Ik heb net slackware 8.1 op mijn systeempje geinstalleerd. Naar ik weet zitten er 2 netwerkkaarten in: 2 Intel's EtherExpressPro 100 mbit kaarten. Nadat de installatie was afgerond kon ik maar van 1 netwerkkaart met dhcp booten (niet zo vreemd want slackware ziet maar in 1 kaart tijdens de installatie. Nader onderzoek leverde me op dat de kaart wordt aangesproken met de volgende module:
/sbin/modprobe de4x5
Dit vind ik zoiezo al vreemd maar ach.. Nu wil ook de 2de netwerkkaart actief maken in het systeem. Ik dacht beiden netwerkkaarten hetzelfde dus met 'ifconfig eth1 up' maar dat wil niet werken. De module eepro100 erbij laten pikt het systeem ook niet.
Nu is mijn vraag dus hoe kom ik er achter welke netwerkkaarten er precies in mijn systeem zitten en hoe krijg ik die/deze dan aan de praat?
/sbin/modprobe de4x5
Dit vind ik zoiezo al vreemd maar ach.. Nu wil ook de 2de netwerkkaart actief maken in het systeem. Ik dacht beiden netwerkkaarten hetzelfde dus met 'ifconfig eth1 up' maar dat wil niet werken. De module eepro100 erbij laten pikt het systeem ook niet.
Nu is mijn vraag dus hoe kom ik er achter welke netwerkkaarten er precies in mijn systeem zitten en hoe krijg ik die/deze dan aan de praat?
http://www.xbmcfreak.nl/