Toon posts:

NT 4.0 Server omzetten naar NT 4.0 Terminal Server

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik een NT 4.0 Server omzetten naar een NT4.0 Terminal Server?
Ik bedoel dan dat de huidige data van NT 4.0 Server bewaard moet blijven en dus "overgezet" naar NT 4.0 Terminal Server?

ps: ik heb hier niets in de search over gevonden

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:04

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Lijkt me toch niet zo moeilijk..
1) Goede backup draaien.
2) Nog een backup draaien
3) NT 4.0 Terminla server edition installeren over de bestaande heen (gewoon formateren die hap)
4) patches uitvoeren, SP enzo.
5) Backup software installeren
6) de benodigde data restoren.

Maar dat je hierover niets in de search hebt gevonden lijkt me erg stug. Misschien niet specifiek NT4 --> NT4 TS
Kijk eens naar:
[rml][ Migratie NT4.0 naar Win2000][/rml]
Misschien zie je daar nog zaken waar je nog niet aanhebt gedacht, en krijg je spontaan ook het idee om wwat meer info te leveren..

Is overigens een Windows 2000 server niet interessanter. NT4 wordt niet lang meer gesupport door MS.
Windows 2000 heeft native TS support ingebakken. En iets zegt me dat versie 5.0 van het MS RDP iets meer mogelijkheden heeft dan de versie die gebruikt werd op NT4 TS.

[ Voor 15% gewijzigd door Equator op 07-03-2003 10:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh ja,

Misschien een domme vraag:
Hoe kom ik aan Windows NT 4.0 Terminal Server edition?
Ik vind er namelijk niet al te veel over op de Microsoft Site.

ik zie alleen Security Updates staan bij Terminal Server, geen info voor te kopen of iets dergelijks.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 10:24 ]

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 10:22:
Oh ja,

Misschien een domme vraag:
Hoe kom ik aan Windows NT 4.0 Terminal Server edition?
Ik vind er namelijk niet al te veel over op de Microsoft Site.

ik zie alleen Security Updates staan bij Terminal Server, geen info voor te kopen of iets dergelijks.
Eh, waarschijnlijk wordt deze NIET meer verkocht. Daar er bijan geen support meer op wordt geleverd.

Bovendien kan je dat gewoon beter via een leverancier doen.

Maar waarom geen Windows 2000 server. Daar heb je nog wel de eerst komende 3 jaar support op.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:05

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Waarom naar NT4 terminal server?
Er is zo goed als geen ondersteuning meer op NT4..
Windows 2000 heeft standaard ondersteuning voor terminal services etc.
NT4 Terminal Server is dacht ik wel te bestellen bij Microsoft, maar hoe weet ik niet...
Misschien moet je eens bellen naar Microsoft?

Uhm.. spuit11 has spoken :P

[ Voor 7% gewijzigd door Beekforel op 07-03-2003 10:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb niet echt inspraak op het aan te schaffen system daar ik ook maar een stagiair ben.
NT 4.0 staat blijkbaar al vast.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 19:03

Arno

PF5A

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 10:35:
Ik heb niet echt inspraak op het aan te schaffen system daar ik ook maar een stagiair ben.
Dan heeft jouw bedrijf pech. NT4TSE wordt niet meer geleverd en bijna niet meer gesupport.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Equator

Equator

Crew Council

Verwijderd schreef op 07 maart 2003 @ 10:35:
Als stagaire kan je wel met argumenten komen om de beslissing te veranderen.
1 van de argumenten (en direct ook de stevigste) is: GEEN SUPPORT.
Na SP6a komt er geen SP7 meer voor NT4. Het OS is ook al 8 jaar oud.
De MS RDP uit 2000 kent meer features, dan die uit NT4 TS

Kijk maar wat je met deze info doet. Suc6

• k-oz
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-12-2021

k-oz

do not feed the trolls

...en omdat NT4 niet meer wordt verkocht zul je moeten overgaan tot de aanschaf van Windows 2000, waarna je wel NT4 TS mag installeren. Hierover is zeker wel info te verkrijgen bij Microsoft.
:? waarom wordt er nu nog gekozen voor een systeem van 7 jaar oude architectuur :?

...Microsoft KB article Q172653: "Sometimes Barney Starts Playing Peeka boo on His Own""

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:34
k-oz schreef op 07 maart 2003 @ 10:42:
...en omdat NT4 niet meer wordt verkocht zul je moeten overgaan tot de aanschaf van Windows 2000, waarna je wel NT4 TS mag installeren. Hierover is zeker wel info te verkrijgen bij Microsoft.
:? waarom wordt er nu nog gekozen voor een systeem van 7 jaar oude architectuur :?
Misschien hebben ze die licentie al. Zulke licenties zie je soms ook op pc-beurzen.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 19:03

Arno

PF5A

ddc schreef op 07 March 2003 @ 10:46:
Misschien hebben ze die licentie al. Zulke licenties zie je soms ook op pc-beurzen.
Alsof een gebruikte TSE licentie legaal is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• Dennis
  • Laatst online: 08:34
Traag schreef op 07 maart 2003 @ 10:51:
Alsof een gebruikte TSE licentie legaal is ;)
Ik doelde dat een licentie misschien allang gekocht is (maar nog niet gebruikt).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:42

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik meen dat zelfs de grote Resellers van Windows producten TSE niet meer kunnen leveren.
Lange tijd was dat wel zo (TSE Wasl al niet meer 'gewoon' te koop, alleen via special resellers), maar nu ook niet meer.

