.html
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
   <head>
      <title>woei!</title>
   </head>
   <body>

footer.html
code:
1
2
   </body>
</html>

my_page.php
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
<?php

echo 'Spank me!';

?>

Waarom als je alleen maar wilt includen iets door een parser heen gooien :?
Een beetje webserver heeft daar wel directives voor, is nog veel sneller ook...

• drm

drm

f0pc0dert

D'r wordt niets door de parser gegooid. readfile ().

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1