Toon posts:

[Flash MX] static text

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om van alpha te veranderen met static text ????
en is het mogelijk om static text mooier te maken aangezien de text nu kartelig ( HTML achtig ) is.

zo niet:

is het dan mogelijk om voor dynamic text een scroller te maken in flash mx en hoe moet dit: ????

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Het is jammer dat het je aan een goede topicstart ontbreekt.

Wat heb je al geprobeerd, waar heb je al gezocht en wat heb je gevonden, en wat heb je daarnaast uitgevonden door middel van het zelf uitvogelen en uitproberen in het programma zelf? Waar ben je door de Help en de search op dit forum achter gekomen?

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

nee, alleen in mc
ja
ja

zoek anders ff naar een tutorial....

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

ja is mogenlijk kijk maar eens gewoon bij je texteigenschappen eenbeetje zoeken kan nooit kwaad, en dynamische text laten scrollen is ook geen probleem maar ga anders even kijken op bv http://www.flashkit.com daar staan goede tutorials daarvoor. en idd wel een beetje eigen initiatief tonen dat blijft toch de beste oplossing.

suc6 dermee

Verwijderd

Topicstarter
deze antwoorden zijn allemaal heel leuk maar ik heb bijna alle tutorials op flaskit, flashfreaks en flashheaven al afgezocht en nix over static text gevonden wel over dynamic text laten scrollen maar dan is het actionscript voor flash 5

kan iemand mij dan echt uitleggen hoe dit dan moet met die static text

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
Static text is standaard gewoon ge-antialiased hoor. De alpha van statische text kan je alleen veranderen als je er een graphic van maakt (F8 en graphic selecteren en er een naampje aan geven)

Enne, actionscript in Flash 5 is hetzelfde als actionscript in Flash MX :)

Verwijderd

Topicstarter
maar kun je de text dan nog wel scrollen en bewerken ??????

Verwijderd

tuurlijk, je maakt er alleen symbol van zodat je de text een alpha waarde kan geven of animeren.
Je komt om mij een beetje over of je de basis nog niet echt kent... :/
Heb je de lessons in flash al gemaakt? :)

Verwijderd

Nee, deze jongen weet het allemaal al, BD; hij heeft ook geen [F1] nodig.
Zou hem ook graag willen mailen hierover, maar heb geen mail adres.....

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2003 12:54 ]

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02:05
Mensen, laat dat lekker aan de crew over, komt goed. :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 09:56

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

pom pom pom, klok, klepel, hangen... pom pom pom...

Stoer; Marduq

• sjink
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02-2025
Device fonts cannot be masked. Although the mask may display correctly inside the Flash authoring environment, the final SWF will not display the text block.

Device fonts cannot be alpha tweened. A device font used in a symbol can be motion tweened, but any alpha changes applied to the symbol will not display for the device font's text block.

Device fonts cannot be scaled or rotated. Again, scaling or rotating may display fine during authoring, but will cause text to disappear in the published SWF. A text field that has been scaled or rotated, or a text field inside a symbol that has been scaled or rotated, will not display text.
http://www.macromedia.com.../documents/flashfonts.htm

Oplossing is heel simpel bij de textproperties moet "Use device fonts" uitvinken

*blup*

Verwijderd

Topicstarter
jo B-top sorry voor die grote bek maar mijn mail adres is jantjekarton@hotmail.com

en dat van f1 wil ik inderdaad wel info over hebben. ik wist niet dat je een pro flasher was. ik ben maar een hobby flasher.

• XangadiX

XangadiX

(zucht)

'dat van die f1' is dus je HELP functie (en je actiescript dictionary) ...

* XangadiX wijst trouwens ook even naar de aantekening onder B-tops naam en boven zijn avatar waar toch heel duidelijke 'flash developer' staat. Over die avatar, waar kennen we die F ook weer van? en welke macromedia pakket begint ook alweer met een f... goh? zou die jongen dan misschien ZIEK goed zijn in flash?

[ Voor 67% gewijzigd door XangadiX op 07-03-2003 14:07 ]

Stoer; Marduq

• 1st_Ro
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-01-2022
<offtopic>
BDisOKE, jij bent toch een vriend (of oud klasgenoot?) van Stefan Sneeuw ???
</offtopic>

• XangadiX

XangadiX

ow?

Stoer; Marduq

Pagina: 1