Bij hoge uitzondering zou je er misschien via MS zelf aan kunnen komen.

NT4 upgfraden naar TSE is natuurlijk je reinste kul, en vragen om problemen en instabiele servers.
Je zou hooguit een installatie eroverheen kunnen doen .. maar of je dat wilt :?
Lijkt me niet.
Enige oplossing is:

- Data op tape knallen
- Format C:
- WINNT.EXE van de TSE draaien
- Data restoren

Vergeet ook niet dat 1 van de grotere voordelen van W2K TS t.o.v. NT4 TSE de Support Packs en hotfixes zijn.
Voorbeeld ?

- Neem een NT4 TSE
- Installeer IIS
- Download een HotFix voor IIS
- Installeer HotFix
- HotFix knalt eruit met de melding dattie alleen voor NT4 Server is, en dit is geen NT4 Server

HotFixes en SP's en andere updates van het OS moeten dus zeer specifiek voor TSE gemaakt zijn.
Dat is alleen al beheerstechnisch een groot voordeel met W2K TS.
Komt wel bij dat DOS applicaties in W2K TS vaak slechter draaien dan onder NT4 TSE.

Anyway .. bottom vraag is dus of je TSE al hebt (media en lics) of nog moet aanschaffen.
Bij het laatste heb je een groot probleem en is W2K de enige oplossing IMHO.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• seq_uence
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-08-2024
Ik bedoel dan dat de huidige data van NT 4.0 Server bewaard moet blijven en dus "overgezet" naar NT 4.0 Terminal Server?
Op een TS moet je geen data zetten, alleen het OS en applicaties.
Dan heeft jouw bedrijf pech. NT4TSE wordt niet meer geleverd en bijna niet meer gesupport.
Nog tot eind 2004.
- Neem een NT4 TSE
- Installeer IIS
IIS op een terminal server ???
Gebruik een TS aub waar ie voor bedoeld is !

Donec eris felix, multos numerabis amicos

Verwijderd

seq_uence schreef op 07 March 2003 @ 13:40:
Op een TS moet je geen data zetten, alleen het OS en applicaties.
Een bedrijf heeft in veel gevallen wel wat data op een server staan, al zijn het alleen maar wat updates, pdf'jes met handleiding oid.
Nog tot eind 2004.
Leuk als je er niet meer aan kan komen ;)
IIS op een terminal server ???
Gebruik een TS aub waar ie voor bedoeld is !
Het was een voorbeeld.

• Robinski
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-07 20:54

Robinski

A.K.A. RHarmsen

om te beginnen moet dit niet in WOS?

en verder zou ik gewoon nog even wachten tot Windows2003 uitkomt als ze nog geen NT4 TS licentie hebben... kan je voorlopig wel weer ffies vooruit namenlijk

10xAXItec AC-265P = 2,650kWp @ SolarEdge SE2200 - PVOutput

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:19

Predator

Suffers from split brain

PNS -> WOS

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• Equator

Equator

Crew Council

Robinski schreef op 07 March 2003 @ 14:49:
om te beginnen moet dit niet in WOS?

en verder zou ik gewoon nog even wachten tot Windows2003 uitkomt als ze nog geen NT4 TS licentie hebben... kan je voorlopig wel weer ffies vooruit namenlijk
En als Windows Server 2003 uitkomt, dan sta jij direct te springen om te upgraden naar een OS dat zich nog niet heeft "bewezen" :?

Als het bedrijf niet eens eraan denkt om over te stappen naar w2k, dan zal windows server 2003 wel helemaal niet in de planning staan.

• Devster
  • Laatst online: 14-08-2025

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

CyberJ schreef op 10 March 2003 @ 11:08:
[...]

En als Windows Server 2003 uitkomt, dan sta jij direct te springen om te upgraden naar een OS dat zich nog niet heeft "bewezen" :?

Als het bedrijf niet eens eraan denkt om over te stappen naar w2k, dan zal windows server 2003 wel helemaal niet in de planning staan.
Beetje off-topic, maar een hoop bedrijven slaan bewust Windows 2000 over, omdat active directory in W2K een "version 1" product is. Men wacht op de "lessons learned" die verwerkt zijn in Windows 2003.

Windows 2000 -> Windows 2003 is nl. een veel kleinere stap dan Windows NT 4.0 -> Windows 2000. Het verschil is dus niet zo groot en het basisconcept van W2K en W2K03 is identiek.

Microsoft en Gartner verwachten dat veel bedrijven die nog op NT4.0 zitten W2K zullen overslaan.

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:28

Duinkonijn

Huh?

Devster schreef op 10 maart 2003 @ 11:16:
[...]

Beetje off-topic, maar een hoop bedrijven slaan bewust Windows 2000 over, omdat active directory in W2K een "version 1" product is. Men wacht op de "lessons learned" die verwerkt zijn in Windows 2003.

Windows 2000 -> Windows 2003 is nl. een veel kleinere stap dan Windows NT 4.0 -> Windows 2000. Het verschil is dus niet zo groot en het basisconcept van W2K en W2K03 is identiek.

Microsoft en Gartner verwachten dat veel bedrijven die nog op NT4.0 zitten W2K zullen overslaan.
mijn "bedrijf" is er 1 van.

je geeft niet waar je werkt. maar als je bij een onderwijs instelling werkt.
www.slim.nl levert ze nog.

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Pagina: 1